ENTJ

image_pdf

تیپ نمای شخصیتی MBTI

رهبر= ENTJ

صفات کلیدی

رئیس تمایل به رهبری ژنرال اجرا کننده رهبر مصمم قاطع استراتژیست منطقی متفكر منظم ساخت یافته مطمئن به خود تحلیلگر سختکوش رک و صریح آینده نگر کارآمد با کفایت پرشور و اشتیاق کنجکاو هدایتگر اجتماعی پوست کلفت بی احساس اهل رقابت هدف گرا هدفمند نتیجه گرا عاقل روشنفکر جاه طلب مطمئن صریح بروز دهنده احساسات و هیجانات خود مسئولیت پذیر خلاق

ویژگیهای شخصیتی

ENTJها رهبرانی بزرگ و تصمیم گیرندگان و برنامه ریزان بسیار خوبی هستند. آنها به راحتی در همه چیز امکانات مثبت می بینند و از اینکه دیگران را راهنمایی کنند تا آنها به پنداره های خود صورت واقعیت بخشند، خوشحال می شوند. این اشخاص متفکرانی بسیار قدرتمند بوده و در کار برنامه ریزی از توانمندی فراوانی برخوردارند. ENTJها در ارائه ایده های خود بسیار قدرتمند عمل می کنند و توانایی زیادی در توسعه و پیاده سازی سیستمهای جامع برای حل مشکلات سازمانی دارند. آنها از برنامه ریزی بلند مدت و هدف گذاری لذت می برند. از آنجا که ENTJها به شدت منطقی و تحلیلگرا هستند، در انجام هر کاری که به استدلال و منطق نیاز دارد، موفقند. آنان بیش از هر چیز برای حقیقت ارزش قائل بوده و تنها با استدلال منطقی متقاعد می شوند. آنها به سرعت روشها و سیاستهای غیرمنطقی و ناکارآمد را تشخیص می دهند، به سادگی نقاط ضعف و اشکالات موجود در موقعیتهای مختلف را پیدا کرده و راه اصلاح آن را می یابند. تلاش آنان بر این است که به جای قبول سیستمها به شکلی که هستند، آنها را اصلاح کنند. افرادی آینده نگرند که به شدت خواهان رسیدن به موفقیت بوده و تمایل زیادی دارند که در هر کاری موفق شوند. ENTJها از حل مسائل پیچیده لذت می برند و می خواهند در انجام هر کاری به سطح مهارت و استادی برسند. این اشخاص پیوسته بر آنند که بر دانش خود بیفزایند و لذا همواره به دنبال كسب دانش، توانمندی و مهارتهای لازم در سطح بالا هستند. همچنین از بسط دانش خود و انتقال آن به دیگران لذت می برند. در کار برنامه ریزی از سیاستی منظم استفاده می کنند و می خواهند درباره موضوعات جدید بررسی و تحقیق نمایند. آنها به نتایج آتی اعمالشان بیش از شرایط موجود امور توجه دارند. ENTJها اشخاصی متفكر، فعال، پر انرژی، مطمئن و با صلاحیت هستند. آنها طبیعتا به جاهایی می روند که بتوانند در آن مسؤولیت داشته باشند و با استفاده از منابع به اهداف بلند مدت خود برسند. آنها اشخاصی با علم و اطلاع و آگاه هستند و دوست دارند در بحثهای روشنفکرانه شرکت کنند. ENTJها از اشخاصی که آنها را به مبارزه می طلبند استقبال می کنند و برای کسانی که این کار را نمی کنند، احترامی قائل نیستند.

نقاط ضعف شخصیتی

این تیپ شخصیتی از آن جهت که می خواهد به سرعت به دنبال چالش های بزرگ تر برود، گاه با عجله تصمیم گیری می کند. اگر آنها گهگاه از سرعت خود بکاهند فرصتی پیدا می کنند که تمامی اطلاعات مربوطه را به دست آورند و به جنبه های عملی کاری که می کنند توجه نمایند. از آنجا که ENTJها با زندگی برخورد منطقی دارند، می توانند سخت گیر، رک و ناشکیبا باشند و احساسات دیگران را به راحتی قبول نکنند. این تیپ شخصیتی ممکن است بسیار مشاجره کننده و اهل بحث باشد، از این رو نزدیک شدن به آنها دشوار است. آنها معمولاً متوجه مفاهیم توصیه های دیگران نمی شوند. این اشخاص به جای آن که خود بخود حالت انتقادی بگیرند، باید به صحبت اطرافیان خود گوش بدهند و از اینکه آنها اظهار نظر می کنند، از آنها تشکر و قدردانی به عمل آورند. ENTJها نیازمند کوششی آگاهانه هستند تا قبل از اینکه خواسته ها ونظرات خود را فوراً اجرا کنند به نقطه نظرهای دیگران گوش فرا دهند. تیپ شخصیتی ENTJها فرصت چندانی برای تحمل احساسات خود و دیگران را ندارد. وقتی به احساسات خود بها نمی دهند، ممکن است به لحاظ احساسی واکنشهای بی تناسب نشان دهند. بخصوص اگر ببیند که کسی صلاحیت آنها را زیر سوال می برد، به لحاظ احساسی آزرده خاطر می شوند. ممکن است در این زمان به موقعیتهای به ظاهر بی اهمیت واکنشهای تند و جدی نشان دهند. اگر ENTJها بیشتر به احساسات خود دقیق شوند، می توانند موفق تر ظاهر گردند چه بسا این تیپ شخصیتی از آن چه در واقع نشان می دهد کاستی های بیشتری داشته باشد. این اشخاص اگر از دیگران کمکهای منطقی بگیرند موفق ترند.

روابط با دیگران

در محل کار

نقاط قوت كاری

نقاط ضعف كاری

رضایت شغلی

برای یک ENTJ رضایت شغلی یعنی:

PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com