موسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی

image_pdfimage_print

معرفی:
دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در راستای نشر، توسعه و ترویج قرآن و مکتب نورانی اهل ‌بیت علیهم‌السلام و به منظور تقویت بنیه علمی و افزایش سطح توان و مهارت‌های طلاب و روحانیون، هم‌زمان با تأسیس این نهاد مقدّس در اصفهان در سال ۱۳۷۰، فعالیت های آموزشی خود را آغاز نمود.
مأموریت این نهاد مقدس رفع نیازهای فکری، دینی از طریق بسط و تولید دانش و معرفت دینی، ایجاد زمینه ارتقای دینی، ایجاد زمینه ارتقای پژوهش دینی، ایجاد بستر مناسب جهت بازسازی علوم انسانی با مبانی اسلامی برای رفع نیازهای فرهنگی و دینی جامعه و تحکیم مبانی انقلاب اسلامی است.
مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره)، وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، با مجوز رسمی شورای عالی حوزه های علمیه کشور تأسیس و اهداف زیر را پیگیری می نماید:
– شناخت مداوم مخاطبان و بازیابی نیازها و معضلات فرهنگ دینی نظام و اقشار جامعه برای هدفمندی و کارآمدسازی آموزشها و پژوهش‌های دینی
– ارائه آموزش‌های موردنیاز، برای تربیت فضلا در عرصه تبلیغات‌اسلامی و فعالیت‌های ‌پژوهشی دینی.
– نظریه‌پردازی و اندیشه‌سازی در عرصه علوم و معارف اسلامی به منظور تأمین نیازهای فکری‌ـ‌دینی جهان معاصر.
– حمایت و ارائه تسهیلات زیرساختی مالی در موارد لزوم برای فعالیت های تبلیغی، آموزشی و پژوهشی در حوزه فرهنگ دینی.
– ارتقاء و توسعه تحصیلات عالی تخصصی حوزوی ، با تأکید بر پژوهش محوری .
– تربیت محققان، مدرسان و متخصصان صالح، با توجه به نیازمندی های دستگاه های جمهوری اسلامی ایران و دیگر مراکز حوزوی ، دانشگاهی و طبقات اجتماعی مختلف کشور.

وابسته: به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان

رئیس: حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر صافی

نام رشته های مقطع سه:

تبلیغ، شیعه شناسی، مشاوره اسلامی

ظرفیت پذیرش:

برای هر رشته ۱۰ نفر

شرایط پذیرش:

  1. پذیرش بدون آزمون است.
  2. شیوه پذیرش اولیه دانش پژوه در رشته هاي تخصصی سطح۳ به صورت احتسـاب جمع معدل هر پایه از سطوح ۱ و ۲ خواهد بود.
  3. پس از محاسبه معدل نمرات هر پایه تحصیلی داوطلبان، واجدین شرایط طبق بالاترین امتیازو با رعایت حداقل امتیاز حد نصاب قبولی، جهت انجـام مصاحبه علمی و عمومی به واحدهایآموزشی انتخاب شده معرفی می گردند.
  4. در پذیرش رشته های تخصصیسطح سه، جمع معدل پایه ها تحصیلی ۴۰ درصد و نمره مصاحبه ۶۰ درصد از نمره نهایی را به خود اختصاص میدهند.

تبصره: در صورت وجود ناقصی در پایه ۹ براي متقاضی ورود به سـطح ۳ تخصصـی، متقاضی میتواند به صورت مشروط ثبت نام کرده و در صورت گزینش نهایی رسماً متعهد میشوند که تا ابتدای نـیمسـال دوم تحصـیلی، گواهی اتمام سطح مورد نظر خود را ارائه نماید. بدیهی است که در غیر این صورت از تحصیل ایشان ممانعت به عمل می آید.

  1. دارا بودن حداکثر ۳۸ سال سن جهت پذیرش در مقطع سطح۳؛

تبصره۱: در صورتی که داوطلب با مدرك کارشناسی ارشد و یا دکتراي تخصصی در حوزه علمیه پـذیرش شـده باشـد، سـنوات تحصـیل وی در دانشگاه به حداکثر سن اضافه می گردد.

تبصره۲: پذیرش داوطلبان ایثارگر و داوطلبان با شرایط خاص که داراي سن بالاتر می باشند، منـوط بـه تأییـد دفتـر مراکـزتخصصـی مـیباشد

  1. فارغ التحصیلان سطح ۲ سفیران هدایت، پس از انتقال رسمی به بلند مدت و اتمام تعهد تبلیغی با رعایت دیگر شرائط میتوانند در مراکـز تخصصـی ثبت نام نمایند.
  2. لازم به ذکر است جمع معدل دروس که در دفترچه راهنمای ثبت نام به آن پرداخته شده، صرفاً ویژه طلاب حوزه علمیه قم بوده و طلاب دیگر استان ها صرفاً با جمع معدل هر پایه محاسبه امتیاز۴۰ درصد برای آنها صورت خواهد پذیرفت.

مزایا:

  1. پذیرش این دوره بدون آزمون است.
  2. رشته تخصصی تبلیغ نیز در اصفهان تنها در مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی تدریس می شود
  3. اعطا کمک هزینه ماهانه تحصیلی.
  4. اکثر کلاس های دوره های تخصصی بعد از ظهرها برگزار شده و دوره نیز در حداقل زمان به اتمام می رسد.
  5. اعطای مدرک علمی رسمی و معتبر

تلفن موسسه: ۴-۰۳۱۳۲۲۰۸۰۰۱ داخلی ۷۲۲۲

آدرس سایت: Morsalat.ir

آدرس پستی: اصفهان، میدان امام;، خیابان حافظ، چهار راه کرمانی، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعبه اصفهان، ساختمان شماره یک

برای مشاهده سایر موسسات حوزوی اصفهان کلیک کنید

مقالات مرتبط

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com