1

حجت الاسلام اسکندری (مدیر مدرسه علمیه سیادت): تیم شما قابلیت اجرای پروژه های بزرگتر را دارد.

 

بنا به گزارش هدایت خبر تیم هدایت تحصیلی طلاب در جلسه ای با حضورحجت الاسلام والمسلمین اسکندری مدیر مدرسه علمیه سیادت و عضوکمیسیون اخلاق و تربیت شورای عالی برنامه ریزی حوزه علمیه خراسان طرح پایش استعداد های تحصیلی طلاب ورودی حوزه علمیه خراسان را ارائه و اعتبار سنجی کردند.

در این جلسه صمیمانه که بیش از یک ساعت به طول انجامید مدیر تیم هدایت تحصیلی طلاب ضمن عرض تبریک اعیاد شعبانیه، ابتدا اعضای تیم را معرفی کرده و  سپس خلاصه ای از گزارش اقدامات انجام شده توسط تیم هدایت تحصیلی طلاب در سال گذشته را ارائه کردند.

حجت الاسلام  فتاحی معصوم بعد از بیان این گزارش ، برنامه های در دست اقدام این تیم را تشریح نموده و خطاب به ایشان گفت:

با توجه به تجربیاتی که از برگزاری دوره های هدایت تحصیلی طلاب در سطح استان داشتیم و بازخوردی که از آنها دریافت کردیم، دریافتیم که اکثر طلاب در نظر سنجی ها و مصاحبه های خود گوش زد کره اند که می بایست این اقدام و اطلاعات ارائه شده خیلی  زود تر از این و حتی پیش از ورود به حوزه علمیه انجام می شد.

ما نیز بعد از بررسی ها و جمع آوری مستندات بر این شدیم که دوره ای جدید مختص طلاب ورودی برگزار کرده و آنها را با اهداف و رسالت های حوزه علمیه و وظایف طلبگی آشنا کنیم. حال سوال این است که با توجه به تجربیات ارزنده حضرتعالی در تربیت موفق طلاب حوزه علمیه، به نظر شما چه مطالبی مناسب و موثر برای طلاب ورودی می باشد؟

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری در پاسخ این سوال فرمودند: ابتدا خیلی خوشحال شدم که تیمی با این پیشینه قوی دارید و اعضای جوان و با انرژی را در تیم خود جای داده اید. اما در پاسخ سوال شما باید گفت که برای طلاب ورودی بایستی چند نکته را مد نظر داشت. نکته اول آنکه باید توجه داشت که گفتن برخی نواقص موجود حوزه ممکن است در روحیات لطیف طلاب ورودی اثر منفی گذاشته و ما باید با پیش بینی ابزاری اقدام به واکسینه کردن آنها نسبت به این معضلات از ابتلای آنها پیشگیری کنیم قطعا چنین اقدامی نیاز به ماه ها مطالعه و یک اجرای دقیق و تحت برنامه دارد که بایددرقالب یک پروژه تعریف، و از سوی مدیران حوزه علمیه مورد حمایت واقع شود.

نکته دوم این است که آنچه برای طلبه ی مخاطب شما نیاز است ایجاد هویت حقیقی یک طلبه ی مطلوب است. سعی کنید اکثر مطالب و برنامه های شما حول این محور باشد که هویت طلبگی چیست و چگونه می توان آن را بدست آورد. طلبه ای که هویت خود را بشناسد قطعا نیمی از راه را طی کرده است.

نکته بعدی که باید بگویم این است که بنده قطعا موافق عقیده شما و دیگر دوستان هستم که این سخنان باید از ابتدای طلبگی گفته شود اما آنچه حائز اهمیت است چگونگی بیان این مطالب است که بنده با سابقه ای که از شما دیده ام باید بگویم که تیم شما قابیلت اجرای این پروژه و پروژه های بزرگتر از این را دارد. امیدوارم موفقیت شما همچنان ادامه داشته باشد.

درپایان این جلسه حجت الاسلام اسکندری اظهار امیدواری کرد که با همکاری و حمایت های مدیران حوزه علمیه و کمک مشاوران زبده که در بدنه حوزه علمیه خراسان وجود دارد بتوان گام بلندی درتحقق این طرح برداشت.

برای مشاهده سایر اخبار مسیرطلبه کلیک کنید