ESTP

image_pdf

تیپ نمای شخصیتی MBTI

متقاعد کننده = ESTP

صفات کلیدی

ترغیب کننده مشوق مجاب کننده عملگرا واقع بین انعطاف پذیر سازگار مقاوم هدایتگر تجربه گرا منطقی با انگیزه اجتماعی مردم دار ریسک پذیر پوست کلفت پرشور و اشتیاق مطمئن صریح دوستدار احساسات بی خیال هدفمند نتیجه گرا فعال کنجکاو پرانرژی با نشاط سرزنده غیر رسمی حلال مشکلات شوخ طبع خوش برخورد صمیمی و دوستانه

ویژگیهای شخصیتی

ESTPها شاد، فعال، سهل انگار و خودجوش اند و هرگز برای چیزی نگران نمی شوند. تمرکزشان بر روی اینجا و اکنون است، از لحظه حال لذت می برند و علاقه ای به برنامه ریزی برای آینده ندارند.
ESTPها به شدت واقع بین هستند و با در نظر گرفتن نتایج فوری، یک روش عملی و واقع بینانه را در پیش می گیرند. به آنچه احساسشان به آنها حکم می کند، بها داده و بر مبنای احساسات خود عمل می كنند. آنها کنجکاو و مشاهده گر بوده و خود به خودی و خود انگیختگی دارند. به این دلیل که شرایط را به آن شکلی که هست، قبول می کنند، ذهنی باز دارند و خود و دیگران را تحمل می نمایند.
ESTPها به جای گفتگو، به عمل بها می دهند و از برخورد با مسائلی که صورت خارجی پیدا می کنند، لذت می برند. آنان عملگرا بوده، به مسائل عینی علاقمندند و نظریات و توضیحات مفهومی آنها را خسته می کند. آنها از تجربه کردن می آموزند. در حل مسائل از توانمندی فراوانی برخوردارند، زیرا می توانند واقعیتها را به خوبی درک کرده و سپس به کمک آن به سرعت راه حلهای منطقی تدبیر کنند. رفتاری سیاستمدارانه دارند و در مذاکره، دیپلماتیک رفتار می کنند. دوست دارند از روشهای غیر متعارف استفاده کنند.
ESTPها خوش برخورد، دوست داشتنی و معاشرتی هستند و رفتاری دوستانه دارند. آنها در اغلب شرایط در راحتی سیر می کنند. رفتاری نشاط برانگیز دارند و ممکن است تا دلتان بخواهد لطیفه و جوک تعریف کنند. در ایجاد صلح بین طرفین تبحر دارند. می توانند شرایط دشوار و پیچیده را آرام کنند و میان نظرات مغایر و مخالف آشتی برقرار سازند. آنان از هر لحظه که مشغول فعالیت با دیگران اند، لذت می برند.
ESTPها اشخاصی مطمئن و جالب هستند. دوست دارند با کسانی باشند که علایق و ماجراهای لذت بخش خود را با آنان در میان بگذارند. رفتاری جذاب و همه گیر دارند، اما در ضمن می توانند صریح، مستقیم و قاطع باشند. فعالند و انرژی بیش از اندازه دارند. پیوسته در تب و تاب و تلاش هستند.

نقاط ضعف شخصیتی

علاقه ESTPها برای زندگی کردن در لحظه و برخورد اضطرار گونه با بحرانهای غیر منتظره می تواند برای آنها تولید اشکال فراوان بکند. ممکن است به دلیل نداشتن برنامه ریزی، فرصتهای مناسبی را از دست بدهند. آنها در مواقعی، بیش از حد توان خود مسؤولیت می پذیرند و از این رو خودشان را زیر فشار می گذارند و در نتیجه نمی توانند به تعهدات خود عمل کنند. این تیپ شخصیتی باید به فراسوی لحظه اکنون توجه کند و راههایی را بیابد تا وظایف خود را به موقع انجام دهد. ESTPها به احساسات دیگران بی توجه اند و چون می خواهند رفتاری صادقانه را به نمایش بگذارند، ممکن است صراحت و رک گویی بیش از اندازه بروز دهند. و کسانی را که می خواهند آنها را سرگرم کنند، دلگیر و دلخور نمایند. از آنجا که ESTPها علاقه مندند هرچه سریعتر مسائل را حل و فصل کنند، چه بسا از یک مساله و بحران، شتابزده به مساله و بحران دیگر بروند و از کنار بخشهای کمتر جالب پروژه ای که در دست دارند بی تفاوت عبور کنند. ESTPها باید از سرعت خود بکاهند و معیارهایی برای اقدامات خود در نظر بگیرند. همچنین باید با موضوع مدیریت زمان آشنایی بیشتری پیدا کنند. آنها به روشهای برنامه ریزی نیازمند هستند تا بتوانند مسائل را به موقع و به طور موثر حل و فصل نمایند.

روابط با دیگران

در محل کار

نقاط قوت كاری

نقاط ضعف كاری

رضایت شغلی

برای یک ESTP رضایت شغلی یعنی:

PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com