درسنامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی

ارزشیابی پیشرفت تحصیلی _ اگر شما معلم یا مدرس هستید تا به حال برای شما این سوال پیش آمده است که چگونه باید انتقال دانش به شاگردان خود را اندازه گیری کنید؟ _ چگونه متوجه شوید که شاگردان شما چه مقدار از مطالب درسی را فهمیده اند؟ _ به نظر شما هم این روند ارزشیابی فعلی که در پیش گرفته اید عادلانه نیست؟ _ شما هم به دنبال راهی هستید که بصورت عادلانه بتوانید پیشرفت شاگردان خود  را ارزیابی کنید؟   معرفی دوره یکی از مهم­ترین مهارت­هایی که مورد نیاز طلاب است و باید آن را تقویت کنند تا میزان کارآمدی خود را افزایش دهند، آموختن مهارت­های تدریس است. به این دلیل که یکی از وظایف و رسالت­هایی که طلاب باید عهده دار شوند، تدریس در حوزه ، دانشگاه، آموزش و پرورش و سایر مراکز علمی است. که خواه یا ناخواه باید این سنگر توسط طلاب حفظ بشود و بهتر آن است که  قبل از تصدی این وظایف، مهارت آن نیز کسب شده باشد. از جمله فنون تعلیم و تربیت که هیچ معلمی از آن بی­نیاز نیست، آشنایی با شیوه­های نوین ارزشیابی است. ارزشیابی از یک سو به عنوان عامل کنترل کننده تمامی عناصر تعلیم و تربیت مانند هدف، برنامه، روش و وسایل آموزشی و ازسوی دیگر به عنوان روشی برای شناخت و هدایت فعالیت­های تحصیلی دانش­آموزان به­شمار می­رود. بنا براین یکی از صلاحیت­های فردی برای احراز شغل معلمی، داشتن دانش نظری و مهارت علمی در زمینه ارزشیابی است.   سرفصل­های دوره _ درس اول : ضرورت ارزشیابی _ درس دوم : مبانی ارزشیابی _ درس سوم : فرایند ارزشیابی از دید قرآن کریم _ درس چهارم : انواع ارزشیابی به لحاظ زمان و هدف _ درس پنجم : شیوه­های ارزشیابی ( روش مشاهده) _ درس ششم : شیوه­های ارزشیابی ( آزمونهای کتبی ) _ درس هفتم : شیوه­های ارزشیابی ( آزمونهای شفاهی ) _ درس هشتم شیوه­های ارزشیابی ( پروژه محور )   دستاوردهای دوره _ با مبانی ارزشیابی آشنا میشوید. _ پشرفت تحصیلی را طبق اهداف و زمان خود مشخص میکنید. _ شیوه­های مختلف ارزشیابی را می­آموزید . _ می­آموزید که هرکدام از شیوه­های ارزشیابی را در چه موقعیتی بکار ببرید. _ با آزمون­های مختلف آشنا میشوید و نحوه استفاده درست از آنها را یادمی­گیرید . _ می توانید دانش­آموزان خود را به صورت عادلانه و از جهات مختلف ارزیابی کنید . _ با مزایا و معایب هر آزمونی آشنا می­شونید.   ویژگی­های خاص دوره _  برگرفته شده ازمنابع دینی _ توضیح روان و کامل تمام مباحث _ استفاده از مثالهای واضح و عینی برای هر مبحث _ مستند به اسناد و مطالب معتبر علمی   مخاطب دوره : اساتید ، مسولین آموزش ، سیاستگذاران آموزشی حوزه مولف دوره : سید حمید فتاحی معصوم  

دریافت دوره بدون خرید اشتراک

z nik · 27 اردیبهشت 1399

ارزشیابی پیشرفت تحصیلی

_ اگر شما معلم یا مدرس هستید تا به حال برای شما این سوال پیش آمده است که چگونه باید انتقال دانش به شاگردان خود را اندازه گیری کنید؟

_ چگونه متوجه شوید که شاگردان شما چه مقدار از مطالب درسی را فهمیده اند؟

_ به نظر شما هم این روند ارزشیابی فعلی که در پیش گرفته اید عادلانه نیست؟

_ شما هم به دنبال راهی هستید که بصورت عادلانه بتوانید پیشرفت شاگردان خود  را ارزیابی کنید؟

 

معرفی دوره

یکی از مهم­ترین مهارت­هایی که مورد نیاز طلاب است و باید آن را تقویت کنند تا میزان کارآمدی خود را افزایش دهند، آموختن مهارت­های تدریس است. به این دلیل که یکی از وظایف و رسالت­هایی که طلاب باید عهده دار شوند، تدریس در حوزه ، دانشگاه، آموزش و پرورش و سایر مراکز علمی است. که خواه یا ناخواه باید این سنگر توسط طلاب حفظ بشود و بهتر آن است که  قبل از تصدی این وظایف، مهارت آن نیز کسب شده باشد.

از جمله فنون تعلیم و تربیت که هیچ معلمی از آن بی­نیاز نیست، آشنایی با شیوه­های نوین ارزشیابی است.

ارزشیابی از یک سو به عنوان عامل کنترل کننده تمامی عناصر تعلیم و تربیت مانند هدف، برنامه، روش و وسایل آموزشی و ازسوی دیگر به عنوان روشی برای شناخت و هدایت فعالیت­های تحصیلی دانش­آموزان به­شمار می­رود.

بنا براین یکی از صلاحیت­های فردی برای احراز شغل معلمی، داشتن دانش نظری و مهارت علمی در زمینه ارزشیابی است.

 

سرفصل­های دوره

_ درس اول : ضرورت ارزشیابی

_ درس دوم : مبانی ارزشیابی

_ درس سوم : فرایند ارزشیابی از دید قرآن کریم

_ درس چهارم : انواع ارزشیابی به لحاظ زمان و هدف

_ درس پنجم : شیوه­های ارزشیابی ( روش مشاهده)

_ درس ششم : شیوه­های ارزشیابی ( آزمونهای کتبی )

_ درس هفتم : شیوه­های ارزشیابی ( آزمونهای شفاهی )

_ درس هشتم شیوه­های ارزشیابی ( پروژه محور )

 

دستاوردهای دوره

_ با مبانی ارزشیابی آشنا میشوید.

_ پشرفت تحصیلی را طبق اهداف و زمان خود مشخص میکنید.

_ شیوه­های مختلف ارزشیابی را می­آموزید .

_ می­آموزید که هرکدام از شیوه­های ارزشیابی را در چه موقعیتی بکار ببرید.

_ با آزمون­های مختلف آشنا میشوید و نحوه استفاده درست از آنها را یادمی­گیرید .

_ می توانید دانش­آموزان خود را به صورت عادلانه و از جهات مختلف ارزیابی کنید .

_ با مزایا و معایب هر آزمونی آشنا می­شونید.

 

ویژگی­های خاص دوره

_  برگرفته شده ازمنابع دینی

_ توضیح روان و کامل تمام مباحث

_ استفاده از مثالهای واضح و عینی برای هر مبحث

_ مستند به اسناد و مطالب معتبر علمی

 

مخاطب دوره : اساتید ، مسولین آموزش ، سیاستگذاران آموزشی حوزه

مولف دوره : سید حمید فتاحی معصوم

 

دریافت دوره بدون خرید اشتراک

اطلاعات دوره

مدرس دوره

z nik
z nik نویسنده
این دوره هیچ بخشی ندارد.

اطلاعات دوره

PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com