1

بسم الله العلیم المعلّم
بی شک تجزیه ترکیب جزو دروس کاربردی و مفید حوزه علمیه است و هر درسی در نظام آموزشی نیاز به تجزیه ترکیب متناسب با محتوای درس را دارد.
یک مجتهد چه فرایندهای لغت‌شناسی را برای تحلیل یک لغت از متون دینی طی می‌کند؟
چه مهارتهایی از علم صرف به کمک یک فقیه می‌آید تا عبارت قرآن و روایات تجزیه و تحلیل معنایی شود؟ و چگونه؟
برای اینکه بصورت کاربردی متن یک آیه یا حدیث ترکیب و اعراب گذاری شود چه مراحلی را باید پیمود؟
اگر بخواهیم مانند فقها از متون دینی استفاده بلاغی داشته باشیم چه متغیرها و ابزارهایی را باید مورد توجه قرار دهیم؟
دوره فشرده فاز ادبی الگوریتم اجتهاد سعی می‌کند به این سئوالات بصورت دقیق پاسخ دهد!!

مدرس دوره:
سید حسن رفعتی زاده
۱.مدیر گروه تحقیقاتی پیشگامان مدینه فاضله
۲.جزو مستعدین برتر و نخبگان حوزه علمیه خراسان
۳.ایده پرداز روش شناسی تبلیغ دینی
۴.مدرّس سطح سه حوزه علمیه
۵.ایده پرداز فاز ادبی الگوریتم اجتهاد
۶.مدیریت کانال کارورزی اجتهاد تمدنی در ایتا
۷٫بیش از ۱۵ سال سابقه تدریس ادبیات در مدارس حوزه علمیه
لینک رزومه کامل 👇

 




یکی از مهمترین مهارت هایی که طلاب می توانند در خود تقویت کنند تا میزان کارآمدی خود را افزایش دهند، آموختن مهارت های تدریس است. به این دلیل که یکی از وظایف و مشاغلی که طلاب باید عهده دار آن شوند، تدریس در حوزه، دانشگاه، آموزش و پرورش و سایر مراکز علمی است. خواه ناخواه این سنگر باید توسط طلاب حفظ شود و بهتر آن است که قبل از تصدی این وظایف مهارت آن نیز کسب شده باشد.

از جمله فنون تعلیم و تربیت که هیچ معلمی از آن بی نیاز نیست آشنایی باشیوه های نوین ارزشیابی است. ارزشیابی از یک طرف به عنوان عامل کنترل کننده تمامی عناصر تعلیم و تربیت مانند هدف ، برنامه ، روش و وسایل آموزشی و از طرف دیگر به عنوان روشی برای شناخت و هدایت فعالیت های تحصیلی دانش آموزان به شمار می رود. بنا براین یکی از صلاحیتهای فردی برای احراز شغل معلمی داشتن دانش نظری و مهارت عملی در زمینه ارزشیابی است.

slot gacor
slot thailand
slot thailand
slot gacor
slot gacor maxwin



بوم ناب در زمان شکل گیری یک استارتاپ و به منظور مشخص شدن مراحل کار، چالش ها، مشکلات، راه حل ها و نحوه مارکتینگ و درامد نوشته می شود؛ بوم ناب باید در یک کاغذ مقوایی بزرگ ایجاد شود و توسط کاغذ های استیکی ( کاغذ یادداشت برچسب دار ) در خانه های جدول قرار بگیرد تا در صورت اصلاح و تغییر نظر براحتی قابل ویرایش باشد .
بوم ناب (Lean Canvas) ابزاری برگرفته از بوم مدل کسب و کار است. در این بوم بخش هایی از بوم مدل کسب وکار که در روزهای آغازین فعالیت یک استارتاپ از اهمیت زیادی برخوردار نیستند حذف شده اند و در ازای حذف این بخش ها، قسمت های مهمی به آن اضافه شده اند.

مدت زمان ارائه ۶۵ دقیقه




معرفی دوره:

بدون اغراق، اساتید در خط مقدم جبهه علمی حوزه های علوم دینی حضور داشته و به عنوان مهمترین و اصلی ترین سرمایه‌های نهاد مقدس حوزه علمیه محسوب می‌شوند. با عنایت به اینکه رسالت اصلی و محوری حوزه و به تبع آن مدارس علمیه، تربیت نیروی انسانی دینی مورد نیاز جامعه است، چنانچه اساتید حوزه که عنصر اصلی تحقق این رسالت هستند، توانمند باشند و بتوانند مأموریت خود را به خوبی ایفا نمایند، بسیاری از ضعف‌ها و کمبودهای موجود به چشم نخواهد آمد و یا با دیده اغماض به آنها نگریسته خواهد شد. همگان به خوبی می دانند که با توجه به اقتضائات خاص تعلیم و تربیت در حوزه های علمیه و ارتباط صمیمانه و تنگاتنگ طلاب با مدرسین، لازم است استاد در کنار تسلط به مباحث علمی مربوطه، واجد برخی مولفه های اخلاقی و فرهنگی ویژه ای باشد؛ تا بتواند اثرگذاری تربیتی لازم را بر محصلین تحت تعلیم خود داشته باشد. اما در این زمانه و به خلاف سالیان پیش، این همه کافی نیست و یکی از پیش نیازهای اصلی تدریس، بهره مندی از مهارت هایی است که برخورداری از آن مهارت ها می تواند کمک شایانی به ارتقای سطح دانشی و بینشی دانش آموختگان نماید.

یکی از مهارت هایی که در این درسنامه به آن می پردازیم، مهارت شناخت رشد و آشنایی با روانشناسی رشد است.

روانشناسی رشد یکی از موضوع های اساسی و بنیادین است که در متن نظام های گوناگون روانشناختی، جایگاهی محوری دارد. انسان از زمان تشکیل نطفه حرکت خود را آغاز می کند و با گذراندن مراحل جنینی، کودکی، نووانی، جوانی و بزرگ سالی به اهداف خویش نزدیک می شود. اما آنچه در روانشناسی رشد مطرح می شود، چگونگی طی این مراحل و عوامل موثر بر آن و نیز بررسی ابعاد گوناگون رشد آدمی است. بنابراین در این درسنامه به طور کلی دگرگونی های ابعاد گوناگون رشد را بررسی می کنیم و با طرح مباحث کاربردی، راه های تاثیر گذاری بر شاکله دانش آموختگان را آموزش خواهیم داد تا به یاری خداوند، آینده ای سربلند و در مسیر الهی به دستان دانش آموختگان طلاب علوم دینی رقم بخورد.




معرفی دوره:

پیامبر (ص) با عشق به هدفی که داشت, نسبت به دردهای مردم حساس بود. برا درمان, زمان و مکان تعیین نکرده بود؛ منتظر نبود که مردم برای درمان دردهای روحی به او مراجعه کنند؛ بلکه خود همچون طبیبی دوره گرد به دنبال بیمار بود.

در حقیقت کار مربی مانند طبابت است و داروهای این طبیب آیه های قرآن هستند. مربی باید هم دردها را بشناسد و هم داروها را. علاوه بر این ها باید برای طبابت عشق و انگیزه داشته باشد. مربی با این شرایط, می شود مصداق «طبیبٌ دوار بطبه».




مسیر سخنرانان برتر

مهارت سخنرانی و فن بیان

_ اگه نتوانید پیام خودتان را در یک جمله ساده بگویید ، طبیعتا در یک ساعت هم نمیتوانید بازگو کنید

_ اگر نمیتوانید با افراد ارتباط خوبی برقرار کنید ، از توانایی های بالقوه خود بهره نمی­گیرید .

_ تمام سخنرانان بزرگ دنیا، در ابتدا سخنرانان خوبی نبودند.

_ چطور با دیگران راحت ارتباط برقرار کنیم؟

_ تا کی موقع حرف زدن تپق بزنیم ؟

_  چرا از حرف زدن در یک جمع میترسیم ؟

 

محتوای دوره

یکی از ضروری ترین مهارت هایی که هر طلبه­ای باید آنرا فرا بگیرد، مهارت فن بیان و سخنرانی است. حتما برایتان پیش آمده است که در یک مجلس یا میهمانی­ای نشسته­اید و در هنگام صحبت کردن دائم تپق می زنید. یا مثلا وقتی میخواهید برای یک جمع چند دقیقه­ای صحبت و موعظه کنید استرس گرفته و نمی توانید مطالب را به خوبی منتقل کنید که در نهایت تاثیر لازم را در مخاطب خود ایجاد نمی کنید.

این مشکل معمولا دامن گیر اکثر طلبه­ها است و حتی بیشتر اوقات از اینکه نمی­توانند برای یک جمع کوچک به راحتی صحبت کنند رنج می­برند و ناراضی هستند.

ما در این دوره سعی کرده­ایم که تمام مشکلات و موانع سخنرانی و راه­های درمان آنها و همچنین شیوه تأثیر گذاری بیشتر بر مخاطب را به زبانی گویا برای شما طلاب ارجمند فراهم کنیم.

سرفصل­های دوره:

پیشگفتار

درس اول : اهمال کاری و قانون ۵ثانیه

درس دوم : تکیه کلام­ها ( إ گفتن )

درس سوم : تپق زدن

درس چهارم : اعتماد به نفس

درس پنجم : تکنیک های به دست آوردن اعتماد به نفس

درس ششم : چگونه ارتباط بگیریم؟

درس هفتم : موانع ارتباط موثر

 

دستاوردهای دوره

_ تکه کلام های سخنرانی را می­شناسید و تکنیک های مدیریت آنها را یاد می­گیرید.

_ با مفاهیم اعتماد به نفس و خجولی گری و پیامدهای خجولی گری را فرا می­گیرید.

_ راهکارهای افزایش اعتماد به نفس را می­آموزید.

_ با مفهوم ارتباز موثر آشنا می­شوید و تکنیکهای مهم ارتباط موثر یاد می­گیرید.

_ موانع ارتباط موثر را می­شناسید.

 

ویژگی­های خاص دوره

_ در دوره از مثالهای متنوع وعلمی استفاده شده است.

_ طراحی دوره از قالب و ساختار خوب و جذاب تشکیل شده است.

_ مثالها و مطالب دوره بسیار کاربردی و مبتلا به می­باشند.

مولف دوره : محسن آخوند زاده

 

نمونه گواهی شرکت در دوره

شیوه ارائه محتوا : متنی (pdf)

دوره­ های مکمل : تصمیم­گیری، تفکر خلاق

 




صفرتا صد نامه نگاری

دوره کاربردی نامه نگاری اداری

 

_ آیا شما هم درنوشتن درخواست­های اداری مشکل دارید؟

_ آیا می دانید یک نامه یک نامه اداری معرف شخص یا سازمان نویسنده آن است.

 

معرفی دوره

تصور کنید که میخواهید به اداره یا سازمانی در خواست همکاری بدهید و لازم است که درخواست خود را به صورت مکتوب ارائه کنید، طبیعتا آنچه دراین درخواست ارائه میکنید، یکی از مهمترین کلیدهای قضاوت آن اداره نسبت به استخدام شما خواهد بود.

شما میتوانید در آن درخواست به گونه­ای عمل کنید که نظر ایشان را به خود جلب نمایید یا طوری بنویسید که آنها را در همان شناخت اول از بکارگیری خود منصرف کنید.

 

سرفصل­های دوره

درس اول : ضرورت یادگیری نامه نگاری

درس دوم : شیوه نگارش نامه، متناسب با اهداف آن

درس سوم : نکات مهم نامه نگاری

درس چهارم : بررسی چند نمونه عینی از نامه­های اداری

 

دستاورد­های دوره

_ با انواع مختلف نامه ­های اداری آشنا می­شوید.

_ تمام اجزاء یک نامه اداری و تعاریف آنها را یادمی­گیرید.

_ نکات مهمی که باید در هر نامه­ای رعایت شود را فرامی­گیرید.

_ با چند نمونه عینی و عملی تمرین می­کنید.

_ به راحتی میتوانید انواع نامه­های اداری را بنویسید.

 

ویژگیهای خاص دوره

_ توضیح مفصل و ساده تمام مباحث مطابق با ادبیات طلبگی

_ استفاده از مثال­های کابردی و عینی

_ توجه به تمام جزئیات بحث

 

مخاطب : طلابی که با نهاد­ها و سازمان­ها درارتباط­­­ هستند یا میخواهند که دریک محیط اداری مشغول به کار شوند.

 

مولف : سید حمید فتاحی معصوم

نمونه گواهی شرکت در دوره:

شیوه ارائه محتوا : متنی (PDF)

دوره­ های مکمل : مدیریت، طرح نامه نویسی




کلید ورود به هر سازمان فرهنگی

کارگاه آموزش طرحنامه نویسی

_ شما هم ذهنتان پر از ایده است اما نمی­دانید باید ازکجا و چگونه شروع کنید؟

_ در توضیح دادن طرح­ها و ایده­هایتان به دیگران مشکل دارید؟

_ آیا شما هم طرح­های زیادی دارید اما در زمان ارائه به دیگران نمی­توانید نتیجه کار را به دیگران نشان دهید؟

_ شما هم نمی­توانید ایده­های خود را تبدیل به طرح­های دقیق و برنامه­ریزی شده کنید؟

 

معرفی دوره

تا حالا برایتان اتفاق افتاده است که که ایده کار یا فعالیتی را در ذهن دارید ولی برای انجام آن نیاز به کمک گرفتن از دیگران دارید و به تنهایی نمی­توانید آن را انجام دهید اما هنگامی که آن را به دیگران ارائه می­کنید، با در خواست شما موافقت نمی­کنند!

چرا؟

چرا در اغلب مواقع نمی­توانیم اعتماد آنها را جلب کنیم و از کمک آنها استفاده کنیم؟

احتمالا دلیلش اینست که ما بلد نیستیم ایده و طرح خود را به درستی به دیگران منتقل کنیم. و به همین خاطر آنها به ما اعتماد نمی­کنند و احساس می­کنند که این ایده ما عملی نمی­شود و از همکاری با ما فقط ضرر نسیب­شان می­شود و در نهایت حاضر به همکاری با ما نیستند.

ما در این دوره سعی کرده­ایم که به زبان ساده به شما آموزش دهیم چطور طرح­ها و ایده­های خود را به­صورت طرحنامه بنوسید و طوری به دیگران ارائه کنید که مطمئناً حاضر به همکاری با شما بشوند.

سرفصل­های دوره

  1. معرفی دوره
  2. طرح فرهنگی چیست؟
  3. عنوان طرح
  4. مقدمه و ضرورت طرح
  5. اهداف طرح
  6. شرح برنامه
  7. مخاطبین برنامه
  8. موضوع طرح
  9. قالب برنامه
  10. مختصات برنامه
  11. مستندات برنامه
  12. دستاوردهای طرح
  13. تقویم اجرایی
  14. تبلیغات
  15. ارزیابی و بازخورد
  16. منابع مالی و هزینه­ها

دستاوردهای دوره

_ توانایی نوشتن یک طرحنامه کاربردی

_ ایجاد نظم فکری و برنامه ریزی دقیق برای اجرای ایده های فرهنگی

_ توانایی جلب نظر مدیران و سرمایه گذارارن در سازمان های فرهنگی

ویژگی­های خاص دوره

_ دوره با زبان ساده و بصورت کاملاً کاربردی طراحی شده است.

_ از مثالهای عینی و واقعی از طرحنامه های فرنگی و طلبگی استفاده شده است.

_ مطالب دسته بندی شده و منظم ارائه شده­اند.

 

مولف دوره : سید حمید هاشمیان

 

گواهی شرکت در دوره:

شیوه ارائه محتوا : ویدئویی

دوره­های مرتبط و مکمل :  بوم ناب ، ایده­ پردازی