درسنامه روانشناسی رشد

مهدی خیرخواه · 12 خرداد 1399

معرفی دوره:

بدون اغراق، اساتید در خط مقدم جبهه علمی حوزه های علوم دینی حضور داشته و به عنوان مهمترین و اصلی ترین سرمایه‌های نهاد مقدس حوزه علمیه محسوب می‌شوند. با عنایت به اینکه رسالت اصلی و محوری حوزه و به تبع آن مدارس علمیه، تربیت نیروی انسانی دینی مورد نیاز جامعه است، چنانچه اساتید حوزه که عنصر اصلی تحقق این رسالت هستند، توانمند باشند و بتوانند مأموریت خود را به خوبی ایفا نمایند، بسیاری از ضعف‌ها و کمبودهای موجود به چشم نخواهد آمد و یا با دیده اغماض به آنها نگریسته خواهد شد. همگان به خوبی می دانند که با توجه به اقتضائات خاص تعلیم و تربیت در حوزه های علمیه و ارتباط صمیمانه و تنگاتنگ طلاب با مدرسین، لازم است استاد در کنار تسلط به مباحث علمی مربوطه، واجد برخی مولفه های اخلاقی و فرهنگی ویژه ای باشد؛ تا بتواند اثرگذاری تربیتی لازم را بر محصلین تحت تعلیم خود داشته باشد. اما در این زمانه و به خلاف سالیان پیش، این همه کافی نیست و یکی از پیش نیازهای اصلی تدریس، بهره مندی از مهارت هایی است که برخورداری از آن مهارت ها می تواند کمک شایانی به ارتقای سطح دانشی و بینشی دانش آموختگان نماید.

یکی از مهارت هایی که در این درسنامه به آن می پردازیم، مهارت شناخت رشد و آشنایی با روانشناسی رشد است.

روانشناسی رشد یکی از موضوع های اساسی و بنیادین است که در متن نظام های گوناگون روانشناختی، جایگاهی محوری دارد. انسان از زمان تشکیل نطفه حرکت خود را آغاز می کند و با گذراندن مراحل جنینی، کودکی، نووانی، جوانی و بزرگ سالی به اهداف خویش نزدیک می شود. اما آنچه در روانشناسی رشد مطرح می شود، چگونگی طی این مراحل و عوامل موثر بر آن و نیز بررسی ابعاد گوناگون رشد آدمی است. بنابراین در این درسنامه به طور کلی دگرگونی های ابعاد گوناگون رشد را بررسی می کنیم و با طرح مباحث کاربردی، راه های تاثیر گذاری بر شاکله دانش آموختگان را آموزش خواهیم داد تا به یاری خداوند، آینده ای سربلند و در مسیر الهی به دستان دانش آموختگان طلاب علوم دینی رقم بخورد.

اطلاعات دوره

دسته‌بندی‌ها: ,

مدرس دوره

مهدی خیرخواه
مهدی خیرخواه گردآورنده

درسنامه روانشناسی رشد

پرداخت هزینه و شرکت در دوره

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+8 ثبت‌نام شده

اطلاعات دوره

دسته‌بندی‌ها: ,

PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com