معرفی رشته تربیت دینی کودک و نوجوان
سطح سه حوزه های علمیه خواهران
ردیف | عنوان درس | واحد | هدف |
۱ | فقه ۱ | ۳ | شناخت استدلالی مباحث مهم فقه و آشنایی با روشهاي استدلال فقهی در موضوعات تربیتی |
۲ | فقه ۲ | ۳ | شناخت استدلالی مباحث مهم فقه و آشنایی با روشهاي استدلال فقهی در موضوعات تربیتی |
۳ | اصول فقه ۱ | ۲ | شناخت مباحث مهم اصولی |
۴ | اصول فقه ۲ | ۲ | شناخت مباحث مهم اصولی |
۵ | تجزیه و ترکیب | ۲ | تقویت توان تشخیص و بهکارگیري قواعد صرف و نحو |
۶ | عقاید خاصه شیعه ۱ | ۲ | تبیین استدلالی امامت و مباحثی مانند انتظار، تقیه، بداء، رجعت، شفاعت و توسل |
۷ | عقاید خاصه شیعه ۲ | ۲ | تبیین استدلالی امامت و مباحثی مانند انتظار، تقیه، بداء، رجعت، شفاعت و توسل |
۸ | روان شناسی تربیتی | ۲ | آشنایی با ویژگی هاي روان شناختی فراگیر، کسیب توانایی هاي لازم براي اجراي فرایند تعلیم و تربیت و شیوه حل مشکلات فراگیران در فرایند تعلیم و تربیت |
۹ | روانشناسی رشد با تاکید بر منابع انسانی ۱ | ۲ | آشنایی با نظریه هاي رشد در مبانی، اصول و عوامل رشد کودك با نگاهی جامع و یکپارچه به انسان در ابعاد چندگانه زیستی، روانی، اجتماعی و معنوي در دوره هاي مختلف تحول با نگرش به منابع اسلامی |
۱۰ | روانشناسی رشد با تاکید بر منابع انسانی ۲ | ۲ | آشنایی با نظریه هاي رشد در مبانی، اصول و عوامل رشد کودك با نگاهی جامع و یکپارچه به انسان در ابعاد چندگانه زیستی، روانی، اجتماعی و معنوي در دوره هاي مختلف تحول با نگرش به منابع اسلامی |
۱۱ | تعلیم و تربیت اسلامی | ۲ | آشنایی با مبانی، اهداف، اصول، روش ها، عوامل و مراحل تعلیم و تربیت |
۱۲ | مقدمات راهنمایی و مشاوره | ۲ | شناخت اصول و قواعد کلی مشاوره و راهنمایی |
۱۳ | مدیریت آموزشی و فرهنگی | ۲ | آشنایی با مبانی و اصول مدیریت مراکز آموزشی و فرهنگی |
۱۴ | روانشناسی اجتماعی با نگرش به منابع اسلامی | ۲ | آشنایی با عوامل اجتماعی و نقش آنها در شکلدهی و هدایت رفتار فردو نیز فرایند اجتماعی شدن |
۱۵ | مسئله یابی و منبع یابی | ۵/۰ | آشنایی با مسئله یابی و مسئله شناسی، شناسایی انواع منابع و نحوه ارزشگذاري و مهارت استفاده از آنها به منظور بهره وري در تدوین پایان نامه و انواع مقالات |
۱۶ | طرحنامه نویسی | ۵/۰ | آشنایی با نحوه فصلبندي و طراحی ساختار تحقیق، ایجاد قدرت تشخیص جهت روش مناسب حل مسئله و فرضیه |