لازمه ایجاد تغییر مثبت در جامعه، دست یابی به مهارت های لازم است

image_pdfimage_print

حجت الاسلام والمسلمین واسطی: لازمه ایجاد تغییر مثبت در جامعه، دست یابی به مهارت های لازم است

حجت الاسلام والمسلمین واسطی: لازمه ایجاد تغییر مثبت در جامعه، دست یابی به مهارت های لازم است

در جلسه اعتبار سنجی طرح مسیر طلبه که توسط تیم هدایت تحصیلی طلاب ارائه گردیده، با حضور حجت الاسلام واسطی، مدل برنامه ریزی، ساختار پیشنهادی طرح و فرمول موفقیت طرح بیان گردید.

بنا به گزارش هدایت خبر در جلسه اعتبار سنجی طرح مسیر طلبه که با حضور حجت الاسلام والمسلمین واسطی مدیر موسسه مطالعات راهبردی اسلامی برگزار گردید، تیم هدایت تحصیلی طلاب با ارائه طرح مسیر طلبه بار دیگر این طرح را در معرض اعتبار سنجی قرار داد.

در این جلسه که دو ساعت به طول انجامید ابتدا طرح توسط مدیر تیم ارائه گردید و سوالاتی مبنی بر اینکه چگونه می توان نیازهای اولویت دار جامعه که طلاب ملزم به پاسخگویی به آنها هستند را تشخیص داد و همچنین مهارتهای لازم برای پاسخ به این نیازها چیست؟ را مطرح کرد.

حجت الاسلام واسطی ابتدا ضمن ابراز خرسندی و رضایت از این طرح و بیان لزوم اجرای صحیح آن در حوزه علمیه که نتیجه آن جبران خلاء بسیار بزرگی خواهد بود، در ادامه برای تقویت اجرایی شدن طرح مطالبی را بیان کردند. ایشان در پاسخ به این سوال که آیا این ایده از ساختار های محکم برخوردار هست یا خیر، بیان کردند که هر ایده ای زمانی موفق و صحیح است که اولا محدوده اجرای آن نقطه ای  ودقیق باشد

ثانیا بایستی سبب ایجاد تغییر شود که البته تغییر هم فرمول خاص خود را دارد و ثالثا ینکه ایده باید ناظر به نیاز جامعه هدف باشد. حال طرح مسیر طلبه که مخاطب اصلی آنها طلاب هستند، امکان بر طرف کردن مهمترین نیاز طلاب برای پاسخگویی به نیازهای جامعه را دارد و آن هم کسب مهارت لازم برای ایجاد تغییر مثبت در جامعه است.

درانتهای این جلسه که با سوال و پرسش های زیادی همراه بود، حجت الاسلام واسطی با تبیین مهندسی اجرای طرح و ساختار مدل های موفق و همچنین توضیح و تبیین فرمول تغییر، بیش از پیش به تیم مسیر طلبه برای پیش برد بهتر این طرح کمک کردند.

برای مشاهده سایر اخبار مسیرطلبه کلیک کنید

مقالات مرتبط

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com