ESFJ

image_pdf

تیپ نمای شخصیتی MBTI

حامی = ESFJ

صفات کلیدی

حمایتگر ،مهربان ،خوش قلب ،باوجدان ،وظیفه شناس ،همدل ،وفادار ا،جتماعی ،تمایل به همکاری با دیگران ،دگرمحور ،متعهد ،بخشنده ،سنتی، پیرو قانون ،قانون مدار ،مسؤولیت پذیر ،خونگرم ،منظم ،مهمان نواز ،صمیمی و دوستانه ،خوش قول ،وقت شناس ،ساخت یافته ،رابطه گرا ،شاد ،واقع بین ،محبوب ،عملگرا ،فداکار و از خود گذشته

ویژگیهای شخصیتی

ESFJها اشخاصی خونگرم، معاشرتی، دوستانه و همدل بوده و می خواهند به طور واقعی و عملی به دیگران کمک کنند. از آنجایی که برای روابط خود با دیگران اهمیت فراوان قائل هستند، برای کسب حسن شهرت تلاش می کنند و میل به راضی کردن دیگران دارند. در واقع آنها نگران جایگاه خود در جامعه هستند. این اشخاص زیاد حرف می زنند و خواهان روابط هماهنگ با دیگران هستند و به سختی تلاش می کنند که به این هماهنگی دست پیدا کنند. در واقع آنان از هر کس یا هر چیز خوششان بیاید، به عنوان الگو به دیگران معرفی می کنند. به شدت اجتماعی هستند و وقتی از دیگران فاصله می گیرند، بی قرار می شوند. تمایل به همکاری با دیگران برای انجام دقیق و به موقع وظایف دارند، به نیازهای روزانه دیگران توجه کرده و سعی در برآورده ساختن آن دارند و اهمیت زیادی به احساسات دیگران و راضی بودن آنها می دهند. آنان به نیازهای دیگران بیش از نیازهای خود بها می دهند. دوست دارند که مورد نیاز باشند و از کارشان تشکر و قدردانی شود. ESFJها عملگرا و واقع بین هستند، به حقایق و واقعیتها بها می دهند و اشخاصی سازمان یافته هستند. به حقایق و جزئیات توجه کرده و در خاطره خود نگه می دارند. آنان براساس تجارب شخصی خود یا کسانی که به آنها اعتماد دارند، برنامه ریزی می کنند. با محیط فیزیکی خود در تماس بوده و دوست دارند که پویا و فعال باشند. از آن جهت که ESFJها هوشیار و سنتی هستند، مسؤولیت پذیر بوده و به وظایف و تعهدات خود پایبند باقی می مانند. برای خود و دیگران بایدها و نبایدهای فراوانی دارند. آنان به نهادهای اجتماعی بها داده و علاقمند به عضویت فعال در نهادها و سازمانهای اجتماعی مختلف اند. روابط اجتماعی برای آنها مهم تلقی می شود و از این رو روابط و پیوندهای اجتماعی خوب و قوی دارند. سعی می کنند برای اشخاص دیگر کار مفیدی صورت بدهند و به خصوص در مواقع سختی و دشواری به آنها کمک کنند. وفاداری حتی در مسائل جزئی از خصوصیات این تیپ شخصیتی است.

نقاط ضعف شخصیتی

از آنجا که این اشخاص به هماهنگی بهای فراوان می دهند، از تضاد و اختلاف دوری می جویند، حتی اگر بسیاری از مسائل، حل نشده سر جای خود باقی بمانند. این تیپ شخصیتی در مواقعی نسبت به نقطه نظرهای کسانی که به آنها توجه دارند، تأکید بیش از اندازه می ورزند. ممکن است در شرایط سخت و دشوار واقعیتها را نبینند. آنان باید بیاموزند که با تعارضات و اختلافات برخورد صادقانه داشته باشند و بدانند که به خاطر احساساتی که نسبت به دیگران دارند، حتی در دشوارترین موقعیت ها می توانند خوشایند ظاهر گردند. ESFJها اغلب نیازهای شخصی خود را نادیده می انگارند، زیرا می خواهند هر طور شده دیگران را راضی کنند. برای آنها پاسخ نه دادن به دیگران دشوار است. کمتر تقاضای کمک می کنند، زیرا نمی خواهند که دیگران احیاناً با احساسی ناخوشایند روبرو گردند. برای آنان قبول انتقادات سازنده دشوار است، زیرا مسائل را به شدت شخصی ارزیابی می کنند. آنها وقتی نمی توانند تغییری در زندگی خود بدهند ناراحت می شوند. این اشخاص باید قدمی از مسائل خود فاصله بگیرند و با عینیت بیشتری به آن نگاه کنند. ESFJها در تلاش خود برای راضی کردن دیگران، گاه دستور می دهند و این ممکن است آنها را به لحاظ رفتاری یک رئیس معرفی کند. از این رو بهتر است که این اشخاص کمی صبر کنند و ببینند آیا اصلا به کمک آنان نیازی وجود دارد یا نه. این تیپ شخصیتی باید قضاوت های خود را درباره مسائل به عقب بیندازد تا بتواند تصمیمات بهتری بگیرد.

روابط با دیگران

در محل کار

نقاط قوت كاری

نقاط ضعف كاری

رضایت شغلی

برای یک ESFJ رضایت شغلی یعنی:

PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com