ورود به وادی طلبگی، تغییر در مسیر زندگی

ورود به وادی طلبگی، تغییر در مسیر زندگی
image_pdfimage_print
ورود به وادی طلبگی، تغییر در مسیر زندگی

چگونه باید تغییر کنیم؟

با ورود بسیاری از شما دوستان عزیز به وادی مقدس طلبگی، اهداف، رفتار و منش شما و حتی توقع دیگران و اطرافیان نسبت به شما تغییر می کند گویا که تغییری بزرگ در حال رخ دادن می باشد!!

بله.شما پس از این که در مسیر طلبگی قدم می نهید، زندگی خود را وارد مسیری کاملا متفاوت از سایر مسیر هایی که هم سن و سالهایتان طی می کنند، کرده اید که تغییرات بسیار بزرگ و سرنوشت سازی را می طلبد.

 اما مهمتر از اینکه چگونه باید تغییر کنیم؟ این است که:

چگونه روی خط تغییر بمانیم!؟

هدف اصلی در تغییر, خارج شدن از وضعیت کنونی و ورود به وضعیت ایده آل می باشد.

برای رسیدن به وضعیت ایده آل باید در مسیر خود استوار و ثابت قدم بمانید در این مقاله نکاتی را بیان می کنیم که می تواند در مسیر تغییر شما را یاری کند.

  1. اهداف خود را بنویسید

پیشنهاد ما برای حفظ مسیر تغییر این است که روزی یکبار هدف خود را بر روی کاغذ بنویسید و هر بار که این کار را می کنید سعی کنید توضیح بیشتری از هدف خود بدهید تا مسیری که می خواهید طی کنید را بیشتر بشناسید و با آگاهی هر چه بیشتر به سمت اهداف طلبگی خود قدم بردارید.به عنوان مثال برای اینکه سربازی لایق برای امام زمان(عج) باشم! چه کارهایی باید بکنم؟چه کارهایی نباید بکنم؟امام زمان از من چه می خواهد؟و . . . .

  1. با برنامه عمل کنید

برای رسیدن به هدف خود برنامه ریزی کنید و هر روز یک قدم بیشتر به سمت هدف خود بردارید

بهتر است که لیستی از اقدامات لازم برای رسیدن به هدف خود را بنویسید و چه بهتر که این اقدامات برنامه ریزی شده را بر روی تقویم بنویسید و هر روز پیگیر این باشید که به هدفتان نزدیک تر شوید به عنوان مثال برای رسیدن به معنویت بیشتر برنامه می ریزید که هر روز یک صفحه قرآن بخوانید نوشتن هدف کمتر از 10 ثانیه طول می کشد اما باید حواستان به این باشد که مطابق این برنامه عمل کنید.

  1. پیشرفت خود را بررسی کنید.

پیشرفت خود را بررسی کرده و مورد اندازه گیری قرار دهید، هر روز قبل از خواب به فعالیت های روزانه خود کمی فکر کنید.

چقدر از کارهایی را که یادداشت کرده بودید را انجام دادید؟

چقدر به هدفتان نزدیک تر شده اید؟

چقدر تا رسیدن به هدفتان باقی مانده است؟

  1. از یک استاد کمک بگیرید

خوشبختانه در حوزه های علمیه به این مهم توجه بسزائی می شود و همه روزه در مراسمات صبحگاه و یا جلسات اخلاق هفتگی برگزار می شود اما ممکن است هیچ کدام از این جلسات و اساتید، کمک قابل ملاحظه ای به شما ارائه ندهند

لذا توصیه می شود که برای اهداف خود یک مربی و یا استاد مناسب و متدین و با تجربه(در هدف شما) پیدا کنید تا هر جا و هر زمانی که به دوراهی رسیدید و یا مشکلی برای رسیدن به هدفتان سد راهتان شد بتوانید از استاد خود کمک بگیرید و از راهنمایی های ایشان استفاده های کامل را ببرید

همچنین می توانید برای اینکه انگیزه خود را از دست ندهید و پرانرژی و با تلاش بیشتری به سمت هدف خود حرکت کنید، یک استاد انگیزشی نیز برای خود پیدا کنید تا در طی مسیر یاریتان کند.

به امید روز های موفقیت

در مسیر طلبگی همراه شما خواهیم بود.

برای مشاهده سایر مقالات طلبگی اینجا کلیک نمایید.

مقالات مرتبط

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com