بازگشت به دوره

درس هفتم-متقاعد سازی و ترغیب

0% تکمیل
0/0 مرحله‌ها
این دوره هیچ بخشی ندارد.
درس 0 از 0
درحال پیشرفت

درس هفتم-متقاعد سازی و ترغیب

aidamousapour · 10 اردیبهشت 1399

لازم است بدانید که در دنیای امروز برقراری ارتباط و متقاعد سازی یعنی همه چیز.

اصلاً من از شما یک سوال دارم؟

شما به من بگویید: کجا نیاز به متقاعدسازی و ترغیب نداریم؟!؟

حتی اگر یک بروشور، روی زمین بیندازید، نیاز دارید تا شخص را متقاعد کنید تا آن را بردارد.

حتی اگر یک فروشگاه اینترنتی دارید، باید سعی کنید تا با عکس و متن محصول، مشتری خود را متقاعد کنید تا آن را انتخاب کند.

اگر منبری هستید، باید مستمعین را متقاعد کنید، مطالبتان مورد نیازشان می باشد تا به صحبت های شما گوش دهند.

متقاعدسازی یعنی اینکه من کاری بکنم تا شخص با اشتیاق خودش و با دانستن اطلاعات کافی، با اشتیاق و با اختیار خودش کاری که مد نظر من هست را انجام دهد.

پس من مجبورش نمی کنم، فریبش نمی‌دهم، سرش کلاه نمی گذارم.

متقاعد سازی یعنی؛ اطلاعات را به‌گونه‌ای ارائه کنم که این موضوع برای شخص مطلوب تر باشد.

به عنوان مثال اگر من با کسی با اخم صحبت کنم متقاعد کردن او برای اینکه بقیه صحبت‌های من را بشنود، سخت‌تر خواهد بود تا اینکه سعی خود را بر این بگذارم که جذاب تر و بهتر صحبت کنم، در این صورت توان متقاعدسازی من برای شنیدن صحبت هایم بیشتر خواهد بود.

متقاعد سازی یعنی لیوان آب کسی را لبریز کنید.

یعنی زمانی که برخورد خوب، با ارتباط موثر داشته باشیم، کمی از این لیوان پر می شود، زمانی که از تکنیک های کلامی استفاده کنیم، کمی بیشتر، صدای تان بهتر باشد، کمی بیشتر

مجموعه این موارد و تکنیک ها باعث می شود که شخص به آستانه متقاعد شدن برسد تا زمانی که لبریز شده و صحبت های ما را با اختیار و اشتیاق بشنود.

قانون زِشته

یکی از قوانین متقاعدسازی، قانون زشته یا عمل متقابل می باشد.

جالب توجه است که این قانون در کتب اعتقادی حوزه نیز با نام وجوب شکر منعم به طلاب آموزش داده می شود.

این قانون می‌گوید: اگر شما به کسی لطف کنید مغز آن شخص دستور می‌دهد که باید لطف شما را پاسخ دهد، بنابراین خیلی ها از این کار استفاده می‌کنند، مثلاً در خیلی از فروشگاه ها افرادی را می بینیم که محصول خود را به رایگان برای تست به مشتریان ارائه می کنند، ممکن است این اتفاق را تجربه کرده باشید، زمانی که وارد فروشگاه های در شمال کشور می شوید افرادی را می بینید که به محض ورود شما یک ظرف زیتون به شما می دهند، حتی اگر خیلی هم خوشتان نیاید باز هم یک احساس گناهی دارید که من دست خالی از این مغازه بیرون نروم، البته همه این طور نیستند.

شما می توانید از این قانون استفاده کنید.

زمانی که شما یک پیامک خیلی مثبت را برای کسی ارسال می کنید، وقتی کسی را به یک شام دعوت می کنید، وقتی به کسی هدیه می دهید یا زمانی که به کسی محبت می کنید، آن شخص درسدد جبران این لطف شما خواهد بود واحتمال متقاعد سازی خیلی خیلی بیشتر می شود.

مثلاً افرادی را می‌بینیم که در منطقه تبلیغی خود، برای متقاعد کردن مخاطبینشان از این تکنیک استفاده می کنند تا مردم به صحبت های آنها با اشتیاق بیشتری توجه کنند و فرایند متقاعد سازی راحت تر صورت گیرد.
البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که شما متناسب با نیاز خود و در زمان و جایگاه مناسب از این تکنیک استفاده کنید.

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com