1

شما هم معلمی و تدریس را دوست دارید،اما باید ها و نباید های آن را بلد نیستید؟!

چیکار کنم که بچه ها عاشقم بشن؟

 به نظر شما چرا خیلی از بچه ها انگیزه کافی رو برای درس خوندن ندارن؟

 به نظر شما ویژگی های یک معلم خوب چیه؟

 به نظر شما شاخصه های یک تدریس خوب چیه؟

معرفی دوره:

حتما تا بحال متوجه این موضوع شده اید که خیلی از بچه ها چندان میلی به درس خواندن ندارند و فقط بخاطر عواملی از جمله : اجبار خانواده یا خوشگذرانی وبه مدرسه می آیند.

این موضوع علت های مختلفی داره که یکی از بزرگترین و مهمترین اونها نحوه ارائه و تدریس معلم هاست.

معلم ها باید مطالب درسی رو به صورتی جذاب،شیوا و روان برای دانش آموزان بیان کنند تا آنها نه تنها از تحصیل فرار نکنند بلکه روز به روز رغبت آنها برای ادامه تحصیل بیشتر شود.

خب این فرایند نیاز به یک سری اموری دارد که یک معلم باید آنها را دارا باشد و هنگام تعلیم به کار گیرد.

به طور کلی جامعه معلمین ما باید ، باید ها و نباید های معلمی را به نحو احسن یاد گرفته و به مطلوب ترین وجه اجرا کنند و ما برای کمک به این عزیزان در حد توانایی خودمان مجموعه ای را تحت عنوان شاخصه های مهم تدریس آماده کردیم که تقدیم نگاه معلمین خوبمان کنیم.

سرفصلهای دوره

  1. معرفی دوره
  2. هفت نکته مربوط به رفتار مدرس (درک و همدلی)
  3. ذهنیت مثبت
  4. تواضع علمی
  5. اعتماد به نفس
  6. کاریزما
  7. اشتیاق و علاقه
  8. انعطاف پذیری
  9. شش نکته تولید محتوا
  •  مختصر مفید بودن مطالب
  •   سازماندهی مطالب
  •  محکم و ریشه دار بودن
  •   محتوا روان و شیوا باشد
  •   محتوا بر اساس نیاز باشد
  •  هویت بصری

 

   ۱۰٫هفت نکته شیوه ارائه

  •   تعاملی و دو طرفه بودن
  •   زبان بدن
  •  تسلط گفتاری
  •  مدیریت کلاسی
  •   بازی
  •  هیجان و انرژی
  •   زمان بندی

دستاوردهای دوره

کسب یک سری مهارتهایی که نه تنها برای تدریس ، بلکه برای همه عرصه های زندگی به انسان کمک می‌کنه، راه رو نشونت میده، اگر بری دنبالش موفق میشی، اگر به مواردی که گفته میشه عمل کنی و پیگیر باشی نتیجه اش این میشه : یک معلم خوبی میشی که بچه های کلاس از درس خواندن با معلمی مثل تو لذت می‌برند.

 

ویژگی های خاص دوره

۱. نکاتی که ممکنه خیلی از معلم ها رعایت کنند اما به شکل غیر صحیح، نادرست و یا حتی ناقص ، به شیوه ای منظم و دسته بندی شده و کاربردی ارائه میشه.

۲. ارائه مطالبی کاربردی که به کارگیری آنها کاملا اثر گذار است.

۳. بیان مهارت هایی که در اثر کسب این مهارت ها، قدرت و اثرگذاری تدریس بالا می رود.

مولف:

هادی صائبی

رزومه:

مدرس مهارت های نرم

از قبیل مهارت های توسعه فردی

و مهارت های تدریس و ارائه

و

 




ارتباط موثر

_ ارتباط خوب اولین گام برای تبلیغ دین است.

_ ارتباط داشتن با دیگران جزء لاینفکّ زندگی ماست، چه بهتراست که در این ارتباط مهارت لازم را داشته باشیم

_ برای داشتن یک رابطه­ی خوب و موثر با دیگران ابتدا باید راه­های آن را ایجاد کرد و بعد از شناخت موانع آنها را از بین برد.

_ چطور با همه طیف­ها ارتباط برقرار کنم؟

_ چطور میتوان یک ارتباط موثر ایجاد کرد؟

 

معرفی دوره

هر طلبه برای انجام صحیح ماموریت خود یعنی ارائه خدمات دینی به جامعه نیاز به برقراری ارتباط با اقشار مختلف جامعه دارد زیرا مهم ترین شیوه برای انتقال پیام دین به جامعه توسط یک طلبه، گفتگوی چهره به چهره و برقراری ارتباط نزدیک با مخاطب است.از طرفی دیگر ما باید بتوانیم پس از برقراری ارتباط، موجب تغییر و اثرگذاری مثبت در مخاطب شویم.لذا به این دلیل، یادگیری مهارت ارتباط مؤثر که همان مهارت ایجاد تغییر و اثرگذاری در مخاطب می باشد از اهمیت ویژه ای برخوردار است و از یکی از مهم ترین مهارت های طلبگی محسوب می شود.شما می توانید با مطالعه درسنامه ارتباط مؤثر، گامی هرچند کوچک را در جهت تقویت این مهارت در خود بردارید.

سرفصل­های دوره

درس اول: کلیات و مفاهیم

درس دوم: ارتباط مؤثر در آیینه اسلام

درس سوم: اصول برقراری ارتباط مؤثر

درس چهارم: راهکارهای دستیابی به ارتباط مؤثر

درس پنجم: موانع برقراری ارتباط مؤثر

 

دستاوردهای دوره

_ تکنیک­های رسیدن به یک رابطه موثر را می­آموزید.

_ با معنای واقعی ارتباط موثر آشنا می­شوید.

_ به راحتی با تمام اقشار ارتباط برقرار می­کنید.

_ مشکلات و موانع رسیدن به ارتباط موثر را می­آموزید.

 

ویژگی­های خاص دوره

_ بصورت مختصر و مفید و کاملا کاربردی ارائه شده.

_  از مثال­های قرآنی استفاده شده است.

_ مطالب بصورت کاملا مرتب و منظم بیان شده است.

مولف دوره : سید حمید فتاحی معصوم

 

گواهی شرکت در دوره:

شیوه ارائه محتوا : متنی (pdf)

دوره­های مکمل و مرتبط :

فن بیان ـ mbti




پرورش تمرکز

 

آیا شما هم فرصت کافی برای انجام کارها ندارید؟

کنکور داری و زمان زیادی تا کنکور نمونده و نمی دونی با این همه دغدغه چیکار کنی!؟

شما هم هنگام مطالعه و درس خوندن فکرتون هزارجا هست الا به درس؟!

به نظر شما افراد موفق چگونه درس می خوانند؟

با پرورش تمرکز حتی میتونید برای تخیلاتتون هم برنامه ریزی کنید.

با انجام چند ترفند ساده هم کارهاتون رو انجام بدین ، هم زمان اضافه بیارین

 

معرفی دوره: پرورش تمرکز

ما در مسیر زندگی به انسان های بسیاری برخورد می کنیم که برای انجام کارهای روزانه خود به مشکل بر میخورند و نمی توانند کارها را آنطور که مطلوبشان است انجام دهند.

به طور مثال وقتی از کسانی که مشغول به تحصیل هستند می پرسی که چرا در درس ها، امتحانات یا باقی امور تحصیلی موفقیتی کسب نکردی،در جواب خواهند گفت: به دلیل آنکه تمرکز کافی را نداشتم، نتوانستم آنطوری که میخواهم درس بخوانم.

یکی از دغدغه های اصلی بسیاری از کسانی که با کتاب سر و کار دارند از دانش آموزان گرفته تا دانشجویان و حتی طلبه ها اینست که چطور هنگام مطالعه،بتوانند فکرشان را کنترل کنند تا برای امتحان، آزمون ها ویا کنکور آماده شوند.

یا ممکن است خیلی از همین افراد احساس کنند در برابر حجم مطالب و یا کارهایی که باید انجام دهند وقت کم میارن و انگار ۲۴ ساعت شبانه روز برایشان کافی نیست ، اما در این دوره با رعایت یک سری نکات و انجام تمرین هایی ساده و آسان و حتی پیش افتاده ، شما توانایی کنترل تفکر و پرورش تمرکز خودتون رو به دست می آورید.

 

سرفصل های دوره:

 

  1. چرا تمرکز؟
  2. آفت های تمرکز (آفت های روانشناختی)
  3. آفت های تمرکز (آفت های جسمی)
  4. آفت های تمرکز (آفت های روحی)
  5. راه هایی برای پرورش تمرکز ( زمینه های جسمی)
  6. راه هایی برای پرورش تمرکز (زمینه های روانشناختی)
  7. راه هایی برای پرورش تمرکز (زمینه های ر%D



چرا در اغلب تصمیم­ گیری­ ها به نتیجه مطلوب نمیرسیم؟

دوره آموزشی مهارت تصمیم­گیری

_ لحظات تصمیم­گیری مهم­ترین لحظات زندگی هستند.

_ گرفتن تصمیم درست مهارتی کلیدی در هر مقطعی است.

_ هیچ وقت برای گرفتن تصمیمات درست ، دیر نیست.

_ هر تصمیم گیرنده­ای ممکن است اشتباه کند ، اما مهم شناخت علت تصمیم اشتباه و عدم تکرار آن هاست.

_هیچ چیز دشوارتر و ارزشمندتر از توانایی تصمیم­گیری نیست.

_ افراد موفق چگونه تصمیم می­گیرند.

 

معرفی دوره

ما در لحظه نیاز به تصمیم­گیری همیشه با تعدادی گزینه مواجه هستیم. چون تا زمانی که یک گزینه بیشتر نداریم ، عملا تصمیم گیری معنایی ندارد.

لذا در مورد ابعاد مختلف تصمیم خود مردد می­شویم. مثلا همیشه دچار این تردید هستیم که چه زمانی برای تصمیم گیری مناسب است؟  بهتر است که الان تصمیم بگیرم یا آن را به تعویق بیاندازم؟

از طرفی مسئولیت تصمیم­گیری خصوصاً در تصمیم­های مهم زندگی بسیار بالاست و بسیاری ازما از پذیرش این مسئولیت­ها ترس داریم. باید بدانیم انتخاب با اقدام کردن متفاوت است و ممکن است در عین اینکه انتخاب درست را می­دانیم، در راستای آن اقدام نکنیم. اما تصمیم­گیری انتخابی برای اقدام است و هر اقدامی آثار مثبت و منفی خود را در پی دارد.

 

سر فصل­های دوره

خطاهای ذهنی تصمیم­گیری

درس اول : نقطه کور ذهن

درس دوم : خطاهای پس بینی

درس سوم : رفتار غیر متعارف ذهن در برابر اطلاعات منفی

درس چهارم : خطای خطی­ نگری
درس پنجم : خطای تنزیل اغراق­آمیز

درس ششم : خطای تفکر مثبت

درس هفتم : خطای بازملندگی یا بقا

درس هشتم : خطای فلترینگ خود ساخته یا خطای اطلاعات به اشتراک گذاشته شده

درس نهم : خطای شاه ماهی قرمز

درس دهم : خطای تفکر غالبی یا کلیشه­ای

 

دستاوردهای دوره

_ مفهوم تصمیم­گیری و ضرورت تصمیمات صحیح را فرا می­گیرید.

_ انواع تصمیم­گیری­ها را می­شناسید.

_ فرق بین تصمیمات خوب و بد را می­شناسید.

_ نتایج تصمیم گیری را تحلیل و درستی و نادرستی آن را در لحظه­ی تصمیم­گیری ارزیابی ­می­کنید.

_ فرق بین تصمیم­گیری و تصمیم­سازی را فرا میگیرید و اهمیت هرکدام را یاد می­گیرید

_ مهارت­های کلیدی تصمیم­گیری می­آموزید و بین آنها اولویت بندی می­کنید.

_ با انواع خطاهای ذهنی در هنگام تصمیم­گیری آشنا می­شوید.

_ راه­حل هرکدام از خطاها را آموزش می­بینید و در تصمیم­گیری­ها دیگر دچار خطاهای ذهنی نمی­شوید.

_ میزان تأثیر اولویت­ها و ارزش­ها را در تصمیم گیری می­آموزید.

_ خظاهای شناختی را می­آموزید و اهمیت آن را یاد می­گیرید.

_ راه­های مقابله با خطاهای شناختی را فرا می­گیرید..

_ روش­های مختلف تصمیم­گیری فرا می­گیرید و موانع تصمیم­گیری را میشناسید.

 

ویژگی­های خاص دوره

_ از مثال­های طلبگی و ملموس برای بیان مطالب استفاده شده است.

_ در ابتدا مطالب به صورت سوال محور بیان شده و سپس به مطالب اصلی پرداخته شده است.

_ مطالب به صورت دستبه بندی شده و مرتب بیان شده است.

_ از زیاده گویی و پرداختن به مسائل حاشیه­ای پرهیزشده است.

 

مولف دوره : سید حمید فتاحی معصوم ، سید حمید هاشمیان فلاح

 

گواهی شرکت در دوره

شیوه ارائه محتوا : متنی ، صوتی

دوره­های مکمل : تفکر خلاق ، مدیریت زمان ، ایده پردازی




تفکر خلاق راهی برای بن­ بست­ها

_ یک مبتکر باشید نه یک مقّلد.

_ خلاقیت، یک استعدادی ذاتی الهی و همگانی است.

_ برای پیدا کردن یک ایده جذاب چکار باید کرد؟

_ ایده­های خوب چگونه به ذهن انسان می­رسند؟

_ چرا در اکثر مشکلات به بن بست می­رسیم؟

 

معرفی دوره

دنیا و جامعه با سرعت سرسام آوری درحال پیشرفت است است و ما باید با توسعه فردی توانایی هایمان را زیاد و خودمان را مجهز کنیم که تا با این جهان رو به پیشرفت سازگار شویم و تسلیم نشویم. مهارت تفکر خلاق راهی برای تجهیز شدن و تسلیم نشدن است.

تفکر خلاق یعنی بررسی و حل مسائل با استفاده از دیدگاهی متفاوت و اجتباب از راه­های مرسوم به وسیله تفکر خارج از چهار چوب.

این فرایند به شما کمک می­کند که روابط را بررسی کنید ، با چالش­های جدیدی روبرو شوید و به دنبال راه­حل­هایی بروید که غیرمعمول، بدیع و تازه هستند.

مهارت تفکر خلاق از آن دسته از مهارت هایی است که ما باید هرچه سریع­تر آن را پرورش دهیم تا بتوانیم الگوها و روش­های تفکر سنتی را بشکنیم و شیوه­ای خلاقانه را برای تفکر شروع کنیم.

 

سرفصل­های دوره

  1. مقدمه
  2. درمورد تفکر خلاق بیشتر بدانید.
  3. تکنیک­های رشد تفکر خلاق
  4. دوشیوه متفاوت فکر کردن
  5. محرّک­های تفکر خلاق
  6. نحوه اجرای تکنیک­های تفکر خلاق
  7. موانع
  8. ویژگی آدم­های خلاق

 

دستاوردهای دوره

 _ بعد از گذراندن این دوره و انجام تمرینات خلاقیت بالقوه خود را بالفعل میکنید.

_ شیوه­های صحیح تفکر خلاقانه را یاد میگیرید.

_ روش­های رسیدن به تفکر خلاق و پرورش تفکرخلاق را یاد می­گیرید.

_ از شیوه­ها متفاوت برای پرورش خلاقیت خود استفاده می­کنید.

_ محرک­های تفکر خلاق می­آموزید.

_ تکنیک­های خاص تفکر خلاق را می­آموزید و آنها را به راحتی اجرا  می­کنید.

_ موانع داشتن تفکر خلاق و راه رهایی از آنها را می­آموزید.

_ تبدیل به یک متفکر خلاق و مبتکر می­شوید.

 

ویژگی­های خاص دوره

 _ مطالب به صورت چالشی و سوال برانگیز مطرح شده است تا مخاطب درگیر بحث شود و مطالب ماندگار بیشتری در ذهن او داشته باشد.

_ مطالب بصورت متنوع و جامع ارائه شده است.

_ از مثالهای ساده و کاربردی برای تقریب به ذهن استفاده شده است.

 

مولف دوره : مهدی خیرخواه

 

گواهی شرکت در دوره :

شیوه ارائه محتوا : متنی (pdf)

دوره­ های مکمل : ایده ­پردازی ، بوم ناب،  mbti




با کلاس های مجازی ، چطور درس ها را به بچه ها یاد میدید؟

از درس دادن و ارائه مجازی ، وبینار، شاد ومتنفرم!

بلد نیستم چطور به بچه ها به شکل مجازی درس بدم!!

بچه ها سر کلاس های مجازی ،گوش نمی‌دهند!

       …یا دیر سر کلاس حاضر می شوند!

       …یا اصلا حاضر نمی شوند!

       …خیلی کلافه میشم چه کار کنم؟

اگر در تدریس به شکل مجازی مشکل دارید این دوره میتونه به شما کمک کنه..

معرفی دوره:

در سال های اخیر و در برخورد با کرونا ، سبک زندگی انسان ها در بخش های مختلف ،تحت تاثیر شدیدی قرار گرفته است، از جمله مهمترین آن، تاثیر بر نحوه تعلیم و تربیت فرزندان و دانش آموزان می باشد.

این تاثیرات به گونه ای بوده که دانش آموزان و معلمان را از فضای حقیقی کلاس و مدرسه به فضای مجازی برده و شرایط تعلیم و تعلم را دشوار کرده است.

این شیوه ی تدریس نیز اقتضا دارد که معلمان و دانش آموزان مهارت های مناسب با آن را فرا بگیرند تا بتوانند فعالیت های خودشان را به شکل موثر تری پیش ببرند.

متاسفانه در کشور ما به این مبحث که بسیار مهم و حیاتی است اهمیت زیادی داده نشده است و موجب شده است تا روند تحصیل و تربیت با مشکلاتی رو به رو شود. یکی از مهم ترین آن مشکلات عدم آشنایی مناسب معلمان با استلزامات و مناسبات این نوع از تدریس است،که تا کنون از این عدم آشنایی بسیاری از معلمان و دانش آموزان متضرر شده آمد.

لذا بر آن شدیم ، دوره ای معرفی کنیم تا کمی از این دغدغه ها و دشواری ها را بکاهیم، و در نتیجه معلمان از درس دادن و دانش آموزان از درس خواندن لذت و بهره کافی را ببرند.

سرفصل های دوره:

۱٫تکنیک های ارائه ۱

۲٫تکنیک های ارائه ۲

۳٫تکنیک های ارائه ۳

۴٫تکنیک های ارائه ۴

۵٫تکنیک های ارائه ۵

دستاوردهای دوره

۱. کسب توانایی های مدیریت کلاس به بهترین و موثرترین شکل

۲.یادگیری آنکه چگونه از تدریس لذت ببرید و آن لذت را به دانش آموزان منتقل کنید.

۳.یادگیری نحوه داشتن یک کلاس جذاب

۴.آموزش اینکه چگونه انرژی خود را برای تدریس های زیادی مدیریت کنید.

۵.به طور کلی یادگیری و افزایش توانایی و مهارت های مورد نیاز برای تدریس در فضای مجازی

ویژگی های خاص دوره

۱.ارائه مطالبی کاربردی اما تجربی و آزموده شده

۲.بیان مطالب به صورت بسیار ساده و قابل اجرا

۳.همزمانی ارائه و اجرای تکنیک های مورد نظر در همان جلسه آموزش

مولف:

هادی صائبی

رزومه:

مدرس مهارت های نرم

از قبیل مهارت های توسعه فردی

و مهارت های تدریس و ارائه

و

 




قسمت اول: حوزه علمیه چه چیزی نیست؟

مطالبی برای شناخت واقعی از ماهیت حوزه و فرایند تحصیل در حوزه و محتوای دروس طلبگی

قسمت دوم: طلبگی چه چیزی نیست؟

معرفی هویت طلبگی، رسالت ها و وظایف طلاب در اجتماع، کارکرد طلبه در خانواده و اجتماع، اصلاح نگاه اطرافیان به طلبگی

قسمت سوم: مسئولیت و انتظارات خانواده در قبال طلبه
مطالبی پیرامون مسئولیت خانواده در موضوعات تحصیلی، امور معنوی و عبادی، حمایت معنوی و مادی، آینده شغلی و ازدواج و….
قسمت چهارم: نگید که نگفتیم…

توصیه هایی برادرانه و دلسوزانه برای پیشرفت و موفقیت فرزند شما در حوزه از قبیل استعدادسنجی، مهارت آموزی، برنامه ریزی رشد و توسعه فردی و تخصص گرایی

slot gacor
slot thailand
slot server thailand” href=”” rel=”noopener follow”>slot server thailand
slot gacor
slot gacor maxwin



کاری با ارزش­تر از آنچه که خورشید بر آن می­تابد!

دوره کاربردی روانشناسی تبلیغ

پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله:

یاعلی اگرخدای عزّوجّل یک نفر را به دست تو هدایت کند برای تو بهتر است از آنچه خورشید برآن می­تابد…

_ تبلیغ دین اصلی­ترین وظیفه­ای است که بر دوش پیام­آوران الهی گداشته شده است.

_ ویژگی­های یک مبلغ خوب چیست؟

_ چرا از تبلیغ ترس داریم؟

_هدف تبلیغ، زنده کردن احکام الهی است.

_ مبلغ نماینده خدا، نماینده رسول خدا و حجت خدا برای مردم است.

معرفی دوره

یکی از مقدس ترین امور در حیات طلبگی، تبلیغ و ترویج فرهنگ و معارف وحیانی و اسلامی است. فعالیت و کار بسیار ارزشمندی که خدای متعال در درجه اول، مسئولیت و وظیفه سنگین آن را بر عهده خواص و برگزیدگان خود نهاده و هر کسی را در خور انجام این چنین ماموریت و وظیفه ای قرار نداده است.

تبلیغ همیشه یکی از کارویژه های سنتی و مهم حوزه بوده که به تناسب شرایط زمانی و سیاسی و اجتماعی مختلف، در جامعه تاثیر داشته است و نمونه بارز آن را می توان در به ثمر نشستن انقلاب اسلامی مشاهده کرد.

تا اینجای مطلب به اهمیت و بزرگی این رسالت دینی که بر دوش طلاب و علمای دینی گذاشته شده است پی بردید حالا نوبت به این مطلب می رسد که ما چگونه باید این وظیفه سنگینی که خداوند متعال بر گردن ما نهاده است رو به انجام برسانیم؟

از چه ابزار و شیوه هایی در این راه باید بهره بگیریم؟

برای تأثیرگذاری بیشتر در مخاطبان چه کاری باید انجام داد؟

مهارت های روانشناختی چه تاثیری در میزان دریافت پیام شما بر مخاطب دارد؟

و سوالاتی از این قبیل که برای یادگیری و پاسخ به این سوالات باید مهارت تبلیغ صحیح را بیاموزید.

سرفصل­های دوره

  1. مقدمه
  2. تبلیغ چیست؟
  3. اهمیت و اهداف تبلیغ
  4. عناصر تبلیغ
  5. ویژگی­های روانشناختی پیام دهنده
  6. ویژگی­های روانشناختی مبلّغ
  7. پیام
  8. رویکرد­های متقاعدسازی

دستاوردهای دوره

_ با معنای واقعی تبلیغ و عناصرمهم تبلیغ آشنا می­شوید.

_ اهداف مهم تبلیغ را می­آموزید و تبلیغ­های خود را هدفمند می­کنید.

_ با رویکردهای مختلف متقاعد سازی را بصورت کاربردی آموزش می­بیند.

_ علاوه بر ویژگی­های رفتاری مبلغ ، ویژگی­های روانشاختی یک مبلغ خوب را نیز فرامی­گیرد.

_ خصوصیات و پیام تبلیغ را می­آموزید و اقسام وهدف هرکدام از این را یاد می­گیرید.

ویژگیهای خاص دوره

_ دوره بصورت کاربردی طراحی شده است.

_ تمامی مطالب نیاز مورد نیاز یک تبلیغ موثر بیان شده.

_ دریافت گواهی معتبر از موسسه مسیر طلبه.

 

مولف دوره : مهدی خیرخواه

 

گواهی شرکت در دوره:

شیوه اراده محتوا : متنی (pdf)

دوره­های مکمل و مرتبط:  فن بیان ـ تفکرخلاق

 




اصول مشاوره

_ گاهی با یک مشورت کوتاه مسیر زندگی افراد تغییر می­کند.

_ همه انسان­ها بالقوه توانایی ارائه مشاوره را دارند، فقط نیاز است که توانایی­هایشان را بالفعل کنند.

_ یکی از مهم­ترین رسالت­های طلبگی اینست که با داشتن مهارت کافی درمشاوره، راه درست زندگی کردن را به دیگران نشان دهیم.

_ چگونه به یک مشاور زبده تبدیل شویم؟

_ ویژگی­های یک مشاور موفق  چیست؟

 

معرفی دوره

مشاوره فرایندی تخصصی بین مراجع و مشاور است که از طریق آن مراجع با کمک مشاورآگاهی می یابد و به جست وجوی راه حلی برای مشکلاتش می پردازد.

اهمیت مشاوره و مشورت در دین مقدس اسلام مکراراً مورد تاکید بوده و در قرآن و کلام ائمه اطهارعلیهم السلام و بزرگان به آن سفارش شده است.

بشر امروز در یک دوره­ی پیچیده زندگی می کند، یکی از مشخصات این دوره، تخصصی شدن مسائل و وابستگی افراد به یکدیگر جهت استفاده از تخصص آنها برای تداوم یک زندگی متعادل است. لذت بردن از زندگی شخصی و رشد و تعالی شخصیت، شکوفا نمودن استعدادها و ارضای نیازها، اعم از نیاز­های اولیه جسمانی، نیاز به امنیت و آرامش، نیاز به دوست داشتن و دوست داشته شدن، نیاز به احترام و شکوفایی در دنیای امروز فرایند ساده ای نیست و در تمام این مراحل به مشاور و مشاوره نیاز است.

یادگیری مشاوره کمک می کند تا رفتار دیگران را برای برخورد و مقابله مؤثرتر با یک مشکل، تغییر دهیم.

ما در این دوره سعی کردیم تا تمامی مطالب اصول اولیه و فرایند مشاوره را جمع آوری کرده و به شما مهارت آموزان عزیز ارائه دهیم.

 

سرفصل­ها

درس اول: کلیات و مفاهیم

درس دوم: تاریخچه و هدف

درس سوم: رویکردهای مشاوره

درس چهارم: فرایند مشاوره

درس پنجم: نقش ساختار ارتباطات در مشاوره

درس ششم: جنس مخالف

درس هفتم: مقاومت

درس هشتم: عملیات تشخیص

 

دستاوردهای دوره

_ با معنا و مفهوم درست مشاوره آشنا می­شوید.

_ می­آموزید که چگونه به مشکلات سایر مشاوران دچار نشوید.

_ رویکردهای مختلف مشاوره دادن را می­آموزید.

_ می­توانید تاثیرهای کلامی و غیر کلامی را در مشاوره کنترل کنید.

_ چگونگی مشاوره دادن به جنس مخالف و موافق را می­آموزید.

 

ویژگی­های خاص دوره

_مطالب به صورت کاربردی و ساده بیان شده است.

_اکثر مطالبی که مورد نیاز یک  مشاور است جمع آوری و ارائه شده است.

_مطالب به خوبی توضیح و تبیین گرفته است.

 

مولف دوره : مهدی خیر خواه

 

 

گواهی شرکت در دوره:

شیوه ارائه محتوا : متنی (pdf)

دوره­های مرتبط و مکمل :

روانشناسی رشد، فن بیان ، mbti