1

معرفی رشته تاریخ و سیرة اهل‏ بیت علیهم السلام سطح سه

معرفی رشته تاریخ و سیره اهل بیت علیهم السلام

مادة ۱٫عنوان

عنوان رشته «تاریخ و سیرة اهل ‌بیت (ع)» در مقطع سطح سه است.

مادة‌۲٫تعریف رشته تاریخ و سیرة اهل‏ بیت علیهم السلام

سطح سۀ تاریخ و سیرة اهل ‌بیت (ع)، از شاخه ­های تاریخ اسلام است كه در آن طلاب به آموزش روشمند تاریخ و سیرة اهل‌بیت (ع)، نقش رهبری و هدایت آنان نسبت به شیعیان و دیگر فرق، مذاهب و ادیان مى‏پردازند و توانایی پاسخگویی به نیازها و شبهات تاریخى و تحقیق در حد تحلیل و بررسی مسائل مربوط و تدریس آن را پیدا می‌كنند و در پایان، موفق به دریافت دانشنامة این رشته می‌شوند.

مادة‌۳٫اهداف رشته تاریخ و سیرة اهل‏ بیت علیهم السلام

  1. تبیین علمى و روشمند تاریخ اهل ‌بیت (ع)؛
  2. تبیین سیرة اهل ‌بیت (ع) به عنوان اُسوه‏ها و هدایتگران بشر در عرصه‏هاى فردى و اجتماعى؛
  3. تبیین تاریخی مرجعیت دینى اهل ‌بیت (ع)؛
  4. تبیین موقعیت تاریخى اهل ‌بیت (ع) و ایجاد توان دفاع روشمند از آن؛
  5. افزایش توان تحقیق در حد تحلیل و بررسی و زمینه‌سازی جهت گسترش پژوهش‌ در حوزة تاریخ و سیرة اهل ‌بیت (ع)؛
  6. تربیت نیروهای متعهد و توانمند در حوزة تاریخ و سیرة اهل ‌بیت (ع)، در عرصه‏هاى پژوهش، آموزش و تبلیغ؛
  7. شناخت و ایجاد توانمندی فهم منابع و مآخذ مرتبط با مباحث تاریخ و سیرة اهل ‌بیت (ع)؛
  8. زمینه­سازی برای تربیت استادِ دروس مرتبط با تاریخ و سیرة اهل‌ بیت (ع)، در سطح ۱ و ۲؛
  9. تربیت طلاب مستعد جهت ورود به سطح بالاتر؛
  10. ایجاد توان تتبع و تحقیق در زمینة فقه و اصول و استفاده از منابع فقهی و اصولی.

مادة ۴٫سیاست‌های رشته تاریخ و سیرة اهل‏ بیت علیهم السلام

  1. اهتمام به تعالی اخلاقی و معنوی طلاب؛
  2. اهتمام به تقویت استقلال فكری و علمی؛
  3. تأكید بر بهره‌گیری از روش‌های كارآمد آموزشی با اهتمام به سنت‌های حسنة حوزوی؛
  4. تكیه بر آموزش موضوعات و مسائل اصلی رشته؛
  5. تأكید بر روزآمدی و پویایی برنامه‌های آموزشی و پژوهشی؛
  6. تأكید بر شناسایی و تشویق استعدادهای برتر در زمینة تحقیق و تدریس؛
  7. اهتمام به تقویت تعهد دینی و دفاع از نظام مقدس اسلامی؛
  8. تأكید بر آموزش پژوهش‌محور؛
  9. تأكید بر استفاده از متون آموزشی واجد شرائط لازم؛
  10. اهتمام به دروس فقه و اصول و نظارت بر اجرای آن.

مادة ‌۵٫ضرورت و اهمیت رشته تاریخ و سیرة اهل‏ بیت علیهم السلام

  1. اهمیت شناخت تاریخ و سیرة اهل ‌بیت (ع) به عنوان پرچم‏داران هدایت جامعة بشرى در احیا و استحكام‌بخشی به مبانى اسلام ناب محمدی (ص)؛
  2. ماموریت حوزه در تربیت متخصصان و پژوهشگران برجسته در زمینة تاریخ و سیرة اهل ‌بیت (ع)؛
  3. نیاز امت و نظام اسلامى به تبیین درست تاریخ و سیرة اهل ‌بیت (ع) و پاسخگویی به شبهات تاریخی.

مادة‌۶٫ نظام آموزشی رشته تاریخ و سیرة اهل‏ بیت علیهم السلام

نظام آموزشی این رشته، نیم‌سالی، درسی و حضوری است. طول دوره بدون احتساب پایان‌نامه، حداقل شش نیم‌سال و حداكثر هشت نیم‌سال است.

مادة ۷٫شرایط كلی پذیرش رشته تاریخ و سیرة اهل‏ بیت علیهم السلام

  1. احراز صلاحیت‌های عمومی و اخلاقی، بر اساس آیین‌نامه‌های مصوب؛
  2. دارا بودن مدرك علمی سطح دو؛
  3. قبولی در آزمون ورودی و مصاحبة علمی.

مادة ۸٫جدول دروس پیش‌نیاز

ردیف عنــواندروس ساعت اهداف
۱ كلیات تاریخ جهان ۳۲ شناخت كلیات تاریخ جهان، اقوام، فرهنگ‌ها و تمدن‌های مهم
۲ مأخذشناسی تاریخ اسلام ۱۶ شناخت منابع تاریخ اسلام و تبیین جایگاه علم تاریخ و سیر تحول آن نزد مسلمانان و تأثیر قرآن و سنت بر این علم
۳ تاریخ صدر اسلام ۳۲ بررسی گزارش‌های ‌مربوط به حوادث مهم تاریخ اسلام، از آغاز تا سال ۳۵ هجری
۴ تاریخ اهل ‌بیت (ع) ۳۲ بررسی حوادث مهم زندگی اهل بیت(ع) و ائمة معصومین(ع) از سال ۳۵ هجری تا پایان دوران غیبت صغری
۵ سیرة اهل ‌بیت (ع) ۳۲ تبیین موضوعی سیرة پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) در ابعاد گوناگون
۶ تاریخ تشیع ۳۲ شناخت و بررسی سیر تاریخی شیعه، فرق و دولت‌های مهم شیعی از آغاز تا كنون و تبیین تاریخ مرجعیت و نیابت امام در دوران غیبت كبری
۷ تاریخ امویان و عباسیان ۳۲ بررسی ظهور و سقوط امویان و عباسیان و حكومت‌های مهم این دوره، همراه با تبیین مواضع و نقش ائمه (ع)
۸ تاریخ معاصر ایران ۳۲ بررسی تحولات مهم ایران از مشروطیت تا كنون، با تأكید بر تحولات مهم فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی بعد از انقلاب اسلامی
۹ تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی ۳۲ تبیین چگونگی شکل‌گیری فرهنگ و تمدن اسلامی، عوامل و موانع رشد و گسترش آن همراه با بیان آثار آن
۱۰ زبان انگلیسی(عمومی) ۱و۲ ۳۲+۶۴

نظری عملی

ایجاد توان درك مطلب و ترجمة متون سادة انگلیسی
جمع ساعت­ها ۳۶۸

تبصره: فارغ­التّحصیلان سطح ۲ گرایش تاریخ اسلام و طلابی كه دروس پیش‌نیاز را در مراكز معتبر گذرانده باشند، در صورت مطابقت هشتاد درصدی سرفصل‌ها، از گذراندن این دروس معاف هستند.

مادة ۹٫عناوین و مشخصات كلی دروس رشته تاریخ و سیرة اهل‏ بیت علیهم السلام

ردیف عنوان درس ساعت
۱ دروس عمومی سطح ۳ ۶۰۸
۲ دروس مشترک رشته­های تاریخی ۳۵۲
۳ دروس اختصاصی تاریخ و سیرة اهل‌بیت(ع) با پایان‌نامه ۷۲۰
جمع ۱۶۸۰

مادة ۱۰٫عناوین و مشخصات تفصیلی دروس

الف. دروس عمومی سطح ۳

ردیف عنوان درس ساعت اهداف
۱ فقه ۱۶۰ شناخت استدلالی مسائل مهم فقه، طبق برنامة مركز مدیریت در سطح سه (از القول فی ماهیة العیب تا آخر مكاسب)
۲ اصول ۳۲۰ شناخت استدلالی مباحث مهم اصولی، طبق برنامة مركز مدیریت در سطح سه(جلد اول كفایةالاصول از ابتدای المقصد الثانی فی النواهی تا پایان جلد دوم)
۳ عربی معاصر ۳۲ ایجاد توان بهره‌گیری از متون عربی جدید در حوزة تاریخ
۴ روش تحقیق پیشرفته ۱۶+۳۲

نظری عملی

كسب مهارت‌های تحقیق و پژوهش در مسائل تاریخی، با آموزش روش‌های تحقیق و كیفیت بهره‌برداری از ابزار و منابع
۵ روش تدریس ۱۶+۳۲

نظری عملی

ایجاد توان مهارت تدریس، با آموزش روش‌ها و فنون كلاس‌داری و ارزشیابی
جمع ساعت­ها ۶۰۸

 

ب. دروس مشترك تمام رشته‌های تاریخی

 

ردیف عنوان درس ساعت اهداف دروس
۱ علوم حدیث و تاریخ اسلام ۳۲ شناخت رابطة علوم حدیث (رجال، درایه و فقه ­الحدیث) با تاریخ اسلام و بیان نقش و كاربرد آن در نقد و بررسی گزارش‌ها و متون تاریخی
۲ علم كلام و تاریخ اسلام ۴۸ شناخت رابطة علم كلام با تاریخ اسلام و بیان نقش رویکرد کلامی در بررسی گزارش‌های تاریخی به ویژه در مورد پیامبر اكرم (ص) و ائمه (ع)
۳ تاریخ فرق و مذاهب اسلامی ۳۲ آشنایی با پیدایش، سیر تاریخی، اندیشه‌ها، مشاهیر، آثار فکری و فرهنگی فرق و مذاهب مهم اسلامی
۴ فلسفة تاریخ ۳۲ آشنایی با علم تاریخ، قوانین و سنن حاکم بر تاریخ، عوامل محرک و فرجام‌شناسی تاریخ
۵ تاریخ‌نگاری ۱۶ شناخت چگونگی شكل‌گیری و سیر تاریخی تاریخ‌نگاری در میان مسلمانان و تبیین جریانات مهم آن
۶ زبان انگلیسی ۱ و ۲ ۳۲+۶۴

نظری عملی

کسب توان لازم در مطالعة متون ساده تاریخی از طریق آشنایی با واژه‌ها و اصطلاحات تاریخی به زبان انگلیسی
۷ متون تاریخی ۱ ۱۶+۳۲

نظری عملی

کسب توان فهم متون اصیل تاریخی به عربی قدیم با خواندن متن و شناخت واژه‌ها، اصطلاحات و ساختار
۸ متون تاریخی ۲ ۱۶+۳۲

نظری عملی

کسب توان فهم متون تاریخی به عربی جدید با خواندن متن وشناخت واژه‌ها، اصطلاحات و ساختار
جمع ساعت­ها ۳۵۲

 

ج. دروس اختصاصی تاریخ و سیرة اهل ‌بیت (ع)

 

ردیف عنوان درس ساعت اهداف دروس
۱ اهل‌ بیت (ع) در قرآن و سنت ۱و۲ ۶۴ شناخت جایگاه، منزلت و فضائل اهل‌ بیت (ع) از دیدگاه قرآن و سنت
۲ سیرة فردی و عبادی اهل ‌بیت (ع) ۳۲ شناخت سبک و اصول رفتاری معصومان (ع) در ارتباط با خود و خدا
۳ سیرة خانوادگی اهل بیت (ع) ۳۲ شناخت سبک و اصول رفتاری معصومان (ع) در ارتباط با خانواده و بستگان
۴ تاریخ و سیرة اجتماعی-فرهنگی اهل ‌بیت (ع) (۱) ۳۲ شناخت شرایط و اوضاع اجتماعی فرهنگی دوران رسول خدا (ص)، امیرالمؤمنین (ع) و حضرت زهرا (س) و تبیین سیرة اجتماعی و نقش فرهنگی آنان در این دوران
۵ تاریخ و سیرة اجتماعی-فرهنگی اهل‌ بیت (ع) (۲) ۳۲ شناخت شرایط و اوضاع اجتماعی فرهنگی دوران امام حسن‌ مجتبی (ع) تا پایان دوران امام سجاد (ع) و تبیین سیرة اجتماعی و نقش فرهنگی آنان در این دوران
۶ تاریخ و سیرة اجتماعی-فرهنگی اهل ‌بیت (ع) (۳) ۳۲ شناخت شرایط و اوضاع اجتماعی فرهنگی دوران امام باقر(ع) تا پایان دوران امام کاظم (ع) و تبیین سیرة اجتماعی و نقش فرهنگی آنان در این دوران
۷ تاریخ و سیرة اجتماعی-فرهنگی اهل‌ بیت (ع) (۴) ۳۲ شناخت شرایط و اوضاع فرهنگی دوران امام رضا (ع) تا پایان غیبت صغری و تبیین سیرة اجتماعی و نقش فرهنگی آنان در این دوران
۸ سیرة اهل ‌بیت (ع) در ارتباط با طبیعت ۱۶ شناخت سبک و اصول رفتاری معصومان (ع) در ارتباط با طبیعت و حیوانات
۹ تاریخ و سیرة سیاسی اهل‌ بیت (ع) (۱) ۳۲ شناخت شرایط و اوضاع سیاسی-اجتماعی دوران رسول خدا (ص)، امیرالمؤمنین (ع) و حضرت زهرا (س) و سیرة سیاسی آنان در قبال وضع موجود
۱۰ تاریخ و سیرة سیاسی اهل‌ بیت (ع) (۲) ۳۲ شناخت شرایط و اوضاع سیاسی-اجتماعی ائمه (ع) از دوران امام حسن مجتبی (ع) تا پایان دوران امام صادق (ع) و سیرة سیاسی آنان در قبال وضع موجود
۱۱ تاریخ و سیرة سیاسی اهل ‌بیت (ع) (۳) ۳۲ شناخت شرایط و اوضاع سیاسی-اجتماعی ائمه (ع) از دوران امام کاظم (ع) تا پایان دوران غیبت صغری و سیرة سیاسی آنان در قبال وضع موجود
۱۲ تاریخ فرق شیعه ۳۲ شناخت زمینه‌ها، عوامل پیدایش، سیر تاریخی، آموزه­ها، آراء و اندیشه‌های کلامی فرقه‌های شیعی
۱۳ اهل ‌بیت (ع) و تمدن اسلامی ۳۲ شناخت جایگاه و نقش تأثیرگذار اهل‌ بیت (ع) در پیدایش و گسترش تمدن اسلامی
۱۴ اهل‌ بیت (ع) از دیدگاه اهل‌سنت ۳۲ شناخت و بررسی جایگاه و منزلت اهل ‌بیت (ع) از دیدگاه اندیشمندان اهل‌سنت در ابعاد مختلف
۱۵ اهل‌ بیت (ع) از دیدگاه مستشرقان ۳۲ آشنایی با استشراق و شناخت جایگاه و منزلت اهل ‌بیت (ع) از دیدگاه مستشرقان ضمن بررسی رویکرد­ها و مواضع آنان
۱۶ مأخذ شناسی تاریخ و سیرة اهل‌بیت(ع) ۳۲ معرفی و تحلیل منابع و مآخذ مهم تاریخ و سیرة اهل‌‌ بیت (ع) به صورت تاریخی
۱۷ پایان‌نامه ۹۶+۹۶ عملی ارائة یك پژوهش جامع، همراه با نقد و بررسی و تتبع كافی در یکی از مسائل تاریخ و سیرة اهل ‌بیت (ع)
جمع ساعت­ها ۷۲۰

برای مشاهده سایر رشته های سطح سه کلیک کنید

 




 رشته علوم اسلامی با گرایش فلسفة اسلامی سطح دو

رشته علوم اسلامی با گرایش فلسفه

مادة ۱٫عنوان

عنوان برنامه، سطح دو علوم اسلامی با گرایش فلسفة اسلامی است.

مادة ۲٫تعریف گرایش فلسفه اسلامی

سطح دو علوم اسلامی با گرایش فلسفه اسلامی، مقطعی است، كه طلاب ضمن فراگیری فقه و اصول متعارف، به شناخت مفاهیم، اصطلاحات، مسائل، روش تحقیق و ساختار دانش فلسفه دست می‌یابند. و پس از احراز توان علمی با ارائة تحقیق پایانی، موفق به دریافت مدرك سطح دو این گرایش می­شوند.

مادة ۳٫اهداف گرایش فلسفه اسلامی

  1. شناخت مفاهیم، اصطلاحات و مسائل فلسفه اسلامی؛
  2. آشنایی با تاریخ فلسفه و مشرب‌های مهم آن در جهان اسلام؛
  3. ایجاد توان تحقیق در حد جمع‌آوری، تتبع و جمع‌بندی مطالب در حوزة فلسفه اسلامی؛
  4. آماده‌سازی طلاب جهت فعالیت‌های آموزشی؛
  5. ایجاد مهارت‌های استدلال و مناظره؛
  6. تربیت طلاب مستعد جهت ورود به مقاطع تخصصی؛
  7. شناخت استدلالی مسائل فقهی و اصولی، و آشنایی با روشهای استنباط فقهی؛
  8. ایجاد توان استفاده از متون و منابع فقهی، اصولی و فلسفی و شناخت آنها.

مادة ۴٫سیاست‌های گرایش فلسفه اسلامی

  1. اهتمام به ایجاد زمینه تعالی اخلاقی و اعتقادی طلاب؛
  2. زمینه‌سازی جهت اعتماد به نفس طلاب در مسائل علمی ـ پژوهشی؛
  3. تأکید بر آموزش‌های پژوهش‌گرا؛
  4. توجه به نیازهای جامعه و كاربردی كردن آموزش؛
  5. تكیه بر آموزش موضوعات اصلی فلسفه اسلامی؛
  6. تأكید بر بهره‌گیری از ابزارهای نوین و روش‌های كارآمد آموزشی ـ پژوهشی؛
  7. زمینه‌سازی برای شكوفایی استعداد فلسفی طلاب؛
  8. اهتمام به شناسایی و حمایت از طلاب مستعد؛
  9. اهتمام به دروس فقه و اصول و نظارت بر اجرای آن.

مادة ۵٫ضرورت گرایش فلسفه اسلامی

  1. اهمیت فوق‌العاده مباحث عقلی و فلسفه اسلامی در اثبات پایه‌های اساسی دین؛
  2. رسالت حوزة علمیه در تربیت اندیشمندان فیلسوف جهت تبیین و دفاع از عقائد اسلامی؛
  3. نیاز اجتماع به آموزش، تبیین و دفاع عقلانی از عقائد اسلامی در مقابله با تهاجمات فكری.

مادة ۶٫نظام آموزشی

نظام آموزشی این گرایش به صورت نیم‌سالی، درسی[۲]و حضوری است، و بدون احتساب زمان تحقیق پایانی در هفت نیم‌سال ارائه می‌شود.

تبصره:حداكثر مدت تحصیل در موارد اضطراری، بدون احتساب زمان تحقیق پایانی نه نیم‌سال است.

مادة ۷.شرایط پذیرش گرایش فلسفه اسلامی

  1. احراز صلاحیت‌های عمومی و اخلاقی بر اساس آیین‌نامه‌های مصوب؛
  2. دارا بودن مدرك علمی سطح یك؛
  3. قبولی در آزمون ورودی و مصاحبة علمی.

 

مادة‌۸٫عناوین و مشخصات كلی دروس

 

ردیف عنوان  ساعت
۱ دروس عمومی ۱۵۲۰
۲ دروس گرایشی ۸۰۰
جمع كل ۲۳۲۰

 

مادة‌۹٫ عناوین و مشخصات تفصیلی دروس

  1. دروس عمومی

 

ردیف عنوان درس  ساعت اهداف
فقه ۷۲۰ شناخت استدلالی مسائل مهم فقه طبق برنامه مركز مدیریت در سطح دو (از ابتدای مكاسب تا القول فی ماهیة العیب)
اصول ۵۶۰ شناخت استدلالی مسائل مهم اصول طبق برنامه مركز مدیریت در سطح دو (تمام رسائل و جلد اول كفایةالاصولتا اول المقصد الثانی فی‌النواهی)
تفسیر ترتیبی ۳۲ ایجاد توان بهره‌گیری از آیات قرآن كریم و وجوه محتمل در آن به منظور شناخت معارف قرآنی
رجال و درایه ۳۲ شناخت تكمیلی و تسلط بر مباحث مهم كاربردی و نكات اساسی رجال و درایه، همراه با معرفی منابع مهم (مكتوب و نرم‌افزاری)
تاریخ معاصر ۳۲ بررسی تحلیلی تاریخ فرهنگی، اجتماعی و سیاسی صد سال اخیر ایران
روش تحقیق ۳۲+۱۶  نظری عملی آشنایی با روش‌های عمومی پژوهش و كیفیت بهره‌برداری از منابع
زبان انگلیسی عمومی ۱و۲ ۳۲+۶۴ نظری عملی ایجاد توان درك مطلب متون ساده انگلیسی
جمع ۱۵۲۰

 

  1. دروس گرایشی
ردیف عنوان درس ساعت اهداف
معارف قرآن ۱

(خداشناسی)

۴۸ شناخت معارف قرآن در بخش «خداشناسی» و كسب توان مراجعه به متون تفسیری و حدیثی
معارف قرآن ۲

(راه و راهنماشناسی)

۳۲ شناخت معارف قرآن در بخش «راه و راهنماشناسی» و كسب توان مراجعه به متون تفسیری و حدیثی
معارف قرآن ۳

(انسان و معادشناسی)

۴۸ شناخت معارف قرآن در بخش «انسان و معاد‌شناسی» و كسب توان مراجعه به متون تفسیری و حدیثی
منطق قدیم ۳۲ شناخت مباحث مهم و كاربردی منطق قدیم، مانند برهان و مغالطه
مقدمات فلسفه ۱۶ آشنایی با نحوه انتقال فلسفه به عالم اسلامی و سیر تکامل تفکر فلسفی از آغاز تا دوره معاصر همراه با شناخت فیلسوفان و منابع و مکاتب مهم فلسفه اسلامی
تاریخ فلسفه اسلامی ۳۲ آشنایی با نحوه انتقال فلسفه به عالم اسلامی و سیر تكامل تفكر فلسفی از آغاز تا دوره معاصر همراه با شناخت فیلسوفان و منابع و مكاتب مهم فلسفه اسلامی
فلسفه اسلامی ۱ و۲ ۱۲۸ آشنایی با مفاهیم، اصطلاحات، ساختار و مسائل مهم فلسفه اسلامی بر اساس حكمت متعالیه (بدایة‌الحكمه)
فلسفه اسلامی پیشرفته۱ و ۲ و ۳ ۲۴۰ شناخت استدلالی مسائل مهم کلامی با توجه به منابع و متون اصلی کلام اسلامی و ایجاد توان لازم برای پاسخ به مسائل و شبهات اصلی آن
كلام اسلامی ۱ و۲ و۳ ۹۶ شناخت استدلالی مسائل مهم كلامی با توجه به منابع و متون اصلی كلام اسلامی و ایجاد توان لازم برای پاسخ به مسائل و شبهات اصلی آن
مسائل جدید كلامی ۳۲ شناخت مهم‌ترین مسائل جدید كلامی، مانند معرفت و تجربه دینی، ‌تكثرگرایی، علم و دین و قلمرو دین
مكاتب فلسفی معاصر غرب ۳۲ آشنایی با مبانی، آموزه‌ها و مسائل اصلی مكاتب فلسفی مهم، جدید و تأثیرگذار غرب
تحقیق پایانی ۶۴

عملی

ارائة پژوهش در یكی از موضوعات فلسفه اسلامی در حد تتبع، جمع‌آوری و جمع‌بندی اقوال
جمع ۸۰۰

 

[۱]. این مصوبه قبلاً به عنوان مصوبة ۷۷۹ در جلسة ۱۴ کمیتة بررسی و تصویب رشته‌ها، (دورة پنجم)، مورخ ۲۲/۶/۹۰ به تصویب رسیده بود، که پس از اصلاح مطابق تصمیم جلسة ۸۱ شورای عالی حوزه‌های علمیه (دورة ششم)، به مصوبة ۹۲۱ تغییر یافت.

[۲]. در این نظام، هر درس به صورت مستقل ارزیابی می‌شود و قبولی یا رد در یک درس، تأثیری در قبولی یا رد دروس دیگر ندارد.

برای مشاهده سایر رشته های تخصصی سطح دو کلیک کنید




دوره هدايت تحصيلي طلاب در ۱۵ مدرسه حوزه علميه خراسان جنوبي برگزار شد

هدف از اين طرح افزايش دانش طلاب در جهت انتخاب رشته و تعيين اهداف طلبگي بود كه در اين دوره، توسط ۴ گروه از اساتيد در سه كارگاه با موضوعات «خودشناسي»، «محيط‌شناسي» و «رشته‌شناسي» برگزار شد.

شايان ذكر است اين برنامه در ۱۵ مدرسه از مدارس علميه خراسان جنوبي برگزار شد كه بيش از ۱۰۰۰ نفر از طلاب مدارس در آن شركت كردند.

برای مشاهده سایر اخبار مسیرطلبه کلیک کنید