موسسه آموزش عالی حوزوی عالم آل محمد علیه السلام

image_pdfimage_print

معرفی:

با توجه به گستره روزافزون دانش بشر و طرح مسایل مورد ابتلای جامعه، خصوصا در سایه شکل گیری نظام مقدس اسلامی، تربیت نیروهای توانمند و در تراز گفتمان  تمدن نوین اسلامی و با گرایش های تخصصی ، جهت پاسخ گویی به نیازها از وظایف ذاتی حوزه های علمیه است. جهت تحقق این مهم لازم است مجموعه هایی با چشم انداز آینده نگر و برخوردار از برنامه ریزی دقیق  در دل مراکز علمی حوزوی شکل بگیرد تا بصورت تخصصی برای تأمین این مهم با تمام توان قدم بردارد.

مدرسه مبارکه امام خمینی تهران که به همت استاد معظم حاج آقای صدیقی دامت برکاته در سال ۱۳۸۲ تاسیس شده و با مدد الهی و توجهات حضرت ولی عصر ارواحنا فداه در مسیر تربیت طلاب فرهیخته توفیقات قابل توجهی داشته؛ با درک این رسالت بزرگ و اعتماد به وعده های الهی، مرکز تخصصی عالم آل محمد علیهم السلام  را در سال ۱۳۹۳ با اخذ مجوز رسمی از شورای گسترش حوزه های علمیه و اجرای رشته « تفسیر و علوم قرآنی » تأسیس کرد.

در سال ۱۳۹۵ شورای عالی مدیریت حوزه های استان تهران با احساس ضرورت تأسیس مرکزی جهت تربیت مدرسین کارآمد برای حوزه های استان، با توجه به ظرفیت های موجود در این مدرسه وکارنامه موفق مرکز تخصصی، مسئولیت تربیت مدرس حوزه های استان تهران را به این مجموعه واگذار کرد و پیرو آن رشته «تربیت مدرس فقه و اصول» در سطح سه نیز با پذیرش تعدادی از طلاب مستعد راه اندازی شد.

لازم به ذکر است که در سال جاری (۹۸- ۹۷) فقط رشته اخلاق و تربیت پذیرش دارد. هدف از برگزاری این رشته بررسی و تبیین آموزه های اخلاقی و تربیتی اسلام، تربیت مربیان و کارشناسان اخلاق، تربیت پژوهشگر در موضوعات اخلاقی و تربیتی و تدوین نظام نامه اخلاق و تربیت اسلامی است.

تحت اشراف:  حضرات آیات صدیقی و جاودان

مدیریت علمی: حجت الاسلام و المسلمین پناهیان

مدیر: حجت الاسلام و المسلمین حسین آقازاده

نام رشته مقطع سطح دو:

تفسیر و علوم قرآن، فقه و اصول

نام رشته های مقطع سطح سه:

اخلاق اسلامی، مدرسی فقه و اصول، مشاوره اسلامی

ظرفیت پذیرش:

برای هر رشته ۱۵ نفر

شرایط پذیرش:

  • اتمام پایه نهم حوزه.
  • قبولی در مصاحبه گزینش

مزایا:

  • هره گیری از مشاوره ها و کارگاه های تخصصی
  • امکان تدریس دروس مرتبط در دانشگاه و حوزه
  • مشارکت در حلقه های علمی و پژوهشی
  • بهره مندی از امکانات علمی و آموزشی

تلفن: ۰۲۱۲۲۱۹۱۰۹۵ داخلی ۱۳۱ و ۱۳۲- ۰۹۱۰۳۵۱۴۲۸۷- ۰۲۱۲۲۲۱۹۲۰۳۲

آدرس سایت: thaqalain.ir

آدرس پستی: تهران، ازگل،خ نوبهار،خ گلستان شرقي،پ ۲۲ کد.پستی: ۱۶۹۷۸۱۶۷۸۱

برای مشاهده سایر موسسات حوزوی تهران کلیک کنید

مقالات مرتبط

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com