|
شروع ثبت نام برگزاری کارگاه شخصیت شناسی MBTI
مخاطب: عموم افرادی که میخواهند تیپ شخصیتی خودشان و دیگران را با یک ابزار مطمئن و معتبر بشناسند، نقاط قوتشان را شناسایی کنند و ضعفهای ارتباطی را به حداقل برسانند.
به طور خاصتر MBTI برای افراد زیر مناسبتر است:
-زوجها: برای ساخت رابطه عاطفی گفتگومحور و مبتنی بر درک متقابل؛ -هر فرد جویای موفقیت شغلی: برای طراحی مسیر شغلی به شکلی هدفمندتر؛ -مدرسان و سخنرانان، مبلغان و تولیدکنندگان محتوا برای شناخت بهتر ذائقه مخاطب؛ -مدیران و کارآفرینان برای تیمسازی حرفهای؛ -درمانگران و مشاوران برای ارتباط بهتر با مراجعین
طول دوره آموزشی: دوره ۵ ماهه (حضوری + غیرحضوری)
مدرس: مهدی خیرخواه، مربی رسمیMBTI ومدیر تیم شخصیت شناسی برشا
زمان برگزاری کلاس حضوری: جلسه اول: پنجشنبه ۱۰ بهمن و جلسه دوم: جمعه ۱۱بهمن ۱۳۹۸ (ساعت ۰۸:۰۰ تا ۱۴:۰۰)
زمان برگزاری دوره غیرحضوری: بلافاصله پس از ثبت نام، از طریق گروه در پیام رسان مجازی
محل برگزاری: مشهد، خیابان امام خمینی(ره)
معرفی رشته تربیت دینی کودک و نوجوان
سطح سه حوزه های علمیه خواهران
ردیف | عنوان درس | واحد | هدف |
۱ | فقه ۱ | ۳ | شناخت استدلالی مباحث مهم فقه و آشنایی با روشهاي استدلال فقهی در موضوعات تربیتی |
۲ | فقه ۲ | ۳ | شناخت استدلالی مباحث مهم فقه و آشنایی با روشهاي استدلال فقهی در موضوعات تربیتی |
۳ | اصول فقه ۱ | ۲ | شناخت مباحث مهم اصولی |
۴ | اصول فقه ۲ | ۲ | شناخت مباحث مهم اصولی |
۵ | تجزیه و ترکیب | ۲ | تقویت توان تشخیص و بهکارگیري قواعد صرف و نحو |
۶ | عقاید خاصه شیعه ۱ | ۲ | تبیین استدلالی امامت و مباحثی مانند انتظار، تقیه، بداء، رجعت، شفاعت و توسل |
۷ | عقاید خاصه شیعه ۲ | ۲ | تبیین استدلالی امامت و مباحثی مانند انتظار، تقیه، بداء، رجعت، شفاعت و توسل |
۸ | روان شناسی تربیتی | ۲ | آشنایی با ویژگی هاي روان شناختی فراگیر، کسیب توانایی هاي لازم براي اجراي فرایند تعلیم و تربیت و شیوه حل مشکلات فراگیران در فرایند تعلیم و تربیت |
۹ | روانشناسی رشد با تاکید بر منابع انسانی ۱ | ۲ | آشنایی با نظریه هاي رشد در مبانی، اصول و عوامل رشد کودك با نگاهی جامع و یکپارچه به انسان در ابعاد چندگانه زیستی، روانی، اجتماعی و معنوي در دوره هاي مختلف تحول با نگرش به منابع اسلامی |
۱۰ | روانشناسی رشد با تاکید بر منابع انسانی ۲ | ۲ | آشنایی با نظریه هاي رشد در مبانی، اصول و عوامل رشد کودك با نگاهی جامع و یکپارچه به انسان در ابعاد چندگانه زیستی، روانی، اجتماعی و معنوي در دوره هاي مختلف تحول با نگرش به منابع اسلامی |
۱۱ | تعلیم و تربیت اسلامی | ۲ | آشنایی با مبانی، اهداف، اصول، روش ها، عوامل و مراحل تعلیم و تربیت |
۱۲ | مقدمات راهنمایی و مشاوره | ۲ | شناخت اصول و قواعد کلی مشاوره و راهنمایی |
۱۳ | مدیریت آموزشی و فرهنگی | ۲ | آشنایی با مبانی و اصول مدیریت مراکز آموزشی و فرهنگی |
۱۴ | روانشناسی اجتماعی با نگرش به منابع اسلامی | ۲ | آشنایی با عوامل اجتماعی و نقش آنها در شکلدهی و هدایت رفتار فردو نیز فرایند اجتماعی شدن |
۱۵ | مسئله یابی و منبع یابی | ۵/۰ | آشنایی با مسئله یابی و مسئله شناسی، شناسایی انواع منابع و نحوه ارزشگذاري و مهارت استفاده از آنها به منظور بهره وري در تدوین پایان نامه و انواع مقالات |
۱۶ | طرحنامه نویسی | ۵/۰ | آشنایی با نحوه فصلبندي و طراحی ساختار تحقیق، ایجاد قدرت تشخیص جهت روش مناسب حل مسئله و فرضیه |
معرفی دانشگاه معارف قرآن و عترت:
این نهاد مقدس یک مرکز غیر دولتی است که کلیه قوانین و مقررات آن مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم ، تحقیقات و فنّاوری میباشد و با بيش از ۱۰۰ مدرس شامل هیأت علمی تمام وقت، نیمه وقت، اساتید مدعو از دانشمندان حوزه و مدرسین مبرّز دانشگاهها وهمچنین چهرههای شاخص قرآنی کشور، از سطح آموزش مطلوبی برخوردار است.
دارالقرآن الکریم اصفهان به اهتمام دانشمند گرامی جناب حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا مهدی مظاهری و با همکاری جمعی از علاقه مندان به ساحت مقدس قرآن کریم در سال ۱۳۶۷ تأسیس گردید و پس از يك سال از درون آن مجموعه قرآنی دانشکده معارف قرآنی اصفهان با هدف تربیت نیروهای کارآمد برای تبليغ فرهنگ و معارف قرآن و اهلبيت ـ عليهم السلام ـ ایجاد گردید و اکنون بیش از دو دهه توانسته است حدود ۱۵۰۰۰ دانشجو و مبلّغ در رشتههای مختلف قرآن و نهج البلاغه تربیت نمايد.این مركز در سال ۱۳۹۱ توسط شوراي گسترش آموزش عالي وزارت علوم، تحقيقات و فنّاوري به دانشگاه معارف قرآن و عترت (ع) ارتقاء یافت.
موسس: حجت الاسلام والمسلمین مهدی مظاهری
رئیس دانشگاه: دکتر اصغر منتظرالقائم
نام رشته های مقطع کارشناسی ناپیوسته:
«تربيت معلم قرآن»
«تربيت مربي امورتربيتي-گرايش عمومي»
«آموزش ديني و عربي»
«علمي كاربردي مديريت امور فرهنگي»
«علمي كاربردي مديريت تبليغات-گرايش فرهنگی»
شرایط پذیرش در مقطع کارشناسی:
- داشتن مدرك سطح ۱ حوزه علميه.
- بدون آزمون
نام رشته های مقطع کارشناسی ارشد:
«علوم قرآن و حديث»
«نهجالبلاغه-گرايش اصولالدين و معارف علوي»
«تفسیر و علوم قرآن»
«تفسیر علوم حدیث- گرایش تفسیر اثری»
«شيعه شناسي-كلام»
«مذاهب اسلامي»
«اخلاق كاربردي»
«فقه و مبانی حقوق اسلامی»
«روانشناسي اسلامي-گرایش روانشناسی مثبت گرا»
«مدرسي معارف اسلامي-آشنايي با منابع اسلامي»
مدت زمان تحصیل:
طول مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته ۲ سال می باشد.
شرایط پذیرش کارشناسی ارشد:
- پذيرش دانشجو در اين مقطع از بين فارغالتحصيلان داراي مدرك كارشناسي معتبر(همه رشتهها) يا فارغالتحصيلان سطح ۲ حوزوي و از طريق آزمون كارشناسيارشد سازمان سنجش آموزش كشور، از بين برادران و خواهران صورت می گیرد.
- رشته مدرسي معارف اسلامي-آشنايي با منابع اسلامي، «ويژه طلاب مرد» داراي سطح٢ حوزه كه قبولي كتبي پايه ۱۰ را داشته باشند، مي باشد
مزایای دانشگاه معارف قرآن و عترت:
- پذیرش در مقطع کارشناسی ناپیوسته، بدون آزمون می باشد.
- كلاسهاي برادران در مقطع کارشناسی معمولا اواخر هفته و بعدازظهرها برگزار ميشود.
- محیط آموزشی دانشگاه برای برادران و خواهران مجزا میباشد.
- پذيرش از طريق آزمونهاي سازمان سنجش و در برخي از دورهها بدون آزمون ميباشد.
- دانشجویان شهرستانی میتوانند از خوابگاه با امكانات مناسب و غذای دانشجویی استفاده نمایند
- اعطاي مدرك رسمي توسط وزارت علوم، تحقيقات و فنّاوري در تمام رشتههاي تحصيلي
- زمان كلاسهاي خواهران در مقطع کارشناسی ارشد معمولاً ٢ روز اول هفته و كلاسهاي برادران معمولاً در آخر هفته برگزار ميشود.
تلفن: ۰۳۱۳۳۳۷۲۰۲۰ – ۰۹۱۳۰۹۱۳۲۱۴
آدرس سایت:
آدرس پستی: اصفهان، اتوبان شهيد خرازي ابتداي خيابان شهيدان غربی دانشگاه معارف قرآن و عترت (ع)
سوال از شما:
گاهی طلاب از ما میپرسند رشته قضاوت بهتر است یا روانشناسی یا گاهی می پرسند مدرسه علمیه عالی نواب در مشهد بهتر است یا موسسه امام خمینی(ره) در قم؟ برای ادامه تحصیل در سطح دو چه مسیری باید طی شود؟ چه پاسخی به آن ها بدهیم؟
پاسخ از کارشناس:
اگر هر طلبه به سه سوال اساسی در مورد طلبگی پاسخ روشنی بدهد و بر اساس آن ها مسیر آینده خود را ترسیم کند و خود را از برخی مخاطرات این مسیر محافظت کند قطعا به موفقیت خواهد رسید و می تواند برای دین اسلام و جامعه اسلامی فردی مفید و کارآمد باشد.
اولین سوال این است که من چه توانمندی هایی دارم؟ با توجه به استعداد ها، تیپ شخصیتی و نقاط ضعف و قوتم چه توقعی از خودم دارم؟
پاسخ به این سوال مستلزم تلاشی بلیغ در جهت خودشناسی و شناخت عمیق و دقیق از شخصیت شماست. دانشی که در همه لحظات زندگی به کمک شما می آید و می تواند بسیاری از مشکلات شما در روابط با دیگران و انتخاب های پیش رو را کاهش دهد.
سوال دوم این است که با توجه به نتیجه و پاسخ سوال اول، شما چه مسئولیتی در دنیای طلبگی دارید که دغدغه لازم و علاقه وافر نسبت به انجام آن دارید؟ اگر بپرسید که از کجا باید به وظایف و رسالت های طلبگی پی برد، باید کمی در مورد اهداف و رسالت های طلبگی در منابع موجود از جمله سند چشم انداز ۲۰ ساله حوزه علمیه مطالعه کنید. منابع و مقالات دیگری نیز در این زمینه موجود است که در سایت مسیر طلبه می توانید به آن دسترسی داشته باشید.
نکته مهم و ضروری این است که طبیعتا باید در انتخاب رسالت خود در حوزه علمیه، به متناسب ترین آن با توانمندی های خود و اولویت دار ترین آن ها نسبت به نیازهای فعلی و بروز جامعه توجه کنید.
اما سومین سوال که این نیز بسیار مهم است انتخاب بهترین راه برای آماده شدن شما برای انجام رسالت طلبگی و تحقق وظیفه و مسئولیتی است که به دوش گرفته اید. این راه می تواند تحصیل در یک رشته تخصصی حوزوی یا دانشگاه های طلبگی باشد و یا می تواند کسب مهارت های لازم برای تولید محصول یا خدمات لازم برای ارائه به جامعه باشد
در انتها باید بگویم اگر هدف شما از طلبگی روشن باشد و با توانمندی های بالفعل و بالقوه شما متناسب باشد، انتخاب رشته یا مهارتی که شما را برای تحقق آن هدف آماده می کند بسیار ساده و بدیهی خواهد بود.