1

مراسم افتتاحیه دومین دوره پیش شتاب در مرکز نوآوری و شکوفاییحوزه علمیه خراسان  برگزار گردید

مدیر مرکز نوآوری و شکوفایی از برگزاری افتتاحیه دومین دوره پیش شتاب در مرکز نوآوری و شکوفایی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مرکز نوآوری و شکوفایی، دومین رویداد ایده پردازی ویژه طلاب حوزه علمیه خراسان با موضوع تولید محتوای فرهنگی ویژه زائرین گروهی علی بن موسی الرضا علیه السلام در ساختمان مرکز نوآوری و شکوفایی برگزار گردید.

حجت الاسلام فتاحی معصوم گفت: پس از اعلام فراخوان برگزاری دوره ایده پروری در میان طلاب، این رویداد با ثبت ۵۰ ایده شروع به فعالیت کرد، در ادامه با نظر کارشناسان این مرکز از بین ۵۰ ایده، ۱۰ ایده برتر انتخاب شد که برای آماده سازی این ایده ها آموزش های لازم از جمله آموزش بوم کسب و کار و ارائه موثر توسط اساتید مربوطه، طی ۶ ساعت برگزار گردید.

بعد از ارائه آموزش های لازم، تیم ها تقریبا ۱ ماه فرصت داشتند تا اشکالات ایده های خود را برطرف و با کسب آمادگی لازم در رویداد شرکت کنند. در نهایت نیز ۴ ایده ی برتر مجوز ورود به دوره پیش شتاب دهی مرکز نوآوری را به دست آوردند که نام آنها به این شرح است:

  1. ایده مركز تخصصى بلوغ براى راه اندازى شبكه اى از مشاوران كه در بازه دو ساله بلوغ دركنار نوجوانان باشند و به مشكلات آن ها رسيدگى كنند، تیم اول انتخاب شد.
  2. ایده رضوانه بانو با هدف ايجاد شبكه اطلاع رسانى رويدادهاى فرهنگى سطح شهر براى بانوان، تيم دوم انتخاب شد.
  3. ايده »اسنپ فرهنگى « براى برقرارى ارتباط بين توليد كنندگان محصولات فرهنگى و مخاطبانشان، و ايده اسكان يار طلاب به منظور راه اندازى سامانه اى براى اسكان طلبه هاى مسافر در خانه ديگر طلبه ها، به طور مشترك در جايگاه سوم قرار گرفتند.

وی افزود: در مراسم افتتاحیه دوره پیش شتاب که به مدت دو ماه برگزار خواهد شد و تیم ها به آموزش های لازم در زمینه کسب و کار دانش بنیان مشغول خواهند بود، مربیان برجسته ای از حوزه کارآفرینی از جمله مهندس بنایی مدیر روابط عمومی شتاب دهنده فردوسی، جناب آقای سلطانی نژاد عضو هیات مدیره موسسه نور و نشاط رضوی، مهندس خردمندان مدیر هتل آفتاب ولایت شرکت داشتند.

سخنران ویژه این مراسم مهندس محمدعلی طهرانچی بنیان گذار اپلیکیشن بادصبا بودند. ایشان در این مراسم به رمزگشایی از عوامل موفقیت یک کسب و کار فرهنگی بین المللی بدون وابستگی به بودجه های فرهنگی دولتی پرداختند و راز اصلی موفقیت خود را کار و تلاش مستمر با الگوی پذیرفته شده علمی مطرح کردند.

ایشان اضافه کرد: در این برنامه که با هدف معارفه مربیان عرصه کارآفرینی و تیم های راه یافته به دومین دوره پیش شتاب مرکز نوآوری برگزار شده بود، هریک از تیم ها ایده خود را ارائه نموده و مربیان به تحلیل و بررسی و ارائه نظرات تخصصی پرداختند.

مدیر مرکز نوآوری در پایان ابراز امیدواری کرد تا با ارائه آموزش های تخصصی به تیم های جدیدالورود  و حمایت های مادی و معنوی این مرکز از تیم های ایده محور طلبگی، شاهد تولید محصولات و خدمات فرهنگی متناسب با نیازهای جامعه باشیم و یادآور شد درب های این مرکز همیشه به روی طلاب صاحب ایده و تلاش گر باز است و ایشان می توانند با ثبت ایده خود در سامانه اینترنتی مسیر طلبه شانس خود را برای ورود به این مرکز آزمایش کنند.