ISFJ

image_pdf

تیپ نمای شخصیتی MBTI

مدافع= ISFJ

صفات کلیدی

وفادار مهربان مسؤولیت پذیر واقع بین سختکوش زحمتکش مودب حمایتگر متعهد صمیمی و دوستانه آرام ساکت محتاط فروتن با وجدان دقیق با دقت با ملاحظه از خود گذشته دگرمحور حساس سنتی سخت گیر ثابت قدم استوار تمایل به داشتن حریم خصوصی مرتب منظم ساخت یافته همدل خونگرم نجیب عملگرا شوخ طبع قابل اعتماد

ویژگیهای شخصیتی

ISFJها اشخاصی وفادار، قابل اتکا، پایبند و مهربان هستند و به احساسات دیگران بها می دهند. آنها افرادی دقیق، متعهد، مسؤول و هوشیارند و از این که مورد نیاز باشند، لذت می برند. در عمل به تعهدات خود متعهد و ثابت قدم اند.
ISFJها موجوداتی بی ریا و واقع بین هستند و از اشخاصی که آرام و کم انتظار باشند، استقبال می کنند. آنها به جزئیات توجه خاصی دارند، جزئیات امور را به خاطر می سپارند و با شکیبایی وظایف خود را انجام می دهند.
ISFJها می خواهند مسائل به خوبی و با صراحت عنوان شوند. تصمیم گیرندگانی خوب و موثر هستند. از آنجایی که اخلاق کاری بالایی دارند، مسؤولیت امور را می پذیرند، بخصوص اگر احساس کنند که دست به کار شدن آنها در تصمیم گیری قضاوت های عملی می کند و به سبب عقل سلیم و دیدگاههای عالی خود اسباب ثبات و آرامش می شوند. آنها برای ایجاد یک محیط مرتب و منظم و هماهنگ در خانه و محل کار تلاش می کنند.
ISFJها جدی، سختکوش، آرام، صمیمی، با ادب و حمایتگر هستند و از دوستان و همکاران خود حمایت می کنند. دوستدار كمك به دیگران و حل مشكلات آنها هستند. آنان به خواسته ها و احساسات دیگران بها می دهند و دوست دارند به شکل عملی به آنها کمک کنند. دارای روابط اجتماعی گرم و صمیمانه بوده و روابط دوستانه خوبی دارند. آنها به ویژگیهای افراد مورد علاقه شان توجه کرده و آن را به خاطر می سپارند. برایشان مهم است که دیگران چه احساسی در موردشان دارند. این اشخاص معمولاً احساسات شخصی خود را نشان نمی دهند، اما در برخورد با موقعیتها و شرایط، در صورت لزوم واكنشهای تند و صریحی دارند. این اشخاص از دوستان خود حمایت می کنند.
ISFJها خدمت گرا بوده و دوست دارند که خدمت کنند و متعهدند که قول و قرارها و مسؤولیتهای خود را به جای آورند. معمولا ساکت، محتاط و فروتن می باشند و سعی می کنند که مفید واقع شوند.
ISFJها واقع گرا، علمی و آگاه می باشند. به سنتها بها می دهند. آنها به شکلی که قرار است رفتار می کنند و روال و رویه های کاری را مورد سوال قرار نمی دهند.

نقاط ضعف شخصیتی

چون ISFJها به طور کامل در لحظه اکنون زندگی می کنند، نمی توانند مسائل را به طور فراگیر ببینند و نتایج احتمالی حوادث را پیش بینی کنند، بخصوص اگر این حوادث برای آنها ناآشنا باشد. آنها برای این که بتوانند از لحظه حاضر فراتر روند، به کمک احتیاج دارند. ISFJها ممکن است در کارهای تمام نشدنی روزانه خود غرق شوند و به راحتی سرشان شلوغ شود. این اشخاص برای اینکه از نتیجه کار مطمئن باشند، می خواهند همه کارها را خودشان انجام دهند و از آن جایی که به اندازه کافی قاطعیت ندارند و ابراز وجود نمی کنند، ممکن است مورد بهره برداری و بهره کشی واقع شوند. آنها باید رنجش های انباشت شده خود را تخلیه کنند تا خود را در نقش یک ناجی نبینند. آنها در ضمن نیاز دارند که خواسته هایشان را با دیگران در میان بگذارند. ISFJها برای تسلط بر موضوعات فنی به فرصت بیشتری احتیاج دارند و باید سعی کنند برای رسیدن به شادی و رضایتی که بیش از اندازه به آن احتیاج دارند، کاری صورت دهند.

روابط با دیگران

در محل کار

نقاط قوت كاری

نقاط ضعف كاری

رضایت شغلی

برای یک ISFJ رضایت شغلی یعنی:

PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com