1

به منظور آمادگی و از بین بردن استرس و اضطراب، آزمون آزمایشی آموزش و پرورش فقط از منابع عمومی برای شما آماده کردیم.

برای شرکت در آزمون منابع تخصصی آموزش و پرورش، اینجا کلیک نمایید




چرا در اغلب تصمیم­ گیری­ ها به نتیجه مطلوب نمیرسیم؟

دوره آموزشی مهارت تصمیم­گیری

_ لحظات تصمیم­گیری مهم­ترین لحظات زندگی هستند.

_ گرفتن تصمیم درست مهارتی کلیدی در هر مقطعی است.

_ هیچ وقت برای گرفتن تصمیمات درست ، دیر نیست.

_ هر تصمیم گیرنده­ای ممکن است اشتباه کند ، اما مهم شناخت علت تصمیم اشتباه و عدم تکرار آن هاست.

_هیچ چیز دشوارتر و ارزشمندتر از توانایی تصمیم­گیری نیست.

_ افراد موفق چگونه تصمیم می­گیرند.

 

معرفی دوره

ما در لحظه نیاز به تصمیم­گیری همیشه با تعدادی گزینه مواجه هستیم. چون تا زمانی که یک گزینه بیشتر نداریم ، عملا تصمیم گیری معنایی ندارد.

لذا در مورد ابعاد مختلف تصمیم خود مردد می­شویم. مثلا همیشه دچار این تردید هستیم که چه زمانی برای تصمیم گیری مناسب است؟  بهتر است که الان تصمیم بگیرم یا آن را به تعویق بیاندازم؟

از طرفی مسئولیت تصمیم­گیری خصوصاً در تصمیم­های مهم زندگی بسیار بالاست و بسیاری ازما از پذیرش این مسئولیت­ها ترس داریم. باید بدانیم انتخاب با اقدام کردن متفاوت است و ممکن است در عین اینکه انتخاب درست را می­دانیم، در راستای آن اقدام نکنیم. اما تصمیم­گیری انتخابی برای اقدام است و هر اقدامی آثار مثبت و منفی خود را در پی دارد.

 

سر فصل­های دوره

خطاهای ذهنی تصمیم­گیری

درس اول : نقطه کور ذهن

درس دوم : خطاهای پس بینی

درس سوم : رفتار غیر متعارف ذهن در برابر اطلاعات منفی

درس چهارم : خطای خطی­ نگری
درس پنجم : خطای تنزیل اغراق­آمیز

درس ششم : خطای تفکر مثبت

درس هفتم : خطای بازملندگی یا بقا

درس هشتم : خطای فلترینگ خود ساخته یا خطای اطلاعات به اشتراک گذاشته شده

درس نهم : خطای شاه ماهی قرمز

درس دهم : خطای تفکر غالبی یا کلیشه­ای

 

دستاوردهای دوره

_ مفهوم تصمیم­گیری و ضرورت تصمیمات صحیح را فرا می­گیرید.

_ انواع تصمیم­گیری­ها را می­شناسید.

_ فرق بین تصمیمات خوب و بد را می­شناسید.

_ نتایج تصمیم گیری را تحلیل و درستی و نادرستی آن را در لحظه­ی تصمیم­گیری ارزیابی ­می­کنید.

_ فرق بین تصمیم­گیری و تصمیم­سازی را فرا میگیرید و اهمیت هرکدام را یاد می­گیرید

_ مهارت­های کلیدی تصمیم­گیری می­آموزید و بین آنها اولویت بندی می­کنید.

_ با انواع خطاهای ذهنی در هنگام تصمیم­گیری آشنا می­شوید.

_ راه­حل هرکدام از خطاها را آموزش می­بینید و در تصمیم­گیری­ها دیگر دچار خطاهای ذهنی نمی­شوید.

_ میزان تأثیر اولویت­ها و ارزش­ها را در تصمیم گیری می­آموزید.

_ خظاهای شناختی را می­آموزید و اهمیت آن را یاد می­گیرید.

_ راه­های مقابله با خطاهای شناختی را فرا می­گیرید..

_ روش­های مختلف تصمیم­گیری فرا می­گیرید و موانع تصمیم­گیری را میشناسید.

 

ویژگی­های خاص دوره

_ از مثال­های طلبگی و ملموس برای بیان مطالب استفاده شده است.

_ در ابتدا مطالب به صورت سوال محور بیان شده و سپس به مطالب اصلی پرداخته شده است.

_ مطالب به صورت دستبه بندی شده و مرتب بیان شده است.

_ از زیاده گویی و پرداختن به مسائل حاشیه­ای پرهیزشده است.

 

مولف دوره : سید حمید فتاحی معصوم ، سید حمید هاشمیان فلاح

 

گواهی شرکت در دوره

شیوه ارائه محتوا : متنی ، صوتی

دوره­های مکمل : تفکر خلاق ، مدیریت زمان ، ایده پردازی




تفکر خلاق راهی برای بن­ بست­ها

_ یک مبتکر باشید نه یک مقّلد.

_ خلاقیت، یک استعدادی ذاتی الهی و همگانی است.

_ برای پیدا کردن یک ایده جذاب چکار باید کرد؟

_ ایده­های خوب چگونه به ذهن انسان می­رسند؟

_ چرا در اکثر مشکلات به بن بست می­رسیم؟

 

معرفی دوره

دنیا و جامعه با سرعت سرسام آوری درحال پیشرفت است است و ما باید با توسعه فردی توانایی هایمان را زیاد و خودمان را مجهز کنیم که تا با این جهان رو به پیشرفت سازگار شویم و تسلیم نشویم. مهارت تفکر خلاق راهی برای تجهیز شدن و تسلیم نشدن است.

تفکر خلاق یعنی بررسی و حل مسائل با استفاده از دیدگاهی متفاوت و اجتباب از راه­های مرسوم به وسیله تفکر خارج از چهار چوب.

این فرایند به شما کمک می­کند که روابط را بررسی کنید ، با چالش­های جدیدی روبرو شوید و به دنبال راه­حل­هایی بروید که غیرمعمول، بدیع و تازه هستند.

مهارت تفکر خلاق از آن دسته از مهارت هایی است که ما باید هرچه سریع­تر آن را پرورش دهیم تا بتوانیم الگوها و روش­های تفکر سنتی را بشکنیم و شیوه­ای خلاقانه را برای تفکر شروع کنیم.

 

سرفصل­های دوره

  1. مقدمه
  2. درمورد تفکر خلاق بیشتر بدانید.
  3. تکنیک­های رشد تفکر خلاق
  4. دوشیوه متفاوت فکر کردن
  5. محرّک­های تفکر خلاق
  6. نحوه اجرای تکنیک­های تفکر خلاق
  7. موانع
  8. ویژگی آدم­های خلاق

 

دستاوردهای دوره

 _ بعد از گذراندن این دوره و انجام تمرینات خلاقیت بالقوه خود را بالفعل میکنید.

_ شیوه­های صحیح تفکر خلاقانه را یاد میگیرید.

_ روش­های رسیدن به تفکر خلاق و پرورش تفکرخلاق را یاد می­گیرید.

_ از شیوه­ها متفاوت برای پرورش خلاقیت خود استفاده می­کنید.

_ محرک­های تفکر خلاق می­آموزید.

_ تکنیک­های خاص تفکر خلاق را می­آموزید و آنها را به راحتی اجرا  می­کنید.

_ موانع داشتن تفکر خلاق و راه رهایی از آنها را می­آموزید.

_ تبدیل به یک متفکر خلاق و مبتکر می­شوید.

 

ویژگی­های خاص دوره

 _ مطالب به صورت چالشی و سوال برانگیز مطرح شده است تا مخاطب درگیر بحث شود و مطالب ماندگار بیشتری در ذهن او داشته باشد.

_ مطالب بصورت متنوع و جامع ارائه شده است.

_ از مثالهای ساده و کاربردی برای تقریب به ذهن استفاده شده است.

 

مولف دوره : مهدی خیرخواه

 

گواهی شرکت در دوره :

شیوه ارائه محتوا : متنی (pdf)

دوره­ های مکمل : ایده ­پردازی ، بوم ناب،  mbti




کاری با ارزش­تر از آنچه که خورشید بر آن می­تابد!

دوره کاربردی روانشناسی تبلیغ

پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله:

یاعلی اگرخدای عزّوجّل یک نفر را به دست تو هدایت کند برای تو بهتر است از آنچه خورشید برآن می­تابد…

_ تبلیغ دین اصلی­ترین وظیفه­ای است که بر دوش پیام­آوران الهی گداشته شده است.

_ ویژگی­های یک مبلغ خوب چیست؟

_ چرا از تبلیغ ترس داریم؟

_هدف تبلیغ، زنده کردن احکام الهی است.

_ مبلغ نماینده خدا، نماینده رسول خدا و حجت خدا برای مردم است.

معرفی دوره

یکی از مقدس ترین امور در حیات طلبگی، تبلیغ و ترویج فرهنگ و معارف وحیانی و اسلامی است. فعالیت و کار بسیار ارزشمندی که خدای متعال در درجه اول، مسئولیت و وظیفه سنگین آن را بر عهده خواص و برگزیدگان خود نهاده و هر کسی را در خور انجام این چنین ماموریت و وظیفه ای قرار نداده است.

تبلیغ همیشه یکی از کارویژه های سنتی و مهم حوزه بوده که به تناسب شرایط زمانی و سیاسی و اجتماعی مختلف، در جامعه تاثیر داشته است و نمونه بارز آن را می توان در به ثمر نشستن انقلاب اسلامی مشاهده کرد.

تا اینجای مطلب به اهمیت و بزرگی این رسالت دینی که بر دوش طلاب و علمای دینی گذاشته شده است پی بردید حالا نوبت به این مطلب می رسد که ما چگونه باید این وظیفه سنگینی که خداوند متعال بر گردن ما نهاده است رو به انجام برسانیم؟

از چه ابزار و شیوه هایی در این راه باید بهره بگیریم؟

برای تأثیرگذاری بیشتر در مخاطبان چه کاری باید انجام داد؟

مهارت های روانشناختی چه تاثیری در میزان دریافت پیام شما بر مخاطب دارد؟

و سوالاتی از این قبیل که برای یادگیری و پاسخ به این سوالات باید مهارت تبلیغ صحیح را بیاموزید.

سرفصل­های دوره

  1. مقدمه
  2. تبلیغ چیست؟
  3. اهمیت و اهداف تبلیغ
  4. عناصر تبلیغ
  5. ویژگی­های روانشناختی پیام دهنده
  6. ویژگی­های روانشناختی مبلّغ
  7. پیام
  8. رویکرد­های متقاعدسازی

دستاوردهای دوره

_ با معنای واقعی تبلیغ و عناصرمهم تبلیغ آشنا می­شوید.

_ اهداف مهم تبلیغ را می­آموزید و تبلیغ­های خود را هدفمند می­کنید.

_ با رویکردهای مختلف متقاعد سازی را بصورت کاربردی آموزش می­بیند.

_ علاوه بر ویژگی­های رفتاری مبلغ ، ویژگی­های روانشاختی یک مبلغ خوب را نیز فرامی­گیرد.

_ خصوصیات و پیام تبلیغ را می­آموزید و اقسام وهدف هرکدام از این را یاد می­گیرید.

ویژگیهای خاص دوره

_ دوره بصورت کاربردی طراحی شده است.

_ تمامی مطالب نیاز مورد نیاز یک تبلیغ موثر بیان شده.

_ دریافت گواهی معتبر از موسسه مسیر طلبه.

 

مولف دوره : مهدی خیرخواه

 

گواهی شرکت در دوره:

شیوه اراده محتوا : متنی (pdf)

دوره­های مکمل و مرتبط:  فن بیان ـ تفکرخلاق

 




بسم الله العلیم المعلّم
بی شک تجزیه ترکیب جزو دروس کاربردی و مفید حوزه علمیه است و هر درسی در نظام آموزشی نیاز به تجزیه ترکیب متناسب با محتوای درس را دارد.
یک مجتهد چه فرایندهای لغت‌شناسی را برای تحلیل یک لغت از متون دینی طی می‌کند؟
چه مهارتهایی از علم صرف به کمک یک فقیه می‌آید تا عبارت قرآن و روایات تجزیه و تحلیل معنایی شود؟ و چگونه؟
برای اینکه بصورت کاربردی متن یک آیه یا حدیث ترکیب و اعراب گذاری شود چه مراحلی را باید پیمود؟
اگر بخواهیم مانند فقها از متون دینی استفاده بلاغی داشته باشیم چه متغیرها و ابزارهایی را باید مورد توجه قرار دهیم؟
دوره فشرده فاز ادبی الگوریتم اجتهاد سعی می‌کند به این سئوالات بصورت دقیق پاسخ دهد!!

مدرس دوره:
سید حسن رفعتی زاده
۱.مدیر گروه تحقیقاتی پیشگامان مدینه فاضله
۲.جزو مستعدین برتر و نخبگان حوزه علمیه خراسان
۳.ایده پرداز روش شناسی تبلیغ دینی
۴.مدرّس سطح سه حوزه علمیه
۵.ایده پرداز فاز ادبی الگوریتم اجتهاد
۶.مدیریت کانال کارورزی اجتهاد تمدنی در ایتا
۷٫بیش از ۱۵ سال سابقه تدریس ادبیات در مدارس حوزه علمیه
لینک رزومه کامل 👇

 




معرفی دوره:

بدون اغراق، اساتید در خط مقدم جبهه علمی حوزه های علوم دینی حضور داشته و به عنوان مهمترین و اصلی ترین سرمایه‌های نهاد مقدس حوزه علمیه محسوب می‌شوند. با عنایت به اینکه رسالت اصلی و محوری حوزه و به تبع آن مدارس علمیه، تربیت نیروی انسانی دینی مورد نیاز جامعه است، چنانچه اساتید حوزه که عنصر اصلی تحقق این رسالت هستند، توانمند باشند و بتوانند مأموریت خود را به خوبی ایفا نمایند، بسیاری از ضعف‌ها و کمبودهای موجود به چشم نخواهد آمد و یا با دیده اغماض به آنها نگریسته خواهد شد. همگان به خوبی می دانند که با توجه به اقتضائات خاص تعلیم و تربیت در حوزه های علمیه و ارتباط صمیمانه و تنگاتنگ طلاب با مدرسین، لازم است استاد در کنار تسلط به مباحث علمی مربوطه، واجد برخی مولفه های اخلاقی و فرهنگی ویژه ای باشد؛ تا بتواند اثرگذاری تربیتی لازم را بر محصلین تحت تعلیم خود داشته باشد. اما در این زمانه و به خلاف سالیان پیش، این همه کافی نیست و یکی از پیش نیازهای اصلی تدریس، بهره مندی از مهارت هایی است که برخورداری از آن مهارت ها می تواند کمک شایانی به ارتقای سطح دانشی و بینشی دانش آموختگان نماید.

یکی از مهارت هایی که در این درسنامه به آن می پردازیم، مهارت شناخت رشد و آشنایی با روانشناسی رشد است.

روانشناسی رشد یکی از موضوع های اساسی و بنیادین است که در متن نظام های گوناگون روانشناختی، جایگاهی محوری دارد. انسان از زمان تشکیل نطفه حرکت خود را آغاز می کند و با گذراندن مراحل جنینی، کودکی، نووانی، جوانی و بزرگ سالی به اهداف خویش نزدیک می شود. اما آنچه در روانشناسی رشد مطرح می شود، چگونگی طی این مراحل و عوامل موثر بر آن و نیز بررسی ابعاد گوناگون رشد آدمی است. بنابراین در این درسنامه به طور کلی دگرگونی های ابعاد گوناگون رشد را بررسی می کنیم و با طرح مباحث کاربردی، راه های تاثیر گذاری بر شاکله دانش آموختگان را آموزش خواهیم داد تا به یاری خداوند، آینده ای سربلند و در مسیر الهی به دستان دانش آموختگان طلاب علوم دینی رقم بخورد.




صفرتا صد نامه نگاری

دوره کاربردی نامه نگاری اداری

 

_ آیا شما هم درنوشتن درخواست­های اداری مشکل دارید؟

_ آیا می دانید یک نامه یک نامه اداری معرف شخص یا سازمان نویسنده آن است.

 

معرفی دوره

تصور کنید که میخواهید به اداره یا سازمانی در خواست همکاری بدهید و لازم است که درخواست خود را به صورت مکتوب ارائه کنید، طبیعتا آنچه دراین درخواست ارائه میکنید، یکی از مهمترین کلیدهای قضاوت آن اداره نسبت به استخدام شما خواهد بود.

شما میتوانید در آن درخواست به گونه­ای عمل کنید که نظر ایشان را به خود جلب نمایید یا طوری بنویسید که آنها را در همان شناخت اول از بکارگیری خود منصرف کنید.

 

سرفصل­های دوره

درس اول : ضرورت یادگیری نامه نگاری

درس دوم : شیوه نگارش نامه، متناسب با اهداف آن

درس سوم : نکات مهم نامه نگاری

درس چهارم : بررسی چند نمونه عینی از نامه­های اداری

 

دستاورد­های دوره

_ با انواع مختلف نامه ­های اداری آشنا می­شوید.

_ تمام اجزاء یک نامه اداری و تعاریف آنها را یادمی­گیرید.

_ نکات مهمی که باید در هر نامه­ای رعایت شود را فرامی­گیرید.

_ با چند نمونه عینی و عملی تمرین می­کنید.

_ به راحتی میتوانید انواع نامه­های اداری را بنویسید.

 

ویژگیهای خاص دوره

_ توضیح مفصل و ساده تمام مباحث مطابق با ادبیات طلبگی

_ استفاده از مثال­های کابردی و عینی

_ توجه به تمام جزئیات بحث

 

مخاطب : طلابی که با نهاد­ها و سازمان­ها درارتباط­­­ هستند یا میخواهند که دریک محیط اداری مشغول به کار شوند.

 

مولف : سید حمید فتاحی معصوم

نمونه گواهی شرکت در دوره:

شیوه ارائه محتوا : متنی (PDF)

دوره­ های مکمل : مدیریت، طرح نامه نویسی




هر کار و فعالیت فرهنگی باید با نوشتن و تدوین مناسب تمامی ابعاد آن مستند و آماده اجرا شود.
علم و تجربه، ثابت کرده است که طرح ها و برنامه های فرهنگی مکتوب و دارای طرحنامه، چند برابر فعالیت های بدون برنامه مکتوب – ولو داراری برنامه شفاهی – بهره وری بالاتر داشته و به مراتب موفق تر بوده اند.
طرح فرهنگی در واقع صورت مکتوب و تدوین شده یک فعالیت یا اقدام فرهنگی است.




خود شناسی به ما کمک می کند به شادمانی و رضایت درونی برسیم چون سبب می شود بدانیم چه چیز هایی ما را خوشحال می کند و از چه چیزهایی انرژی و انگیزه می گیریم.

در زندگی ما زمانی فرا می رسد که به گذشته خودمان نگاه می کنیم و یا از اینکه به شیوه ی خودمان زیسته ایم رضایت خواهیم داشت یا احساس می کنیم خودمان نبوده ایم و جای شخص دیگری زندگی کرده ایم. پس بیایید باهم، سفر خود شناسی و خود آگاهی را شروع کنیم تا بتوانید در انتهای این سفر مسیر زندگی و مسیر طلبگی تان را آنگونه که مناسب خود شماست طراحی کنید و پیش ببرید.

مشاهده دوره پیشرفته شخصیت شناسی به شیوه MBTI

ارائه گواهی شرکت در دوره

نمونه گواهی پایان دوره: