INFP

image_pdf

تیپ نمای شخصیتی MBTI

رویاپرداز= INFP

صفات کلیدی

کمال گرا درون نگر آینده نگر آسان گیر مستقل کنجکاو صبور متعهد صمیمی وفادار مهربان همدل حساس فهیم هنرمند محتاط با ملاحظه محافظه کار خونگرم اهل نظریه و تئوری غیر عملگرا دارای قوه تخیل قوی خلاق شهودی دارای شمّ قوی همدل تمایل به داشتن حریم خصوصی سازگار انعطاف پذیر صلح طلب با بصیرت دارای آگاهی درونی از خود گذشته دگرمحور نجیب آرام كم صحبت بی سروصدا معناگرا ارزش گرا

ویژگیهای شخصیتی

این تیپ شخصیتی به هماهنگی داخلی بیش از هر چیزی بها می دهد. آنها اشخاصی حساس، آرمان گرا، صمیمی و وفادار هستند. از خودشان انتظارات بالایی داشته و ایده آل های زیادی در فكر آنها وجود دارد. برای باورها، افكار و ارزشهای شخصی خود بهای فراوانی قائل اند و اغلب تحت تأثیر باورهای شخصی خود قرار می گیرند و وقتی به کاری که فکر می کنند ارزشمند است می پردازند، انگیزه پیدا می کنند.
INFPها امکانات و احتمالات فراسوی آنچه شناخته شده است را در نظر دارند و بیشتر به رویاها و افکار خود توجه می کنند. اشخاصی روشن ضمیر، کنجکاو و با بصیرتند که اغلب افکاری بلند مدت دارند. در مسائل روزانه انعطاف پذیرند، از صبر و شکیبایی و سازگاری فراوان بهره دارند. وفادارند، به تعهدات خود پایبند هستند و برای خود معیارهای سطح بالا در نظر می گیرند.
INFPها ایده آل ها و علایق فراوانی دارند که ذهنشان را به خود مشغول می کند. آنها عمیقاً به آنچه انتخاب می کنند، پایبندند و نسبت به آنچه به آن اعتقاد دارند، بسیار متعصب و متعهد هستند. این تیپ شخصیتی به درون خود توجه فراوان دارد. آنان مطابق ارزشهای درونی خود کار می کنند و از ایده های نو استقبال می کنند، اما اگر یکی از ارزشهای اصلی آنها رعایت نشود، ناراحت می شوند. اشخاصی مهربان، همدل، فهیم و نسبت به احساسات و عواطف دیگران بسیار حساس بوده و از تعارض و اختلاف پرهیز می کنند. آنها علاقه ای ندارند که دیگران را مورد سلطه جویی قرار دهند، مگر آن که ارزشهایشان به خطر بیفتد و در صورت خدشه دار نشدن ارزشهایشان، از هرگونه اختلافی پرهیز می كنند.
INFPها ارتباطات نوشتاری را به كلامی ترجیح می دهند و ترجیح می دهند احساسات خود را به شکل مکتوب و نه کلامی مخابره کنند. دارای توانایی زیادی در اثر گذاری بر دیگران هستند و وقتی می خواهند دیگران را نسبت به مهم بودن ایده آل های خود مجاب کنند، بسیار مجاب کننده می شوند.
INFPها آرام، راحت و تایید کننده هستند. آنها به ندرت احساسات خود را ابراز می کنند و اغلب آرام، كم صحبت و بی سروصدا می باشند. با این حال با افراد همفكر خود بسیار صمیمی و گرم هستند. این تیپ شخصیتی بسیار دوستانه است، اما از اجتماعی شدن های سطحی احتراز می کند. از این رو نکات مهم خود را با افراد کمی در میان می گذارد. آنان به اشخاصی علاقه مندند که هدفها و ارزشهایشان را درک کنند.
INFPها زندگی درونی قدرتمند و احساسات پیچیده دارند. گاه درک INFPها دشوار است، زیرا احساساتشان اغلب درونی است.

نقاط ضعف شخصیتی

چون منطق برای INFPها یک اولویت نیست، گاه درباره واقعیت ها دچار اشتباه می شوند و توجه ندارند که چه بسا غیر منطقی ارزیابی شوند. وقتی رویاهای آنان با واقعیت نمی خواند، در نظر دیگران دمدمی و بوالهوس ظاهر می شوند. این تیپ شخصیتی بهتر است به توصیه اشخاص عملگرا توجه بیشتری مبذول دارد تا بداند که آیا نقطه نظرهایش عملی است و در دنیای حقیقی کاربرد دارد یا نه. از آن جا که این اشخاص به آرمانهای خود به شدت وابسته هستند، ممکن است از کنار نقطه نظرهای دیگران به راحتی عبور کنند و در مواقعی سخت گیری به خرج دهند. آنان به محیط فیزیکی خود علاقه چندانی ندارند و اغلب به قدری سرشان شلوغ است که متوجه نمی شوند پیرامونشان چه اتفاقی می افتد. INFPها ممکن است روی پروژه ای بیش از حد نیاز وقت صرف کنند. تمایلات کمال طلبانه آنها ممکن است سبب شود به قدری روی موضوعی وقت صرف کنند که اصولاً آن پروژه شروع به کار نکند و این خطرناک است، زیرا لازم است این اشخاص راهی برای ابراز نقطه نظرهای خود پیدا کنند و برای آن که موفق شوند باید بیشتر به عملگرایی توجه داشته باشند. INFPها نسبت به انتقاد به شدت حساس هستند. همچنین آنها از خود توقع بیش از اندازه دارند و به همین دلیل برای خود معیارهای سطح بالا در نظر می گیرند. این کار آنها می تواند منجر به احساس نابسندگی شود، هرچند آنان می توانند اقدامات مهم و فراوانی انجام دهند. وقتی INFPها ناامید شوند، درباره آنچه پیرامون آنها وجود دارد حالت منفی به خود می گیرند. این تیپ شخصیتی به خاطر این که تمایل به راضی کردن دیگران دارد، نمی تواند اقداماتی بکند که به شهرت و نام نیک او لطمه بزند. این اشخاص در انتقاد کردن از دیگران مرددند. برای آنان جواب نه دادن بسیار دشوار است. و از این رو خیلی ها به اشتباه گمان می کنند که این اشخاص با آنها موافق اند. INFPها باید ابراز وجود بیشتر را بیاموزند و در صورت نیاز صمیمانه از دیگران انتقاد کنند.

روابط با دیگران

در محل کار

نقاط قوت كاری

نقاط ضعف كاری

رضایت شغلی

برای یک INFP رضایت شغلی یعنی:

PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com