رشته تربیت دینی کودک و نوجوان
معرفی رشته تربیت دینی کودک و نوجوان
| ردیف | عنوان درس | واحد | هدف |
| ۱ | فقه ۱ | ۳ | شناخت استدلالی مباحث مهم فقه و آشنایی با روشهاي استدلال فقهی در موضوعات تربیتی |
| ۲ | فقه ۲ | ۳ | شناخت استدلالی مباحث مهم فقه و آشنایی با روشهاي استدلال فقهی در موضوعات تربیتی |
| ۳ | اصول فقه ۱ | ۲ | شناخت مباحث مهم اصولی |
| ۴ | اصول فقه ۲ | ۲ | شناخت مباحث مهم اصولی |
| ۵ | تجزیه و ترکیب | ۲ | تقویت توان تشخیص و بهکارگیري قواعد صرف و نحو |
| ۶ | عقاید خاصه شیعه ۱ | ۲ | تبیین استدلالی امامت و مباحثی مانند انتظار، تقیه، بداء، رجعت، شفاعت و توسل |
| ۷ | عقاید خاصه شیعه ۲ | ۲ | تبیین استدلالی امامت و مباحثی مانند انتظار، تقیه، بداء، رجعت، شفاعت و توسل |
| ۸ | روان شناسی تربیتی | ۲ | آشنایی با ویژگی هاي روان شناختی فراگیر، کسیب توانایی هاي لازم براي اجراي فرایند تعلیم و تربیت و شیوه حل مشکلات فراگیران در فرایند تعلیم و تربیت |
| ۹ | روانشناسی رشد با تاکید بر منابع انسانی ۱ | ۲ | آشنایی با نظریه هاي رشد در مبانی، اصول و عوامل رشد کودك با نگاهی جامع و یکپارچه به انسان در ابعاد چندگانه زیستی، روانی، اجتماعی و معنوي در دوره هاي مختلف تحول با نگرش به منابع اسلامی |
| ۱۰ | روانشناسی رشد با تاکید بر منابع انسانی ۲ | ۲ | آشنایی با نظریه هاي رشد در مبانی، اصول و عوامل رشد کودك با نگاهی جامع و یکپارچه به انسان در ابعاد چندگانه زیستی، روانی، اجتماعی و معنوي در دوره هاي مختلف تحول با نگرش به منابع اسلامی |
| ۱۱ | تعلیم و تربیت اسلامی | ۲ | آشنایی با مبانی، اهداف، اصول، روش ها، عوامل و مراحل تعلیم و تربیت |
| ۱۲ | مقدمات راهنمایی و مشاوره | ۲ | شناخت اصول و قواعد کلی مشاوره و راهنمایی |
| ۱۳ | مدیریت آموزشی و فرهنگی | ۲ | آشنایی با مبانی و اصول مدیریت مراکز آموزشی و فرهنگی |
| ۱۴ | روانشناسی اجتماعی با نگرش به منابع اسلامی | ۲ | آشنایی با عوامل اجتماعی و نقش آنها در شکلدهی و هدایت رفتار فردو نیز فرایند اجتماعی شدن |
| ۱۵ | مسئله یابی و منبع یابی | ۵/۰ | آشنایی با مسئله یابی و مسئله شناسی، شناسایی انواع منابع و نحوه ارزشگذاري و مهارت استفاده از آنها به منظور بهره وري در تدوین پایان نامه و انواع مقالات |
| ۱۶ | طرحنامه نویسی | ۵/۰ | آشنایی با نحوه فصلبندي و طراحی ساختار تحقیق، ایجاد قدرت تشخیص جهت روش مناسب حل مسئله و فرضیه |

در مورد هر رشته توضیحات بیشتری لازمه.الان معلوم نیست که بعد تحصیل توی این رشته چه مهارتها و توانایی هایی اضافه میشه به طلبه ها.