1

شما هم معلمی و تدریس را دوست دارید،اما باید ها و نباید های آن را بلد نیستید؟!

چیکار کنم که بچه ها عاشقم بشن؟

 به نظر شما چرا خیلی از بچه ها انگیزه کافی رو برای درس خوندن ندارن؟

 به نظر شما ویژگی های یک معلم خوب چیه؟

 به نظر شما شاخصه های یک تدریس خوب چیه؟

معرفی دوره:

حتما تا بحال متوجه این موضوع شده اید که خیلی از بچه ها چندان میلی به درس خواندن ندارند و فقط بخاطر عواملی از جمله : اجبار خانواده یا خوشگذرانی وبه مدرسه می آیند.

این موضوع علت های مختلفی داره که یکی از بزرگترین و مهمترین اونها نحوه ارائه و تدریس معلم هاست.

معلم ها باید مطالب درسی رو به صورتی جذاب،شیوا و روان برای دانش آموزان بیان کنند تا آنها نه تنها از تحصیل فرار نکنند بلکه روز به روز رغبت آنها برای ادامه تحصیل بیشتر شود.

خب این فرایند نیاز به یک سری اموری دارد که یک معلم باید آنها را دارا باشد و هنگام تعلیم به کار گیرد.

به طور کلی جامعه معلمین ما باید ، باید ها و نباید های معلمی را به نحو احسن یاد گرفته و به مطلوب ترین وجه اجرا کنند و ما برای کمک به این عزیزان در حد توانایی خودمان مجموعه ای را تحت عنوان شاخصه های مهم تدریس آماده کردیم که تقدیم نگاه معلمین خوبمان کنیم.

سرفصلهای دوره

  1. معرفی دوره
  2. هفت نکته مربوط به رفتار مدرس (درک و همدلی)
  3. ذهنیت مثبت
  4. تواضع علمی
  5. اعتماد به نفس
  6. کاریزما
  7. اشتیاق و علاقه
  8. انعطاف پذیری
  9. شش نکته تولید محتوا
  •  مختصر مفید بودن مطالب
  •   سازماندهی مطالب
  •  محکم و ریشه دار بودن
  •   محتوا روان و شیوا باشد
  •   محتوا بر اساس نیاز باشد
  •  هویت بصری

 

   ۱۰٫هفت نکته شیوه ارائه

  •   تعاملی و دو طرفه بودن
  •   زبان بدن
  •  تسلط گفتاری
  •  مدیریت کلاسی
  •   بازی
  •  هیجان و انرژی
  •   زمان بندی

دستاوردهای دوره

کسب یک سری مهارتهایی که نه تنها برای تدریس ، بلکه برای همه عرصه های زندگی به انسان کمک می‌کنه، راه رو نشونت میده، اگر بری دنبالش موفق میشی، اگر به مواردی که گفته میشه عمل کنی و پیگیر باشی نتیجه اش این میشه : یک معلم خوبی میشی که بچه های کلاس از درس خواندن با معلمی مثل تو لذت می‌برند.

 

ویژگی های خاص دوره

۱. نکاتی که ممکنه خیلی از معلم ها رعایت کنند اما به شکل غیر صحیح، نادرست و یا حتی ناقص ، به شیوه ای منظم و دسته بندی شده و کاربردی ارائه میشه.

۲. ارائه مطالبی کاربردی که به کارگیری آنها کاملا اثر گذار است.

۳. بیان مهارت هایی که در اثر کسب این مهارت ها، قدرت و اثرگذاری تدریس بالا می رود.

مولف:

هادی صائبی

رزومه:

مدرس مهارت های نرم

از قبیل مهارت های توسعه فردی

و مهارت های تدریس و ارائه

و

 




به منظور آمادگی و از بین بردن استرس و اضطراب، آزمون آزمایشی آموزش و پرورش فقط از منابع عمومی برای شما آماده کردیم.

برای شرکت در آزمون منابع تخصصی آموزش و پرورش، اینجا کلیک نمایید




به منظور آمادگی و از بین بردن استرس و اضطراب، آزمون آزمایشی آموزش و پرورش از منابع تخصصی برای شما آماده کردیم.

برای شرکت در آزمون منابع عمومی آموزش و پرورش، اینجا کلیک نمایید




به منظور آمادگی و از بین بردن استرس و اضطراب، آزمون آزمایشی موسسه امام خمینی رای برای شما آماده کردیم.

‌دانلود نمونه سوالات‌امام‌خمینی




به منظور آمادگی و از بین بردن استرس و اضطراب، آزمون آزمایشی موسسه امام خمینی رای برای شما آماده کردیم.

در این قسمت نسخه رایگان این دوره، برای شما نمایش داده میشود. در صورت تمایل بعد از انجام این آزمون، در نسخه غیر رایگان این دوره شرکت نمایید

شرکت در آزمون آزمایشی تمام دورس




هر سال در کشور آزمون های فرهنگیان برای جذب عزیزانی که علاقه به تدریس و آموزش دارند برگذار می‌شود تا بتوانند حتی بدون شرکت در دانشگاه فرهنگیان در عرصه آموزش و پرورش فرزندان این کشور تلاش کنند .
این آزمون ها شامل دروس مختلفی می‌شود که یکی از این دروس ، درس ادبیات است.
در این دوره سرفصل های پرتکرار در آزمون های سابق و مباحث مهم و کاربردی توسط استاد علیرضا احمد‌خان‌بیگی می‌شود و علاوه بر این موارد تست های پرکاربرد آزمون های سابق در این درس بررسی و تمرین می‌شود.
این دوره آموزشی شامل آموزش‌یاری تصویری است که جزوه نویسی و یادگیری درس را برای مخاطب خود بسیار آسان و دلنشین می‌کند و کمک به تقویت حافظه تصویری در یادگیری دروس می‌کند.
امید است که عزیزان با پشت سر گذاشتن این دوره موفق در کسب رتبه مورد نظر در آزمون بشوند




ارتباط موثر

_ ارتباط خوب اولین گام برای تبلیغ دین است.

_ ارتباط داشتن با دیگران جزء لاینفکّ زندگی ماست، چه بهتراست که در این ارتباط مهارت لازم را داشته باشیم

_ برای داشتن یک رابطه­ی خوب و موثر با دیگران ابتدا باید راه­های آن را ایجاد کرد و بعد از شناخت موانع آنها را از بین برد.

_ چطور با همه طیف­ها ارتباط برقرار کنم؟

_ چطور میتوان یک ارتباط موثر ایجاد کرد؟

 

معرفی دوره

هر طلبه برای انجام صحیح ماموریت خود یعنی ارائه خدمات دینی به جامعه نیاز به برقراری ارتباط با اقشار مختلف جامعه دارد زیرا مهم ترین شیوه برای انتقال پیام دین به جامعه توسط یک طلبه، گفتگوی چهره به چهره و برقراری ارتباط نزدیک با مخاطب است.از طرفی دیگر ما باید بتوانیم پس از برقراری ارتباط، موجب تغییر و اثرگذاری مثبت در مخاطب شویم.لذا به این دلیل، یادگیری مهارت ارتباط مؤثر که همان مهارت ایجاد تغییر و اثرگذاری در مخاطب می باشد از اهمیت ویژه ای برخوردار است و از یکی از مهم ترین مهارت های طلبگی محسوب می شود.شما می توانید با مطالعه درسنامه ارتباط مؤثر، گامی هرچند کوچک را در جهت تقویت این مهارت در خود بردارید.

سرفصل­های دوره

درس اول: کلیات و مفاهیم

درس دوم: ارتباط مؤثر در آیینه اسلام

درس سوم: اصول برقراری ارتباط مؤثر

درس چهارم: راهکارهای دستیابی به ارتباط مؤثر

درس پنجم: موانع برقراری ارتباط مؤثر

 

دستاوردهای دوره

_ تکنیک­های رسیدن به یک رابطه موثر را می­آموزید.

_ با معنای واقعی ارتباط موثر آشنا می­شوید.

_ به راحتی با تمام اقشار ارتباط برقرار می­کنید.

_ مشکلات و موانع رسیدن به ارتباط موثر را می­آموزید.

 

ویژگی­های خاص دوره

_ بصورت مختصر و مفید و کاملا کاربردی ارائه شده.

_  از مثال­های قرآنی استفاده شده است.

_ مطالب بصورت کاملا مرتب و منظم بیان شده است.

مولف دوره : سید حمید فتاحی معصوم

 

گواهی شرکت در دوره:

شیوه ارائه محتوا : متنی (pdf)

دوره­های مکمل و مرتبط :

فن بیان ـ mbti




پرورش تمرکز

 

آیا شما هم فرصت کافی برای انجام کارها ندارید؟

کنکور داری و زمان زیادی تا کنکور نمونده و نمی دونی با این همه دغدغه چیکار کنی!؟

شما هم هنگام مطالعه و درس خوندن فکرتون هزارجا هست الا به درس؟!

به نظر شما افراد موفق چگونه درس می خوانند؟

با پرورش تمرکز حتی میتونید برای تخیلاتتون هم برنامه ریزی کنید.

با انجام چند ترفند ساده هم کارهاتون رو انجام بدین ، هم زمان اضافه بیارین

 

معرفی دوره: پرورش تمرکز

ما در مسیر زندگی به انسان های بسیاری برخورد می کنیم که برای انجام کارهای روزانه خود به مشکل بر میخورند و نمی توانند کارها را آنطور که مطلوبشان است انجام دهند.

به طور مثال وقتی از کسانی که مشغول به تحصیل هستند می پرسی که چرا در درس ها، امتحانات یا باقی امور تحصیلی موفقیتی کسب نکردی،در جواب خواهند گفت: به دلیل آنکه تمرکز کافی را نداشتم، نتوانستم آنطوری که میخواهم درس بخوانم.

یکی از دغدغه های اصلی بسیاری از کسانی که با کتاب سر و کار دارند از دانش آموزان گرفته تا دانشجویان و حتی طلبه ها اینست که چطور هنگام مطالعه،بتوانند فکرشان را کنترل کنند تا برای امتحان، آزمون ها ویا کنکور آماده شوند.

یا ممکن است خیلی از همین افراد احساس کنند در برابر حجم مطالب و یا کارهایی که باید انجام دهند وقت کم میارن و انگار ۲۴ ساعت شبانه روز برایشان کافی نیست ، اما در این دوره با رعایت یک سری نکات و انجام تمرین هایی ساده و آسان و حتی پیش افتاده ، شما توانایی کنترل تفکر و پرورش تمرکز خودتون رو به دست می آورید.

 

سرفصل های دوره:

 

  1. چرا تمرکز؟
  2. آفت های تمرکز (آفت های روانشناختی)
  3. آفت های تمرکز (آفت های جسمی)
  4. آفت های تمرکز (آفت های روحی)
  5. راه هایی برای پرورش تمرکز ( زمینه های جسمی)
  6. راه هایی برای پرورش تمرکز (زمینه های روانشناختی)
  7. راه هایی برای پرورش تمرکز (زمینه های ر%D



چرا در اغلب تصمیم­ گیری­ ها به نتیجه مطلوب نمیرسیم؟

دوره آموزشی مهارت تصمیم­گیری

_ لحظات تصمیم­گیری مهم­ترین لحظات زندگی هستند.

_ گرفتن تصمیم درست مهارتی کلیدی در هر مقطعی است.

_ هیچ وقت برای گرفتن تصمیمات درست ، دیر نیست.

_ هر تصمیم گیرنده­ای ممکن است اشتباه کند ، اما مهم شناخت علت تصمیم اشتباه و عدم تکرار آن هاست.

_هیچ چیز دشوارتر و ارزشمندتر از توانایی تصمیم­گیری نیست.

_ افراد موفق چگونه تصمیم می­گیرند.

 

معرفی دوره

ما در لحظه نیاز به تصمیم­گیری همیشه با تعدادی گزینه مواجه هستیم. چون تا زمانی که یک گزینه بیشتر نداریم ، عملا تصمیم گیری معنایی ندارد.

لذا در مورد ابعاد مختلف تصمیم خود مردد می­شویم. مثلا همیشه دچار این تردید هستیم که چه زمانی برای تصمیم گیری مناسب است؟  بهتر است که الان تصمیم بگیرم یا آن را به تعویق بیاندازم؟

از طرفی مسئولیت تصمیم­گیری خصوصاً در تصمیم­های مهم زندگی بسیار بالاست و بسیاری ازما از پذیرش این مسئولیت­ها ترس داریم. باید بدانیم انتخاب با اقدام کردن متفاوت است و ممکن است در عین اینکه انتخاب درست را می­دانیم، در راستای آن اقدام نکنیم. اما تصمیم­گیری انتخابی برای اقدام است و هر اقدامی آثار مثبت و منفی خود را در پی دارد.

 

سر فصل­های دوره

خطاهای ذهنی تصمیم­گیری

درس اول : نقطه کور ذهن

درس دوم : خطاهای پس بینی

درس سوم : رفتار غیر متعارف ذهن در برابر اطلاعات منفی

درس چهارم : خطای خطی­ نگری
درس پنجم : خطای تنزیل اغراق­آمیز

درس ششم : خطای تفکر مثبت

درس هفتم : خطای بازملندگی یا بقا

درس هشتم : خطای فلترینگ خود ساخته یا خطای اطلاعات به اشتراک گذاشته شده

درس نهم : خطای شاه ماهی قرمز

درس دهم : خطای تفکر غالبی یا کلیشه­ای

 

دستاوردهای دوره

_ مفهوم تصمیم­گیری و ضرورت تصمیمات صحیح را فرا می­گیرید.

_ انواع تصمیم­گیری­ها را می­شناسید.

_ فرق بین تصمیمات خوب و بد را می­شناسید.

_ نتایج تصمیم گیری را تحلیل و درستی و نادرستی آن را در لحظه­ی تصمیم­گیری ارزیابی ­می­کنید.

_ فرق بین تصمیم­گیری و تصمیم­سازی را فرا میگیرید و اهمیت هرکدام را یاد می­گیرید

_ مهارت­های کلیدی تصمیم­گیری می­آموزید و بین آنها اولویت بندی می­کنید.

_ با انواع خطاهای ذهنی در هنگام تصمیم­گیری آشنا می­شوید.

_ راه­حل هرکدام از خطاها را آموزش می­بینید و در تصمیم­گیری­ها دیگر دچار خطاهای ذهنی نمی­شوید.

_ میزان تأثیر اولویت­ها و ارزش­ها را در تصمیم گیری می­آموزید.

_ خظاهای شناختی را می­آموزید و اهمیت آن را یاد می­گیرید.

_ راه­های مقابله با خطاهای شناختی را فرا می­گیرید..

_ روش­های مختلف تصمیم­گیری فرا می­گیرید و موانع تصمیم­گیری را میشناسید.

 

ویژگی­های خاص دوره

_ از مثال­های طلبگی و ملموس برای بیان مطالب استفاده شده است.

_ در ابتدا مطالب به صورت سوال محور بیان شده و سپس به مطالب اصلی پرداخته شده است.

_ مطالب به صورت دستبه بندی شده و مرتب بیان شده است.

_ از زیاده گویی و پرداختن به مسائل حاشیه­ای پرهیزشده است.

 

مولف دوره : سید حمید فتاحی معصوم ، سید حمید هاشمیان فلاح

 

گواهی شرکت در دوره

شیوه ارائه محتوا : متنی ، صوتی

دوره­های مکمل : تفکر خلاق ، مدیریت زمان ، ایده پردازی