ESTJ

image_pdf

تیپ نمای شخصیتی MBTI

ناظر = ESTJ

صفات کلیدی

عملگرا واقع بین مصمم قاطع مسؤولیت پذیر سختکوش خوش قول وقت شناس منظم ساخت یافته اجتماعی منطقی سنتی رهبر وفادار معقول واقع بین مطمئن صریح منتقد هدفمند نتیجه گرا کارآمد با کفایت قابل اعتماد فداکار از خود گذشته متعهد پرحرف هدایتگر سخت گیر ثابت قدم جزئی نگر

ویژگیهای شخصیتی

ESTJها در انجام کارها عالی هستند. در اجرای نقشه ها و برنامه ها قدرتمند بوده و در سازماندهی امور با در نظر گرفتن كلیه جزئیات و در چارچوب قوانین متبحر هستند. به سرعت اقدام به پیاده سازی تصمیمات کرده و افراد و پروژه ها را برای انجام کارها سازماندهی می کنند. ESTJها از اینکه مسؤولیتی داشته باشند و همه چیز را در کنترل خود داشته باشند لذت می برند. در گرفتن تصمیمات عینی خوب عمل می کنند و می دانند که چگونه کارها را انجام دهند. آنان درباره هر موضوعی عقیده ای دارند و همیشه از کلمه مناسب استفاده می کنند. این اشخاص، رفتاری مسؤولانه دارند، هشیار و متعهدند و نسبت به تعهدات خود از پایبندی فراوان برخوردارند. آنها دوستدار ساختار هستند، جزئیات را به خاطر می سپرند و آنها را سازماندهی می کنند. این تیپ شخصیتی برای رسیدن به موقع به برنامه هایش تلاش می کند و کارهایش را با کارایی هر چه بیشتر انجام می دهد. به جزئیات روزمره توجه کرده و بر رسیدن به نتایج در کاراترین روش ممکن تمرکز دارند. آنان مجموعه ای روشن و واضح از استانداردهای منطقی دارند که با روش معین و سیستماتیک آنها را دنبال می کنند و از سایرین هم همین توقع را دارند. ESTJها علاقه شدید به تصمیم گیری دارند و تصمیم گیرندگانی بزرگ و منطقی هستند. آنان اغلب اوقات تصمیمات خود را با توجه به تجربیات گذشته شان می گیرند. این اشخاص منطقی، عینی و تحلیلگر هستند و از قدرت استدلالی فراوانی بهره مند می باشند. در واقع بعید است آنها تحت تاثیر چیزی جز منطق قرار بگیرند. بسیار واقع بین و عملگرا بوده و به حقایق بها می دهند. به امور و مسائل حقیقی و عینی بیش از نظریه ها و نقطه نظرهای نظری بها می دهند. آنان برای چیزهایی که کاربرد عملی ندارند، بهایی قائل نیستند. آنها می دانند که پیرامونشان چه اتفاقاتی می افتد، بیشتر به اینجا و اکنون توجه دارند و در لحظه حال زندگی می كنند. به این دلیل که این اشخاص با توجه به قوانین مشخص کار می کنند، ثابت قدم بوده و می توان روی آنها حساب کرد. آنها دوست دارند به سنتها بها دهند و به همین دلیل به نهادهای موجود، توجه شایسته دارند. هر چند در روابط خود ثابت قدمند، برای آنها زندگی احساسی و اجتماعی به اندازه سایر جنبه های زندگیشان مهم نیست و توجه زیادی به زندگی احساسی و اجتماعی خود ندارند. این اشخاص در داوری نسبت به دیگران راحت هستند و به راحتی از دیگران انتقاد می كنند. افرادی منظم بوده و از نظم و انضباط فراوانی برخوردارند. ESTJها اجتماعی، صریح و دوستانه هستند. شناختن آنها اغلب آسان است، زیرا آنچه را که می بینید، همان هستند.

نقاط ضعف شخصیتی

از آنجا که ESTJها کدهای اخلاقی محکمی را برای خود و دیگران قائل هستند، وقتی می خواهند معیارهای خود را به دیگران تحمیل کنند، دیکتاتور به نظر می رسند. اگر این اشخاص بکوشند که انعطاف بیشتری داشته باشند، از این روحیه نجات پیدا می کنند. ESTJها تحلیلگرانی منطقی و غیرشخصی هستند و به این توجه ندارند که تصمیمات آنها چه تأثیراتی روی دیگران بر جای می گذارد. ممکن است این اشخاص سرد و بی توجه به نظر برسند و به همین دلیل ضرورت دارد که به احساسات دیگران بهای بیشتری بدهند. چون این اشخاص طبیعتاً انتقادگر هستند، معمولاً به اقدامات مثبت اطرافیان خود توجهی ندارند. لذا لازم است این اشخاص به استعدادها و تلاشهای دیگران بهای بیشتری بدهند و بیشتر از آنها تعریف و قدرشناسی کنند. گاه ESTJها به قدری در برنامه های خود فرو می روند که به حرفهای دیگران گوش نمی دهند و در این رهگذر چیزهای زیادی را از دست می دهند. آنها برای اینکه از این وضع رها شوند باید چند ثانیه قبل از حرف زدن، مکث کنند و به دیگران فرصت اظهار نظر دهند. ESTJها اغلب شتاب زده نتیجه گیری می کنند و بدون اطلاعات کافی قضاوت می کنند و تصمیم می گیرند. آنها باید بیاموزند که از نتیجه گیری فوری خودداری نمایند و تصمیم گیری را به زمانی موکول کنند که اطلاعات کافی به دست آورده باشند. ESTJها اگر به این موضوع توجه کنند که تنها سیاه و سفید نبینند بلکه به سایه های خاکستری هم توجه داشته باشند، در زندگی موفق ترند.

روابط با دیگران

در محل کار

نقاط قوت كاری

نقاط ضعف كاری

رضایت شغلی

برای یک ESTJ رضایت شغلی یعنی:

PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com