دیدار مدیر کل سازمان تبلیغات و مدیر مرکز نوآوری و شکوفایی حوزه علمیه

image_pdfimage_print

روحانیون در صف مقدم کارآفرینی و رونق تولید ملی

شکوفا کردن اقتصاد مردم روستا

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، از ارائه آموزش های کارآفرینی ویژه روحانیون خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مرکز نوآوری و شکوفایی، در جلسه ای با حضور مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و مدیر مرکز نوآوری و شکوفایی حوزه علمیه خراسان که در سازمان تبلیغات اسلامی در روز یک شنبه ۱۵/۲/۹۸ برگزار گردید از ظرفیت های آموزش مبانی کارآفرینی و اشتغال زایی ویژه روحانیون مستقر در روستاهای استان خراسان رضوی بحث و گفت و گو شد.

حجه الاسلام صاحبقرانی ضمن تشریح اهداف تحول ساز و کلان سازمان تبلیغات اسلامی گفت: یکی از این اهداف، ایجاد زمینه ای برای خودکفایی طلاب و روحانیون مستقر در روستاها بوسیله فعال سازی ظرفیت های کارآفرینی روستایی دانست.

وی افزود: چنانچه روحانیون مستقر در روستاها، مهارت های کارآفرینی را فرا بگیرند و از موقعیت محوری خود در محل استقرار و در راستای شکوفا کردن اقتصاد مردم روستا که هم سو با منویات مقام معظم رهبری در فضای کنونی جامعه است، بهره ببرند، شاهد شکوفایی اقتصادی و رونق تولید در روستاها خواهیم بود که با مدیریت و راه بری یک روحانی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: از دیگرنتایج مثبت این اقدام حفظ جایگاه و تثبیت موقعیت روحانیون مستقر در روستاها و کاهش هزینه های استقرار و وابستگی به بودجه های دولتی است.

در این دیدار ظرفیت های مرکز نوآوری و شکوفایی حوزه علمیه خراسان نیز برای تحقق این هدف والا مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد با استفاده از ظرفیت های آموزشی این مرکز و تجربیات گذشته آن در حوزه کارآفرینی ویژه طلاب، زمینه ای ایجاد شود تا مبانی کارآفرینی و اشتغال طلاب، به روحانیون مستقر آموزش داده شود و سپس با حمایت های مادی و معنوی، موقعیت لازم برای رونق تولید و کارآفرینی روستایی فراهم گردد.

از دیگر دستاوردهای این دیدار، تصمیم گیری مبنی بر تشکیل هیات اندیشه ورز اقتصاد فرهنگ با هدف ارائه طرح و برنامه ریزی برای تحقق موارد مطرح شده بود که توسط مرکز نوآوری و شکوفایی حوزه علمیه صورت خواهد گرفت.

برای مشاهده سایر اخبار مسیرطلبه کلیک کنید

مقالات مرتبط

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com