آیت الله حسینی بوشهری در دیدار با مدیر و اعضای موسسه مسیر طلبه

آیت الله حسینی بوشهری: کار شما (طراحی نقشه راه مسیر طلبگی) از اولویت بالایی برخوردار است.
image_pdfimage_print

 

آیت الله حسینی بوشهری:

کار شما (طراحی نقشه راه مسیر طلبگی) از اولویت بالایی برخوردار است.

لازم است هر طلبه در یکی از کارویژه های طلبگی همچون تحقیق، تدریس، تبلیغ و… مشغول شود و افرادی مثل شما، طلاب را تا پذیرفتن این مسئولیت ها همراهی کنند.

 

آیت الله حسینی بوشهری: کار شما (طراحی نقشه راه مسیر طلبگی) از اولویت بالایی برخوردار است.

 

در دیدار مدیر و اعضای موسسه مسیر طلبه با حضرت آیت الله حسینی بوشهری حفظه الله تعالی، رئیس جامعه مدرسین حوزه های علمیه کشور، پس از تشریح فعالیت های موسسه توسط حجه الاسلام فتاحی معصوم و تبیین ابعاد مختلف طراحی نقشه راه مسیر طلبگی، ایشان فرمودند:
ما در حوزه به افراد صاحب نظرو کارآمد نیاز داریم، افرادی که پاسخگوی نیاز جامعه باشند. پاسخگوی نیازهای خود حوزه باشند. طلبه ها با نقشه ای که شما طراحی کردید راه خود را پیدا خواهند کرد وبعد به مرحله ای می رسند که مهارت های لازم را می آموزند و در سامانه بارش، شما نیروهای حوزه را به دستگاه های مختلف نظام گسیل می کنید. این طرح کامل و یکپارچه است.
البته این یک طرف قصه است که شما با این طرح شروع کردید و کار خوبی نیز هست. طبیعتا همه طلبه ها استعداد رسیدن به قله های رفیع طلبگی را ندارند. و به جای اینکه از قطار طلبگی پیاده شوند و آسیب ببینند، شما راه را به آنها نشان می دهید تا بتوانند در همین فضا ادامه بدهند. من اصل کار شما را بسیار خوب می دانم. مهارت آموزی به طلاب از اوجب واجبات است و هر طلبه ای باید چند مهارت را بیاموزد. الگوی شما بسیار مطلوب است. این طرح ظرفیت آن را دارد که جامع تر دیده شود و همه ابعاد طلبگی در آن دیده شود.
اما طرف دیگر مساله نظارت بعدی و آموزش های لازم بعد از اشتغال طلاب است. شما می توانید با ایجاد فراخوان هایی برای آموزش ضمن خدمت این کار را دنبال کنید. این کار بسیار مهم است. این افراد نباید رها شوند. نباید بگذاریم خلق و خوی اداری آن ها را از زی طلبگی جدا کند.
مدیر سابق حوزه های علمیه کشور در ادامه اضافه کردند کار شما از اولویت بالایی برخوردار است و لازم است هر طلبه در یکی از کارویژه های طلبگی همچون تحقیق، تدریس، تبلیغ و… مشغول شود و لازم است افرادی مثل شما طلاب را تا پذیرفتن این مسئولیت ها همراهی کنند. قرار نیست همه مجتهد بشوند. هر کس باید متناسب استعداد خود یکی از مسئولیت های طلبگی را بر عهده بگیرد. لذا باید به تناسب نیازهایی که در جامعه وجود دارد، حوزه نیروی کارآمد داشته باشد. من در مجموع اصل این ایده را قبول دارم. البته همراه با ظرافت هایی که خودتان نیز مشرف به آن ها هستید.
ایشان در پایان توصیه کردند این طرح با همکاری مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه توسعه یابد تا با گستره بیش از پیش بتواند به کارآمدسازی طلاب کمک کند و پاسخگوی نیازهای جامعه باشد.

مقالات مرتبط

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com