1

به گزارش خبرنگار روزنامه شهرآرا: هفته گذشته، رویدادی استارت آپی در مرکز نوآوری و شکوفایی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان برگزار شد و در آن ۱۰ تیم استارت آپی منتخب حوزه های علمیه خراسان به رقابت با هم پرداختند.

سیدحمید فتاحی، مدیر مرکز نوآوری و شکوفایی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، با اشاره به انتشار فراخوان این رویداد با موضوع تولید محتوا برای زائران صورت گرفت، گفت: حدود ۵۰ ایده به دست ما رسید که از آن میان ۱۰ ایده انتخاب شدند و برای تبدیل ایده به کسب و کار آموزش دیدند. در رویداد امروز هم این ایده های منتخب به رقابت با هم پرداختند. فتاحی به حمایت ها از استارت آپهای واردشده به مرکز نوآوری و ش کوفایی حوزه علمیه هم اشاره کرد و گفت: در گام اول به تیم هایی که وارد مرکز می ش وند، آموزش های کامل برای پرورش ایده و تبدیل آن به یک کسب و کار ارائه می شود. آموزش های فنی لازم برای هر کسب و کار و کمک به آنها برای تولید نمونه اولیه محصول و انجام تحقیقات بازار، از دیگر کمک های این مرکز به استارت آپ هاست. هر تیم در این دوره حدود ۲۰میلیون تومان کمک از مرکز ما دریافت می کند.

نگاه تازه حوزه به کارآفرینی

مدیر مرکز نوآوری حوزه علمیه خراسان به موضوع کارآفرینی در حوزه های علمیه پرداخت و بیان کرد: در این زمینه هنوز در گام های ابتدایی قرار داریم و به جای خاصی نرسیده ایم، اما خوشبختانه رویکرد مدیران حوزه ها به این موضوع بهتر از گذشته شده است. تا چند سال پیش، فرهنگ کسب و کار دانش بنیان در حوزه مطرح نبود و نوع تفکرات متفاوت بود، اما الان که مقام معظم رهبری هم بر این موضوع تأکید دارند، این نوع فعالیت ها به حوزه هم رسیده است و مدیران هم از آن حمایت می کنند.

همکاری شهرداری با استارت آپ های حوزوی

جمال حسن بارانی، مدیر کل دفتر برنامه بودجه معاونت برنامه ریزی شهرداری مشهد، نیز به قابلیت همکاری های شهرداری به ویژه شهرداری منطقه ثامن با استارت آپهای حوزه علمیه اشاره کرد و گفت: در منطقه ثامن دو ویژگی وجود دارد اول اینکه بیشترین افراد حاضر در این منطقه قصد استفاده از ظرفیت های فرهنگی حرم مطهر را دارند و زمینه پذیرش مباحث فرهنگی که مدنظر این نوع کسب و کارهاست در آن افراد فراهم است نکته دوم حضور بسیاری از طلاب حوزههای علمیه در همین محدوده است. این دو موضوع، زمینه مناسبی فراهم کرده است برای توسعه این مدل استارت آپ ها در این بخش از مشهد و اگر منطقه ثامن پای کار بیاید، می تواند با کمک این کسب و کارها حال و هوا و فضای منطقه را بهینه سازی کند تا هم به نوعی مدیریت شهری بتواند از این همکاری سود ببرد و هم افرادی که در آن منطقه هستند، خدمات بهتری دریافت کنند.

برندگان رویداد

در پایان این رویداد، ایده «اسنپ فرهنگی» برای برقراری ارتباط بین تولید کنندگان محصولات فرهنگی و مخاطبانشان، و ایده «اسکان یار طلاب» به منظور راه اندازی سامانه ای برای اسکان طلبه های مسافر در خانه دیگر طلبهما، به طور مشترک در جایگاه سوم قرار گرفتند. طرح «رضوانه بانو» با هدف ایجاد شبکه اطلاع رسانی رویدادهای فرهنگی سطح شهر برای بانوان، تیم دوم انتخاب شدو ایده ایجاد مرکز تخصصی بلوغ» برای راه اندازی شبکه ای از مشاوران که در بازه دوساله بلوغ در کنار نوجوانان باشند و به مشکلات آنها رسیدگی کنند، مقام نخست این رویداد را از آن خود کرد.




جادوی نوشتن اهداف از منظر اسلام
شاید خیلی از شما دوستان و همراهان مسیر طلبه با این کلام حضرت علی علیه السلام آشنا باشید که فرمودند:

فَما خَلَقَ امرِؤ عَبَثا : کسی بدون هدف و بیهوده آفریده نشده است. (نهج البلاغه، حکمت ۳۷۰)

با توجه به این کلام گرانبها به راحتی می توان به اهمیت داشتن هدف پی برد. اهداف شما راه زندگانیتان را می سازند  و در زندگی که بدون هدف خلق نشده است چه خوبست که اهداف خود را مشخص کنید تا به عاقبتی که امیر المومنین علی علیه السلام فرموده اند دچار نشوید

امیرالمومنین علی علیه السلام می فرمایند :

مَنْ أَوْمَأَ إِلَى مُتَفَاوِتٍ خَذَلَتْهُ اَلْحِيَلُ : هركه به چند راه گونه گونه اشاره كند راه چاره را ازدست بدهد.(بحارالأنوار؛ج۷۲,ص۱۰۵)

یعنی کسی که بدون داشتن هدفی مشخص، زندگی کند به جایی نخواهد رسید و دچار درماندگی و غیر قابل جبرانی خواهد شد برای جلوگیری از این بیچارگی و درماندگی(بی هدفی)که حضرت علی علیه السلام فرموده اند باید به دنبال راه چاره ای گشت تا دچار این بی برنامگی و بی هدفی و سردرگمی نشوید و هدف یکتایی که برای زندگی طلبگی خود مشخص کرده اید را از دست ندهید، برای حفظ اهداف خود، نیاز به ابزار مناسبی دارید که امام صادق علیه السلام به آن اشاره فرموده اند:

كتُبُوا ؛ فإنَّكُم لا تَحفَظُونَ إلاّ بالكِتابِ : بنويسيد؛ زيرا جز با نوشتن، حفظ نمى كنيد(بحار الأنوار : ۲/۱۵۳/۴۶)

پس بهتر است که اهداف خود را بنویسید زیرا که؛

جذب اهداف به سمت خود

در هنگام نوشتن اهداف توجه و تمرکز بیشتری دارید و تلاش می کنید که برنامه ریزی بیشتری داشته باشید و اهداف خود را واقعی تر بیان کنید آنهارا در ذهن خود ارزیابی می کنید و شاید بارها و بارها آن را بنویسید و مورد ارزیابی قرار دهید زیرا که ذهن شما در این چرخه قرار می گیرد که چه چیزی را دوست دارد و هنگام دست یافتن به اهداف چه احساسی را تجربه می کند از آنجا که ذهن نمیتواند میان آنچه تصور میکند و آنچه در واقعیت اتفاق می افتد تمایز قائل شود این باور را در شما پرورش می دهد که شما فرد موفقی هستید و موجبات این را فراهم میکند تا در زندگی روز مره خود به سمت انتخاب های متمایل شوید که بارها و بارها آن را در ذهن خود ساخته اید

این روند تا زمانی ادامه پیدا می کند تا شما را به اهدافی که در ذهن خود پرورانده اید برساند و اهداف زندگی شما را که فقط در ذهن و خیال شما وجود داشته به واقعیت تبدیل کند.

به هنگامه نوشتن

هنگامی که شما شروع به نوشتن می کنید برای سازماندهی و ارزیابی ذهنی لازم دارید تا تصورات ذهنی خود را به شکل حروف، کلمه و جمله بر روی کاغذ بنویسید ولازمه اش این است که زمان بیشتری را برای نوشتن اطلاعاتی که در ذهن دارید صرف کنید.

زمانی که شما در حال نوشتن هستید قسمتی در مغز شما فعال می شود به نام سیستم مشبک عصبی(RAS) که وظیفه آن پالایش اطلاعات از میان میلیون ها اطلاعاتی است که به شما می‌رسد. مثلاً اگر شما یک ساعت خاص بخرید، پس از آن وقتی به خیابان می‌روید دائماً در دست مردم تعداد زیادی از آن ساعت ها را می بینید! انگار که همه مردم شهر این ساعت را دارند.در صورتی که چنین نیست. تنها این سیستم فعال کننده مشبک این نوع ساعت را از میان انبوه ساعت های دیگر برمی گزیند و برجسته می کند. چرا قبلا به آن ساعت در دست مردم توجهی نداشتید و چرا الان اگر آن را دست کسی ببینید بلافاصله متوجه آن می شوید؟ پاسخ آن است که اکنون آن ساعت وارد «سیستم فعال کننده مشبک» مغز شده و از آن پس هر چیزی که با آن در ارتباط باشد دارای اهمیت می شود و میزان توجه نسبت به آن بالا می رود

دقیقا همین فرایند در هنگام نوشتن اهداف شما نیز اتفاق می افتد زمانیکه دقت و تمرکز خود را بر روری نوشتن اهداف خود می گذارید سیستم مشبک عصبی فعالیت خود را بر روی اهداف شما انجام می دهد و پس از آن به مرور زمان مطالب و اقداماتی که مرتبت با هدف شما می باشد برای شما ملموس تر و واضح تر از قبل خواهند شد به عنوان مثال زمانی که شما موضوع پایان نامه یا مقاله خود را انتخاب می کنید ذهن شما مطالب و سخنان مرتبت با آن را در تمامی مجلات، اخبار، صحبت های داخل تاکسی، متن نوشته های بر روی در و دیواری و تمامی فعالیت ها و اتفاقاتی که در زندگی روزمره در حال جریان است و تمام مواردی که همسوی با هدف شما می باشند را بیشتر مورد توجه شما قرار می دهد که نهایتا در تکمیل مقاله و پایان نامه به شما کمک خواهند کرد تا شما به هدف غایی خود(تکمیل پایان نامه/ مقاله) دست پیدا کنید.

به امید فتح قله های موفقیت

برای مشاهده سایر تکنیک ها کلیک بفر مایید




سلام

خیلی ها از ما در مورد سربازی سوال می پرسن، یعنی سربازی طلبه ها که چطور میتونن سربازی برن؟ چه روندی و چه فرایندی داره؟ جاهایی که سرباز میگیرن چه جاهایی هستند؟ یا اینکه فرایند سرباز شدن چیا هست؟ شهریه بعدش چی میشه؟ تکلیف درساشون چی میشه؟ بعد از سربازی چیکار باید بکنن؟ یا در حین سربازی آیا حقوق اضافه ای دریافت میکنن یا نه ؟ یا سهمیه ها به چه مقداره؟ کی سهمیه ها رو اعلام میکنن؟ از چه سطحی باید وارد پیگیری سربازی بشن؟ همه اینها سوالات متعددیه که احتمالا شما هم امثال این سوال ها رو دارین و من خوشحال میشم بعد از انتشار این ویدیو سوالاتتون رو از ما بپرسین که در مورد سربازی چه اطلاعاتی رو لازم دارین؟ اما این مژده رو هم میخوام خدمتتون بدم که در یک ویدیوی دیگه که ان شاالله بعد ازین منتشر میشه بنده میام صفر تا صد سربازی و چگونه سرباز شدن رو خدمتتون تقدیم میکنم تا بتونین از این موقعیتی که برای طلبه ها وجود داره استفاده کنین.

ان شاالله که موفق و موید باشین

برای مشاهده سایر اخبار مسیرطلبه کلیک کنید




بسم الله الرحمن الرحیم

معرفی مرکز نو آوری و شکوفایی حوزه علمیه خراسان

یکی از اهداف مهم سازمان روحانیت، که مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان متولی تربیت نیروی انسانی این سازمان را به عهده دارد پاسخگویی به نیازهای جامعه و نظام اسلامی می باشد ، اغلب دانش آموخته های حوزه علمیه که ماموریت دارند تا این هدف مهم را محقق سازند، متاسفانه فاقد مهارتهای لازم برای ورود به جامعه و پاسخگویی به نیازهای آنان می باشند.

کارشناسان امر و اساتید فن در زمینه تربیت طلاب، ریشه بسیاری از معضلات طلبگی را بی انگیزگی ناشی از نبود حس مفید بودن و عدم بکارگیری این نیروی آماده و عاشق خدمت می دانند.

مسئولین و پرسنل مرکز نوآوری و شکوفایی حوزه علمیه خراسان با هدف پر نمودن این خلاء و از بین بردن این معضل فراگیر، اقدام به برنامه ریزی برای فعالیتهای کوتاه مدت یکساله نموده و با در نظر گرفتن اهداف بلند مدت این مرکز و همچنین توجه به منویات مدیران امر که در مصاحبه های عمیق و دقیق،تحلیل و جمع آوری گردیده و با مطالعات میدانی در حوزه نیازشناسی طلاب و جامعه هدف برنامه ذیل را با مبانی علمی آن پس از چندین جلسه کارشناسی ارائه نموده است. امید این که بتوانیم با اقدامات صحیح در راستای اجرای این برنامه و در سایه حمایت های همیشگی و اعتماد مسئولان امر، نتیجه ای بگیریم که عواید آن رشد و توانمندسازی طلاب و ترویج فرهنگ خدمت رسانی دینی و در نهایت اعتلای پرچم دین اسلام در جامعه و تحصیل رضایت خداوند باشد.

اهداف کلان :

۱ کار آفرینی و رونق تولیدات فرهنگی طلاب

۲ ایجاد اشتغال پایدار برای طلاب دانش آموخته

۳ حمایت ،توانمند سازی،هدایت و ساماندهی طلاب متقاضی

الف) کار آفرینی و رونق تولیدات فرهنگی طلاب:

۱برگزاری رویداد ایده پروری به منظورتشکیل تیم ها و تشکل های کار آفرین

۲ اجرای دوره رشد مقدماتی و پیشرفته (منتورینگ، تحقیقات بازار و..)

۳ اخذ حمایت های سازمانی ویژه طلاب توانمند سازی شده و تیم های مستقر در مرکز نوآوری و شکوفایی

ب) ایجاد اشتغال پایدار برای طلاب دانش آموخته :

۱ ایجاد سامانه بارش(بهینه سازی انجام رسالت های شغلی) ویژه طلاب

۲ مذاکره با سازمان های مرتبط( آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات، اوقاف، نیروهای نظامی و انتظامی و…)

ج) حمایت ،توانمند سازی،هدایت و ساماندهی طلاب متقاضی:

۱ شناسایی مراکز آموزش مهارتی جهت پشتیبانی نیروی انسانی جذب شده با توجه به نیاز های احصاء شده در سامانه بارش

۲ تولید محتوای متناسب ترویج فرهنگ کارو تلاش با هدف اطلاع رسانی و ایجاد روحیه خدمت رسانی و انجام رسالت های طلبگی در جامعه

۳ تولید محتوای آموزشی مهارت محور برای بارگذاری در سایت( ویدیوهای آموزشی، پادکست های صوتی، درسنامه های مجازی و مکتوب و…)

۴ برگزاری دوره های آموزشی تخصصی حضوری مهارت محور متناسب با نیازهای طلاب برای توانمندسازی ویژه اشتغال متناسب با شئون طلبگی




تخصص گرایی

یک طلبه باید جامع تمام علوم دینی باشد تا بازدهی بیشتری داشته باشد یا متخصص در یک گرایش؟

در زمانه کنونی باید پذیرفت که یک روحانی وارث تمام وظایف پیامبر اسلام نیست. بلکه وظایف سنگین انبیا بر دوش نهاد بزرگ روحانیت است و هر فرد در این سازمان بزرگ باید متناسب با دانش، توان و مهارت های خود متعهد انجام بخشی از این رسالت گسترده باشد.

این کلام نغز از شیخ بهاءالدین عاملی که از نوابغ علمای شیعه در طول تاریخ است مشهور است که پیوسته می‌گفت: «من بر کسانی که متخصص در همة فنون هستند غلبه کردم اما همواره متخصصان در یک فن بر من غلبه کرده‌اند.

حتی در امر تبلیغ که یکی از رساالت های طلاب از میان صدها وظیفه بزرگ و کوچک است نیز تخصص یک ضرورت است. کسی نمی‌تواند هم توان فعالیت فرهنگی در دانشگاه را داشته باشد، هم در روستا، هم در شهر، هم در زندان، هم در کودکستان، هم در اینترنت، هم برای زنان، هم برای ایرانیان، هم برای کشورهای خارجی (آسیایی، اروپایی، آفریقایی و.. . ) ، هم به صورت مکتوب، هم به صورت کلامی، هم به صورت تصویر و نمایش و شیوه‌های نوین هنری، هم.. . . و سخن محکم و قالب متناسب تحویل دهد! وجود چنین پدیده‌ای واقعا دیدنی و اعجاب آمیز است. گویا این اَبَر انسان‌ها تنها در عالم اوهام و فیلم‌های تخیلی پدید آمده‌اند!

اگر بخواهیم مثالی بزنیم تا مطلب واضحتر شود باید بگوییم برای ساختن یک بنا هرگز لازم نیست همة کارگران همه کاره باشند بلکه اگر هر یک از آنان تنها یک هنر داشته باشد از دو جهت بهتر است؛ یکی افزایش کیفیت کار و دوم کوتاه شدن زمان آموزش و الحاق یک نیروی عملیاتی به این پروژة ساختمانی.

بنابراین تخصص‌گرایی یک ضرورت اجتماعی و مقتضای تقسیم کار و توزیع نقش‌ها است که با پیچیده شدن بافت جوامع و افزایش نیاز‌ها، دانش‌ها و مهارت‌ها روز به روز بدیهی‌تر می‌گردد و مقتضیات خود را به انسان‌ها بیشتر تحمیل می‌کند.

ضرورت مهارت آموزی در یک گرایش تخصصی از گرایشات مختلف طلبگی برای پاسخگویی به نیازهای روز جامعه یک اصل اجتناب ناپذیر و یک راه حل مسلم برای رغم زذن آینده روشن طلبگی و به تبع آن هدایت صحیح جامعه و پاسخ به نیازهای دینی آنان از طریق ابزار روز است.

طلبه اگر مسئولیتی در قبال اجتماع نداشته باشد از مطالعه انواع کتاب‌ها و آشنایی با دانش‌ها و مهارت‌های مختلف بسیار احساس رضایت می‌کند و خوش خواهد بود، اما اگر بنا باشد خدمتی ارائه کند لازم است در یک زمینه متمرکز شود یعنی توان و فرصت خود را بدان معطوف دارد و آن را با همه وجود دریابد.

بنابراین برنامة آموزشی و تربیتی طلاب همواره مشترک نیست و مسئولان آموزشی و پرورشی حوزه نباید اصرار داشته باشند که الگوهای مشابه و یکسانی از طلاب پدید آورند؛ زیرا از آنان نقش‌ها و کارکردهای متفاوت انتظار می‌رود و آمادگی‌های مختلفی باید در آنها فراهم آمده باشد.

با توجه به اینکه مأموریت طلبه فعالیت فرهنگی است، یعنی طلبه از خود آثار فرهنگی به جای می‌گذارد طبعا تخصص طلبه نیز تخصص فرهنگی است. هر اثر فرهنگی چنانچه پیش‌تر نیز گفتیم دارای سه بعد مخاطب، قالب و محتوا است. یعنی طلبه می‌کوشد محتوای معینی را در قالب خاصی به مخاطبی عرضه کند. بدون این سه بُعد هیچ اثر فرهنگی قابلیت تحقق ندارد. به یک لحاظ می‌توان تخصص‌های فرهنگی را از این سه زاویه برش داد. می‌توان کسی را فرض کرد که تخصص در محتوای خاصی (مانند مهدویت، زن یا اخلاق) دارد یا کسی که برای مخاطب خاصی (مانند جوانان، کودکان یا دانشجویان) به صورت تخصصی می‌تواند آثاری عرضه کند یا کسی که در استفاده از قالب مشخصی (همچون نشریه، سخنرانی یا مناظره) تخصص دارد و آثار ویژه‌ای خلق می‌کند.

اقتباس از راه و رسم طلبگی دفتر ۵ ص۷

مشاهده سایر مقالات مرتبط با طلبگی کلیک نمایید.

برای مشاهده دیگر مقالات رشته شناسی کلیک کنید




مسابقه ایده پروری

شما بعنوان یک طلبه چه خدمتی می توانید به جامعه ارائه کنید؟

ما برای اینکه بتوانیم خدمات متناسب به جامعه ارائه کنیم، باید نیاز های واقعی جامعه را بشناسیم. وقتی نیاز واقعی را شناسایی کردیم مردم هم از خدمات ما برای رفع نیاز خودشان استقبال کرده و برای آن هزینه خواهند کرد.

اما آیا خدماتی که ما ارائه می کنیم مطابق نیاز های جامعه هست؟

مقام معظم رهبری می فرمایند: توجه به نیاز های زیست بوم(محل زندگی) در اولویت کارآفرینان باید باشد.

همه شما مطلع هستید که مهمترین نیاز زیست بوم ما طلاب خراسانی، توجه به مسائل موجود در زیارت امام رضا علیه السلام و حرم مطهر رضوی است. پس باید دنبال  پاسخ این سوال بود که نیاز های زائرین مشهد چیست و چگونه می توان آن دسته از نیاز های آنان را که پاسخ گویی به آن از وظایف،رسالت ها و اهداف حوزه علمیه است، پاسخ داد؟

پس از مشورت با نخبگان حوزوی و دانشگاهی، جلسات مشورتی فراوان با متصدیان پاسخگویی به نیاز های زائرین، مطالعات و تحقیقات میدانی و شناسایی شبکه مسائل مرتبط با زائرین این مسائل را اولویت بندی نموده و برای ارائه راه حل های خلاقانه و متناسب دست یاری به سوی شما دراز نموده و از شما دعوت می کنیم که برای پاسخ به این نیاز ها و حل این مسائل ایده های خود را با ما مطرح نمایید.

مسائل و نیاز هایی که مربوط به طلاب و فضای فرهنگی و مذهبی است با اولویت های در نظر گرفته شده، عبارتند از:

  • تولید محتوای مناسب برای اردوهای زیارتی در مشهد
  • تولید محصولات و المان های مذهبی، ویژه مشهد مقدس برای گروه های مختلف زائر
  • ایجاد خاطره ماندگار از سفر معنوی به مشهد و انتقال پیام رضوی به مقصد
  • سایر موضوعات مرتبط

توضیحات تکمیلی درباره این مسائل در کانال ارتباطی ما با لینک های اینستاگرام سایت مسیر طلبهتلگرام سایت مسیر طلبهسروش سایت مسیر طلبهایتا سایت مسیر طلبهموجود است.

شما طلاب محترم می توانید با ثبت ایده های خود در این سامانه و پس از کسب نمره قبولی از سوی کارشناسان مرکز، موفق به راه یابی به دوره پیش شتاب در مرکز نوآوری و شکوفایی شده و برای تبدیل نمودن ایده خود به محصول یا خدمت، از خدمات این مرکز بهره مند گردید.

شما می توانید با مطالعه مقالات ایده پردازی آشنایی بیشتری با اصول ایده پردازی و روش های ایده پردازی کسب نموده و یا با مطالعه درسنامه ایده پردازی، ضمن آشنایی با اصول و فنون ایده پردازی، گواهی شرکت در این درسنامه را نیز دریافت کنید.

برای ثبت ایده های خود از طریق لینک زیر اقدام نمایید:

ثبت ایده

نکته:

  • ایده های برتر علاوه بر دریافت جایزه نقدی فرصت آموزش و فعالیت در مرکز نوآوری و شکوفایی حوزه علمیه خراسان را دریافت می کنند و می توانند با اخذ آموزش های رایگان در قالب کارگاه های حضوری و مجازی، مشاوره، فضای اختصاصی کار در مرکز نوآوری و . . . ایده خود را پرورش داده و با کمک کارشناسان مرکز نوآوری و شکوفایی، آن را تبدیل به محصول و خدمت کنند.
  • برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ایده پردازی از طریق لینک مقالات و درسنامه اقدام نمایید.
  • سوالات و نظرات خود را از طریق شماره تماس ۰۹۱۵۴۳۵۸۱۸۷ پیگیری نمایید.



((سامانه آموزش مهارتهای طلبگی))

کمک به تعیین خط مشی طلبگی و خدمت به وسیله ارائه خدمات آموزشی مهارتهای بومی ویژه کاآفرینی و اشتغال طلاب

اهداف:

توانمندسازی طلاب برای خدمت به جامعه

آموزش مهارتهای تخصصی و فنی به طلاب کشور

مهارت آموزی ویژه اشتغال و کارآفرینی

جامعه هدف:

در مرحله اول طلاب حوزه علمیه خراسان

در مرحله دوم عموم طلاب حوزه علمیه کشور

سال شروع فعالیت:

شهریور ۱۳۹۵

دوره های برگزار شده:

۹۳ دوره آموزشی

پایگاه اینترنتی

که در آن چند نمونه از مهارت های تخصصی و عمومی قابل دریافت است .




((فروشگاه اینترنتی محصولات حوزوی))

ارائه محصولات حوزوی در بستر سایت و اپلیکیشن و حمایت از تولیدکنندگان خانگی از میان طلاب و خانواده های ایشان و کمک به تصحیح سبک زندگی در میان مشتریان

 

اهداف:

ایجاد سبک زندگی اسلامی

ایجاد برند متمرکز در زمینه های مذهبی

امکان خرید و دسترسی سریع و آسان و مقرون به صرفه

 

جامعه هدف:

عموم طلاب و روحانیون ساکن در شهرستانها و خانواده های تولیدکننده طلاب

 

سال شروع فعالیت: ۱۳۹۷

تعداد اعضای باشگاه مشتریان: ۳۰۰نفر

پایگاه اینترنتی




تام

((تحقیقات، آموزش و مشاوره کسب و کارهای فرهنگی))

 اهداف:

ایجاد فرهنگ و مهارت برنامه ریزی در ساختارهای مدیریتی

افزایش بهره وری سازمانها و موسسات فرهنگی

آموزش دانش کسب و کار در میان طلاب

 

جامعه هدف:

طلاب نخبه و علاقه مند به علم برنامه ریزی و مدیران بخش های فرهنگی و دولتی

 

سال شروع فعالیت: ۱۳۹۴

تعداد طرح های اجرایی: ۵۰ طرح

 

طرح های اجرایی:

طرح ارزیابی مدارس علمیه (مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان)

طرح شهر انتظار (دفتر طرح و برنامه ریزی حوزه علمیه خراسان)

طرح سایت خنده حلال (شادی اسلامی)(دفتر امور فرهنگی شرکت پدیده)

طرح ارزیابی برنامه نسیم وحی بر اساس مدل BCS در ۱۳ منطقه شهرداری مشهد

پایگاه اینترنتی




سامانه بارش

((بهینه سازی انجام رسالتهای شغلی))

تامین نیروی انسانی حوزوی ویژه سازمانها و ادارات متقاضی و ارتقاء سطح کیفی و تخصصی کارکنان و کارمندان حوزوی از طریق ارائه آموزشهای ضمن خدمت

 

اهداف:

زمینه سازی برای توانمندسازی طلاب حداقل سطح ۲

زمینه سازی برای ارائه خدمات بهینه طلبگی به سازمانها

ایجاد فضای مناسب برای تامین نیروی انسانی

ایجاد تمرکز و اطمینان بخشی در جذب نیروی انسانی

جلوگیری از نیروهای ضعیف به سازمانها

ایجاد بستر اشتغال مناسب با شئون طلبگی

ارتقاء بهره وری طلاب شاغل

 

جامعه هدف:

طلاب متقاضی شغلهای طلبگی و طلاب فارغ التحصیل و شاغل در سازمانها

 

سال شروع فعالیت: دی ۱۳۹۷

 

تعداد فرصتهای شغلی: ۴ فرصت (قرآن، تدریس، تبلیغ، ورزشی)

پایگاه اینترنتی