1

شما هم معلمی و تدریس را دوست دارید،اما باید ها و نباید های آن را بلد نیستید؟!

چیکار کنم که بچه ها عاشقم بشن؟

 به نظر شما چرا خیلی از بچه ها انگیزه کافی رو برای درس خوندن ندارن؟

 به نظر شما ویژگی های یک معلم خوب چیه؟

 به نظر شما شاخصه های یک تدریس خوب چیه؟

معرفی دوره:

حتما تا بحال متوجه این موضوع شده اید که خیلی از بچه ها چندان میلی به درس خواندن ندارند و فقط بخاطر عواملی از جمله : اجبار خانواده یا خوشگذرانی وبه مدرسه می آیند.

این موضوع علت های مختلفی داره که یکی از بزرگترین و مهمترین اونها نحوه ارائه و تدریس معلم هاست.

معلم ها باید مطالب درسی رو به صورتی جذاب،شیوا و روان برای دانش آموزان بیان کنند تا آنها نه تنها از تحصیل فرار نکنند بلکه روز به روز رغبت آنها برای ادامه تحصیل بیشتر شود.

خب این فرایند نیاز به یک سری اموری دارد که یک معلم باید آنها را دارا باشد و هنگام تعلیم به کار گیرد.

به طور کلی جامعه معلمین ما باید ، باید ها و نباید های معلمی را به نحو احسن یاد گرفته و به مطلوب ترین وجه اجرا کنند و ما برای کمک به این عزیزان در حد توانایی خودمان مجموعه ای را تحت عنوان شاخصه های مهم تدریس آماده کردیم که تقدیم نگاه معلمین خوبمان کنیم.

سرفصلهای دوره

  1. معرفی دوره
  2. هفت نکته مربوط به رفتار مدرس (درک و همدلی)
  3. ذهنیت مثبت
  4. تواضع علمی
  5. اعتماد به نفس
  6. کاریزما
  7. اشتیاق و علاقه
  8. انعطاف پذیری
  9. شش نکته تولید محتوا
  •  مختصر مفید بودن مطالب
  •   سازماندهی مطالب
  •  محکم و ریشه دار بودن
  •   محتوا روان و شیوا باشد
  •   محتوا بر اساس نیاز باشد
  •  هویت بصری

 

   ۱۰٫هفت نکته شیوه ارائه

  •   تعاملی و دو طرفه بودن
  •   زبان بدن
  •  تسلط گفتاری
  •  مدیریت کلاسی
  •   بازی
  •  هیجان و انرژی
  •   زمان بندی

دستاوردهای دوره

کسب یک سری مهارتهایی که نه تنها برای تدریس ، بلکه برای همه عرصه های زندگی به انسان کمک می‌کنه، راه رو نشونت میده، اگر بری دنبالش موفق میشی، اگر به مواردی که گفته میشه عمل کنی و پیگیر باشی نتیجه اش این میشه : یک معلم خوبی میشی که بچه های کلاس از درس خواندن با معلمی مثل تو لذت می‌برند.

 

ویژگی های خاص دوره

۱. نکاتی که ممکنه خیلی از معلم ها رعایت کنند اما به شکل غیر صحیح، نادرست و یا حتی ناقص ، به شیوه ای منظم و دسته بندی شده و کاربردی ارائه میشه.

۲. ارائه مطالبی کاربردی که به کارگیری آنها کاملا اثر گذار است.

۳. بیان مهارت هایی که در اثر کسب این مهارت ها، قدرت و اثرگذاری تدریس بالا می رود.

مولف:

هادی صائبی

رزومه:

مدرس مهارت های نرم

از قبیل مهارت های توسعه فردی

و مهارت های تدریس و ارائه

و

 




به منظور آمادگی و از بین بردن استرس و اضطراب، آزمون آزمایشی آموزش و پرورش از منابع تخصصی برای شما آماده کردیم.

برای شرکت در آزمون منابع عمومی آموزش و پرورش، اینجا کلیک نمایید




ارتباط موثر

_ ارتباط خوب اولین گام برای تبلیغ دین است.

_ ارتباط داشتن با دیگران جزء لاینفکّ زندگی ماست، چه بهتراست که در این ارتباط مهارت لازم را داشته باشیم

_ برای داشتن یک رابطه­ی خوب و موثر با دیگران ابتدا باید راه­های آن را ایجاد کرد و بعد از شناخت موانع آنها را از بین برد.

_ چطور با همه طیف­ها ارتباط برقرار کنم؟

_ چطور میتوان یک ارتباط موثر ایجاد کرد؟

 

معرفی دوره

هر طلبه برای انجام صحیح ماموریت خود یعنی ارائه خدمات دینی به جامعه نیاز به برقراری ارتباط با اقشار مختلف جامعه دارد زیرا مهم ترین شیوه برای انتقال پیام دین به جامعه توسط یک طلبه، گفتگوی چهره به چهره و برقراری ارتباط نزدیک با مخاطب است.از طرفی دیگر ما باید بتوانیم پس از برقراری ارتباط، موجب تغییر و اثرگذاری مثبت در مخاطب شویم.لذا به این دلیل، یادگیری مهارت ارتباط مؤثر که همان مهارت ایجاد تغییر و اثرگذاری در مخاطب می باشد از اهمیت ویژه ای برخوردار است و از یکی از مهم ترین مهارت های طلبگی محسوب می شود.شما می توانید با مطالعه درسنامه ارتباط مؤثر، گامی هرچند کوچک را در جهت تقویت این مهارت در خود بردارید.

سرفصل­های دوره

درس اول: کلیات و مفاهیم

درس دوم: ارتباط مؤثر در آیینه اسلام

درس سوم: اصول برقراری ارتباط مؤثر

درس چهارم: راهکارهای دستیابی به ارتباط مؤثر

درس پنجم: موانع برقراری ارتباط مؤثر

 

دستاوردهای دوره

_ تکنیک­های رسیدن به یک رابطه موثر را می­آموزید.

_ با معنای واقعی ارتباط موثر آشنا می­شوید.

_ به راحتی با تمام اقشار ارتباط برقرار می­کنید.

_ مشکلات و موانع رسیدن به ارتباط موثر را می­آموزید.

 

ویژگی­های خاص دوره

_ بصورت مختصر و مفید و کاملا کاربردی ارائه شده.

_  از مثال­های قرآنی استفاده شده است.

_ مطالب بصورت کاملا مرتب و منظم بیان شده است.

مولف دوره : سید حمید فتاحی معصوم

 

گواهی شرکت در دوره:

شیوه ارائه محتوا : متنی (pdf)

دوره­های مکمل و مرتبط :

فن بیان ـ mbti




پرورش تمرکز

 

آیا شما هم فرصت کافی برای انجام کارها ندارید؟

کنکور داری و زمان زیادی تا کنکور نمونده و نمی دونی با این همه دغدغه چیکار کنی!؟

شما هم هنگام مطالعه و درس خوندن فکرتون هزارجا هست الا به درس؟!

به نظر شما افراد موفق چگونه درس می خوانند؟

با پرورش تمرکز حتی میتونید برای تخیلاتتون هم برنامه ریزی کنید.

با انجام چند ترفند ساده هم کارهاتون رو انجام بدین ، هم زمان اضافه بیارین

 

معرفی دوره: پرورش تمرکز

ما در مسیر زندگی به انسان های بسیاری برخورد می کنیم که برای انجام کارهای روزانه خود به مشکل بر میخورند و نمی توانند کارها را آنطور که مطلوبشان است انجام دهند.

به طور مثال وقتی از کسانی که مشغول به تحصیل هستند می پرسی که چرا در درس ها، امتحانات یا باقی امور تحصیلی موفقیتی کسب نکردی،در جواب خواهند گفت: به دلیل آنکه تمرکز کافی را نداشتم، نتوانستم آنطوری که میخواهم درس بخوانم.

یکی از دغدغه های اصلی بسیاری از کسانی که با کتاب سر و کار دارند از دانش آموزان گرفته تا دانشجویان و حتی طلبه ها اینست که چطور هنگام مطالعه،بتوانند فکرشان را کنترل کنند تا برای امتحان، آزمون ها ویا کنکور آماده شوند.

یا ممکن است خیلی از همین افراد احساس کنند در برابر حجم مطالب و یا کارهایی که باید انجام دهند وقت کم میارن و انگار ۲۴ ساعت شبانه روز برایشان کافی نیست ، اما در این دوره با رعایت یک سری نکات و انجام تمرین هایی ساده و آسان و حتی پیش افتاده ، شما توانایی کنترل تفکر و پرورش تمرکز خودتون رو به دست می آورید.

 

سرفصل های دوره:

 

  1. چرا تمرکز؟
  2. آفت های تمرکز (آفت های روانشناختی)
  3. آفت های تمرکز (آفت های جسمی)
  4. آفت های تمرکز (آفت های روحی)
  5. راه هایی برای پرورش تمرکز ( زمینه های جسمی)
  6. راه هایی برای پرورش تمرکز (زمینه های روانشناختی)
  7. راه هایی برای پرورش تمرکز (زمینه های ر%D



با کلاس های مجازی ، چطور درس ها را به بچه ها یاد میدید؟

از درس دادن و ارائه مجازی ، وبینار، شاد ومتنفرم!

بلد نیستم چطور به بچه ها به شکل مجازی درس بدم!!

بچه ها سر کلاس های مجازی ،گوش نمی‌دهند!

       …یا دیر سر کلاس حاضر می شوند!

       …یا اصلا حاضر نمی شوند!

       …خیلی کلافه میشم چه کار کنم؟

اگر در تدریس به شکل مجازی مشکل دارید این دوره میتونه به شما کمک کنه..

معرفی دوره:

در سال های اخیر و در برخورد با کرونا ، سبک زندگی انسان ها در بخش های مختلف ،تحت تاثیر شدیدی قرار گرفته است، از جمله مهمترین آن، تاثیر بر نحوه تعلیم و تربیت فرزندان و دانش آموزان می باشد.

این تاثیرات به گونه ای بوده که دانش آموزان و معلمان را از فضای حقیقی کلاس و مدرسه به فضای مجازی برده و شرایط تعلیم و تعلم را دشوار کرده است.

این شیوه ی تدریس نیز اقتضا دارد که معلمان و دانش آموزان مهارت های مناسب با آن را فرا بگیرند تا بتوانند فعالیت های خودشان را به شکل موثر تری پیش ببرند.

متاسفانه در کشور ما به این مبحث که بسیار مهم و حیاتی است اهمیت زیادی داده نشده است و موجب شده است تا روند تحصیل و تربیت با مشکلاتی رو به رو شود. یکی از مهم ترین آن مشکلات عدم آشنایی مناسب معلمان با استلزامات و مناسبات این نوع از تدریس است،که تا کنون از این عدم آشنایی بسیاری از معلمان و دانش آموزان متضرر شده آمد.

لذا بر آن شدیم ، دوره ای معرفی کنیم تا کمی از این دغدغه ها و دشواری ها را بکاهیم، و در نتیجه معلمان از درس دادن و دانش آموزان از درس خواندن لذت و بهره کافی را ببرند.

سرفصل های دوره:

۱٫تکنیک های ارائه ۱

۲٫تکنیک های ارائه ۲

۳٫تکنیک های ارائه ۳

۴٫تکنیک های ارائه ۴

۵٫تکنیک های ارائه ۵

دستاوردهای دوره

۱. کسب توانایی های مدیریت کلاس به بهترین و موثرترین شکل

۲.یادگیری آنکه چگونه از تدریس لذت ببرید و آن لذت را به دانش آموزان منتقل کنید.

۳.یادگیری نحوه داشتن یک کلاس جذاب

۴.آموزش اینکه چگونه انرژی خود را برای تدریس های زیادی مدیریت کنید.

۵.به طور کلی یادگیری و افزایش توانایی و مهارت های مورد نیاز برای تدریس در فضای مجازی

ویژگی های خاص دوره

۱.ارائه مطالبی کاربردی اما تجربی و آزموده شده

۲.بیان مطالب به صورت بسیار ساده و قابل اجرا

۳.همزمانی ارائه و اجرای تکنیک های مورد نظر در همان جلسه آموزش

مولف:

هادی صائبی

رزومه:

مدرس مهارت های نرم

از قبیل مهارت های توسعه فردی

و مهارت های تدریس و ارائه

و

 




چگونه از راه طلبگی معیشت خود را تامین کنیم؟

خلق ارزش پیشنهادی در بوم کسب و کار

  • مردم برای چه چیزی هزینه می کنند؟
  • چگونه در مسائل مالی و تامین معیشت خود مستقل شویم؟
  • چه چیزی را و چگونه تولید کنیم؟
  • چه کنیم تا مردم از تولیدات طلبگی ما استقبال کنند؟
  • چه جوری بفهمیم چی باید تولید کنیم؟
  • چی کار کنیم مردم محصول فرهنگی ما رو بخرن؟
  • چه جوری بفهمیم چه چیزهایی برای مخاطب مهمتره؟
  • چه جوری محصول مخاطب پسند تولید کنیم؟

محتوای دوره

طی کردن مسیر طلبگی اگر به نتیجه ای ملموس و در اصطلاح مشت پر کن منتهی نشود، جز افسوس و حسرت چیزی در پی نخواهد داشت. اما سوال این است که برای تحقق اهداف طلبگی و احساس کارآمدی از پیمودن این مسیر چه باید کرد؟

پاسخ این است که ما تا نتوانیم خدمت یا محصولی مطابق با نیاز جامعه ایجاد کنیم، قطعا نقش طلبگی خود را  در انجام رسالتی که بر عهده داریم ایفا نکرده ایم. در نتیجه آنچه مهم به نظر می رسد آموختن شیوه های صحیح نیاز شناسی و تولید محصول مطابق با آن نیازهاست. در کارگاه خلق ارزش پیشنهادی سعی داریم به این مهم پرداخته و آموزش های لازم را برای نیازشناسی و ایده پردازی برای تولید محصولات و خدمات طلبگی به جامعه را ارائه کنیم.

 

فهرست موضوعات:

درس اول : مردم برای چه چیزی هزینه می کنند

درس دوم : عرضه و تقاضا شیوه پیامبران

درس سوم : بوم ارزش پیشنهادی (کارها، رنج ها و آرزوهای مشتری)

درس چهارم : پاسخ به نیازهای مشتری

درس پنجم : آرزوهای مشتری

درس ششم : ارزش های پیشنهادی ده گانه

 

دستاوردهای دوره

  1. آشنایی با اهمیت و ضرورت ارزش آفرینی در طلبگی
  2. درک مفهوم ارزش و تولید ارزش در طلبگی
  3. آشنایی با نیازهای مختلف مخاطب و شیوه های ایده پردازی برای تولید محصول
  4. آشنایی با مزیت های رقابتی و ارزش های ده گانه پیشنهادی
  5. اشنایی با فرایند خلق ارزش در قالب یک مثال عینی و ملموس

 

ویژگی­های خاص دوره

  • سرشار از مثال های مختلف طلبگی و غیر طلبگی
  • متناسب با ادبیات و ارزش های طلبگی
  • بیانی کاملا ملموس و صمیمانه

 

مولف دوره : سید حمید فتاحی معصوم

گواهی دوره :

شیوه ارائه محتوا : ویدیویی

دوره­های مکمل : بوم ناب، طرحنامه نویسی

slot gacor
slot thailand
slot thailand” href=”” rel=”noopener follow”>slot thailand
slot gacor
slot gacor maxwin



اصول مشاوره

_ گاهی با یک مشورت کوتاه مسیر زندگی افراد تغییر می­کند.

_ همه انسان­ها بالقوه توانایی ارائه مشاوره را دارند، فقط نیاز است که توانایی­هایشان را بالفعل کنند.

_ یکی از مهم­ترین رسالت­های طلبگی اینست که با داشتن مهارت کافی درمشاوره، راه درست زندگی کردن را به دیگران نشان دهیم.

_ چگونه به یک مشاور زبده تبدیل شویم؟

_ ویژگی­های یک مشاور موفق  چیست؟

 

معرفی دوره

مشاوره فرایندی تخصصی بین مراجع و مشاور است که از طریق آن مراجع با کمک مشاورآگاهی می یابد و به جست وجوی راه حلی برای مشکلاتش می پردازد.

اهمیت مشاوره و مشورت در دین مقدس اسلام مکراراً مورد تاکید بوده و در قرآن و کلام ائمه اطهارعلیهم السلام و بزرگان به آن سفارش شده است.

بشر امروز در یک دوره­ی پیچیده زندگی می کند، یکی از مشخصات این دوره، تخصصی شدن مسائل و وابستگی افراد به یکدیگر جهت استفاده از تخصص آنها برای تداوم یک زندگی متعادل است. لذت بردن از زندگی شخصی و رشد و تعالی شخصیت، شکوفا نمودن استعدادها و ارضای نیازها، اعم از نیاز­های اولیه جسمانی، نیاز به امنیت و آرامش، نیاز به دوست داشتن و دوست داشته شدن، نیاز به احترام و شکوفایی در دنیای امروز فرایند ساده ای نیست و در تمام این مراحل به مشاور و مشاوره نیاز است.

یادگیری مشاوره کمک می کند تا رفتار دیگران را برای برخورد و مقابله مؤثرتر با یک مشکل، تغییر دهیم.

ما در این دوره سعی کردیم تا تمامی مطالب اصول اولیه و فرایند مشاوره را جمع آوری کرده و به شما مهارت آموزان عزیز ارائه دهیم.

 

سرفصل­ها

درس اول: کلیات و مفاهیم

درس دوم: تاریخچه و هدف

درس سوم: رویکردهای مشاوره

درس چهارم: فرایند مشاوره

درس پنجم: نقش ساختار ارتباطات در مشاوره

درس ششم: جنس مخالف

درس هفتم: مقاومت

درس هشتم: عملیات تشخیص

 

دستاوردهای دوره

_ با معنا و مفهوم درست مشاوره آشنا می­شوید.

_ می­آموزید که چگونه به مشکلات سایر مشاوران دچار نشوید.

_ رویکردهای مختلف مشاوره دادن را می­آموزید.

_ می­توانید تاثیرهای کلامی و غیر کلامی را در مشاوره کنترل کنید.

_ چگونگی مشاوره دادن به جنس مخالف و موافق را می­آموزید.

 

ویژگی­های خاص دوره

_مطالب به صورت کاربردی و ساده بیان شده است.

_اکثر مطالبی که مورد نیاز یک  مشاور است جمع آوری و ارائه شده است.

_مطالب به خوبی توضیح و تبیین گرفته است.

 

مولف دوره : مهدی خیر خواه

 

 

گواهی شرکت در دوره:

شیوه ارائه محتوا : متنی (pdf)

دوره­های مرتبط و مکمل :

روانشناسی رشد، فن بیان ، mbti




یکی از مهمترین مهارت هایی که طلاب می توانند در خود تقویت کنند تا میزان کارآمدی خود را افزایش دهند، آموختن مهارت های تدریس است. به این دلیل که یکی از وظایف و مشاغلی که طلاب باید عهده دار آن شوند، تدریس در حوزه، دانشگاه، آموزش و پرورش و سایر مراکز علمی است. خواه ناخواه این سنگر باید توسط طلاب حفظ شود و بهتر آن است که قبل از تصدی این وظایف مهارت آن نیز کسب شده باشد.

از جمله فنون تعلیم و تربیت که هیچ معلمی از آن بی نیاز نیست آشنایی باشیوه های نوین ارزشیابی است. ارزشیابی از یک طرف به عنوان عامل کنترل کننده تمامی عناصر تعلیم و تربیت مانند هدف ، برنامه ، روش و وسایل آموزشی و از طرف دیگر به عنوان روشی برای شناخت و هدایت فعالیت های تحصیلی دانش آموزان به شمار می رود. بنا براین یکی از صلاحیتهای فردی برای احراز شغل معلمی داشتن دانش نظری و مهارت عملی در زمینه ارزشیابی است.

slot gacor
slot thailand
slot thailand
slot gacor
slot gacor maxwin



بوم ناب در زمان شکل گیری یک استارتاپ و به منظور مشخص شدن مراحل کار، چالش ها، مشکلات، راه حل ها و نحوه مارکتینگ و درامد نوشته می شود؛ بوم ناب باید در یک کاغذ مقوایی بزرگ ایجاد شود و توسط کاغذ های استیکی ( کاغذ یادداشت برچسب دار ) در خانه های جدول قرار بگیرد تا در صورت اصلاح و تغییر نظر براحتی قابل ویرایش باشد .
بوم ناب (Lean Canvas) ابزاری برگرفته از بوم مدل کسب و کار است. در این بوم بخش هایی از بوم مدل کسب وکار که در روزهای آغازین فعالیت یک استارتاپ از اهمیت زیادی برخوردار نیستند حذف شده اند و در ازای حذف این بخش ها، قسمت های مهمی به آن اضافه شده اند.

مدت زمان ارائه ۶۵ دقیقه