ثبت نام و پذیرش حوزه علمیه خراسان

پذیرش و ثبت نام حوزه علمیه خراسان
image_pdfimage_print
پذیرش و ثبت نام حوزه علمیه خراسان

فلولا نفر من كل فرقة منهم طائفة ليتفقهوا في الدين ولينذروا قومهم إذا رجعوا إليهم لعلهم يحذرون

چرا از هر گروهی از آنان، طائفه ای کوچ نمی کنند تا در دین آگاهی یابند و به هنگام بازگشت به سوی قوم خود، آنها را پیم دهند؟ تا بترسند، و خودداری کنند. سوره مبارکه توبه، آیه ۱۲۲ ارزش طلبگی به این است که شما خود را برای کاری آماده می کنید که هیچ کاری جایگزین آن نیست؛ طلبگی از همه ی تخصص های موجود تأثیرش بیشتر است؛ شما طبیبان روحانی و هدایتگران مردم هستید. رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای حفظه الله ( ۱۳۹۵/۲/۲۵)

حوزه های علمیه تشیع خاستگاه مراجع عالیقدر، علمای بزرگ و دانش پژوهان بی شماری بوده که با راهبری فکری و معنوی جامعه، رسالت پیامبر گونه ی هدایت مردم را به عهده گرفته اند.

این نهاد مقدس و دیرپای، هزار و اندی سال است در پاسخ به نیازهای دینی و معنوی جامعه ی اسلامی همت گمارده و در مناطقی همچون: نجف، کربلا، جبل عامل، سامراء قم، مشهد، اصفهان و … به تربیت عالمان دینی از میان استعدادهای مشتاق و انگیزه مند پرداخته اند. کارنامه مجاهدت حوزه علمیه، سرشار از الگوهای موفقی از علم آموزی و تهذیب، رشد معرفت و معنویت و عرضه ی آثار علمی و پژوهشی سترگی است که سیراب کننده خردهای استوار و هدایتگر جوامع بشری است.

انقلاب اسلامی ایران و نظام مقدس برآمده از آن، خود از ثمرات ارزشمند شجره ی طیبه ی حوزه و روحانیت است و حفظ و تداوم آن رسالتی بزرگ و نوین را در نظریه پردازی، ساماندهی مناسب اجتماعی و تمدن سازی مبتنی بر آموزه های اسلامی و سنت و سیره ائمه اطهار علیهم السلام بر عهدهی حوزه های علمیه و عالمان دین می نهد.

حوزه علمیه کهن خراسان به برکت همجواری با بارگاه ملکوتی امام رضا عليه السلام در شمار حوزه های بزرگ و کهن علمی با پیشینه ی هزار ساله است که از آغاز حيات پربرکتش، مراجع عظام، فقیهان، عالمان بزرگ و طلاب فاضل فراوانی در آن بالیده اند.

به منظور تداوم این رسالت الهی و پرورش نیروهای جوان، خوش فکر، مستعد و توانمند، حوزه علمیه خراسان از میان برادران و خواهران متدین، متعهد و نخبه ی علاقه مند به تحصیل علوم دینی ثبت نام می کند.

زمان‌بندی مراحل ثبت نام، آزمون و مصاحبه

ثبت نام ۱۳۹۸/۱۲/۰۳ الی ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
ویرایش ۱۳۹۸/۱۲/۰۳ الی ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
دریافت کارت ورود به جلسه آزمون ۱۳۹۹/۰۲/۰۸ الی ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
آزمون کتبی متمرکز ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
اعلام نتیجه آزمون کتبی ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
زمان مصاحبه ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
اعلام نتایج نهایی پس از مصاحبه ۱۳۹۹/۰۴/۲۰

مقالات مرتبط

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com