INFJ

image_pdf

تیپ نمای شخصیتی MBTI

محرم راز= INFJ

صفات کلیدی

رازدار درون نگر مهربان متمرکز همدل مستقل مصمم قاطع حساس کمال گرا حساس تمایل به داشتن حریم خصوصی دارای برنامه با درک و فهم از خود گذشته دگرمحور اهل نظریه و تئوری غیر عملگرا نجیب آینده نگر صلح طلب مشوق دلگرم کننده پیچیده هدف گرا هدفمند نتیجه گرا شهودی دارای شمّ قوی منظم ساخت یافته احساساتی ارزش گرا خلاق ساکت آرام

ویژگیهای شخصیتی

INFJها در دنیایی از ایده ها زندگی می کنند. آنها اشخاصی مستقل، متفكر و اندیشمند، همراه با احساسات قوی، اصول محکم و همیت مشخص هستند. آنها به نقطه نظرها و تصمیمات خود اعتماد دارند، از پنداره های درونی خود انگیزه می گیرند و برای آنها به شدت احترام و توجه قائل اند. این تیپ شخصیتی از تصور و تخیل غنی برخوردار است و به احساسات و انگیزه های دیگران بها می دهد. معمولاً در موقعیتهای مختلف به عمق آنها توجه دارند و معانی عمیق تر را می بینند و در برخورد با موقعیتها از شمّ قوی برخوردارند. به الهامات و ایده آلهای خود وابسته اند و به دیگران نیز رشد و فراست می بخشند. برای الهامات، آرزوها و استنباط های خود ارزش زیادی قائل اند، حتی اگر دیگران آنها را تایید نكنند.
INFJها صمیمی، وفادار، متعهد و آرمان گرا هستند. دوست دارند که نقطه نظرهایشان مورد پسند قرار گیرد و به اجرا درآید. آنان برای انسجام و تمامیت ارزش فراوان قائل اند، بسیار مصمم بوده و ممکن است گاه به قدری مصصم رفتار کنند، که سماجت به خرج دهند. INFJها به سبب اعتقاد بارزشان به پنداره های روشن و اینکه می دانند چه چیزی به صلاح مردم و جامعه است رهبران و تصمیم گیرندگان خوبی می شوند. اغلب مردم به این اشخاص احترام می گذارند.
از آنجا که INFJها به رسیدن به توافق و هماهنگی با دیگران علاقه دارند، دوست دارند اعتبار نقطه نظرهایشان را به دیگران بقبولانند. آنان با تصدیق کردن و با تعریف و تمجید از دیگران همکاری آنها را برای خود می خرند. علاقه ای به اختلاف نداشته و تمایل به رسیدن به توافق با دیگران دارند. این تیپ شخصیتی سعی می کند که تا حد امکان از اختلاف و تعارض فاصله بگیرد.
INFJها اغلب تصمیم گیرندگانی فکور و اندیشمند هستند. آنان مساله را جالب ارزیابی کرده و اغلب قبل از اینکه دست به کار شوند، خوب فکر می کنند. آنها ترجیح می دهند که در هر زمان تنها به یک موضوع بیندیشند.
INFJها ساکت، مهربان و همدل و مردم شناس هستند. به منافع دیگران اهمیت می دهند و دوست دارند که به رفاه و حال خوش دیگران توجه کنند. از احساسات و علایق دیگران خبر دارند و اغلب اوقات با اشخاص سختگیر به راحتی کنار می آیند.
INFJها معمولاً افرادی با شخصیتی پیچیده هستند، و می توانند در ضمن آنکه با احساس هستند، سختگیر نیز باشند. شناخت آنها گاهی سخت است و شخصیت پیچیده آنها اغلب اسباب حیرت دیگران را فراهم می سازد. آنان دوستانی دیرینه دارند و در شرایط مناسب می توانند بر شمار دوستان خود بیفزایند.

نقاط ضعف شخصیتی

از آنجا که این اشخاص به شدت به ایده ها و نقطه نظرها توجه دارند، گاه کارهایشان عملی نیست و به بسیاری از کارهای روزانه که محتاج توجه است نمی رسند. آشنا شدن بیشتر با آنچه پیرامونشان می گذرد و تکیه بیشتر بر اطلاعات به اثبات رسیده، به INFJها کمک می کند تا از ایده های خلاق خود در دنیای واقعیت ها استفاده کنند. INFJها ممکن است به قدری به اصول خود پای بند باشند که گرفتار گسسته بینی شوند. آنها ممکن است در زمینه تغییر، سمج و مصر باشند و پس از گرفتن یک تصمیم نخواهند آن را به سادگی عوض کنند. گاه آنان از کنار واقعیت های مهمی که از موضع آنها حمایت نکند، به راحتی می گذرند و یا در برابر ایده هایی که با ارزش های آنها در تعارض باشد مقاومت می نمایند. ممکن است اعتراضات دیگران را نشنوند، زیرا به نظرشان برسد که موضعشان کمترین اشکالی ندارد. INFJها باید به خود و به کارشان با عینیت بیشتری توجه کنند. INFJها به این دلیل که بسیار به پنداره خود توجه دارند، ممکن است بیش از اندازه به وضع قوانین و مقررات بپردازند. آنان اغلب کمال طلب هستند و می توانند نسبت به انتقاد به شدت حساس باشند. گرچه آنها از اراده قوی برخوردارند، در برخورد با تعارض و اختلاف در روابطشان دشواری هایی دارند. هر چه INFJها بیشتر بتوانند درباره خود و روابطشان عینی تر به مسائل نگاه کنند، آسیب پذیری شان کمتر می شود.

روابط با دیگران

در محل کار

نقاط قوت كاری

نقاط ضعف كاری

رضایت شغلی

برای یک INFJ رضایت شغلی یعنی:

PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com