1

#یادداشت_روز_نهم
#در_باب_طلبگی

#تلاشم_خوب_چیزیه

از یکی از دوستانی که پایه ده رو تموم کرده بود و اومده بود مشاوره که ببینه از حالا به بعد در مسیر طلبگی باید چه کار کنه پرسیدم: تا حالا چه کار می کردی؟ خب طبیعتا پاسخ این بود که درس میخوندم. اما واقعا خودمونیم الان که کرونا حاکم شده و درس ها مجازی و از فشار مطالعه اجباری و مباحثه و کلاسهای درسی کم شده و از خیلی مراسمات عمومی و کلاسهای اخلاق و … خبری نیست، واقعا در طول روزچه کار می کردیم؟

خب شاید خیلی ها از این فرصت استفاده کردند و به امور تامین معیشت از راه های غیر طلبگی پرداختند که ما واقعا اینو نمی پسندیم ولی با این حال همین مقدار که تو خونه بیکار ننشستند جای شکرش باقی است. یک عده هم حتما به امور تبلیغی و جهادی در ایام کرونا پرداختند که به اونا هم تقبل الله میگیم.

اما سراغ دارم که عده زیادی فقط مشغول عوض کردن جای پاهاشون بودن و پا روی پا انداخته بودن و دست روی دست گذاشته بودن و با این توجیه که ما الان فقط باید درس بخونیم، زیر کولر منزل مبارک آب سرد می نوشیدند و کنار منزل محترمه ایام می گذروندند. آخه خدا پدر بیامرزها… ادعای سربازی امام زمان عجل الله تعالی فرجه با این مدل رفتار ما سازگاره؟

این گلایه البته صد درصد متوجه اونایی که کار غیر طلبگی کردند هم میشه. فقط فرقشون اینه که جرمشون در این دستگاه کمتره و اقلا می تونن بگن اگه برای دین کار نکردیم برای تامین معیشت زن و بچه کار کردیم. احتمالا شما داری با خودت فکر میکنی که نفس نگارنده از جای گرم درمیاد و دلش خوشه. اما این فکر شما چیزی از مسئولیتی که با طلبه شدن به عهده گرفتی کم نمیکنه.

عزیز برادر!!

ما در حوزه دچار بحران نیروی انسانی به درد بخور هستیم و متاسفانه نیروهای انسانی ما دارن یکی یکی از دستمون میرن و با نادیده گرفتن هویت طلبگی، عزتشون رو زیر پا میذارن و به امور غیر طلبگی میپردازن. راه چاره اش اینه که باید بپذیریم باید مسیر سخت رو انتخاب کنیم نه کار راحت رو.